Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klipp skidor...hur är det möjligt...


Tobbe L

Recommended Posts

Hur seriösa kan skid tillverkarna vara...egentligen...???

 

Satt och tittade i Pölders Katalog och som vanligt finns det så kallade "Klipp skidor" som ska vara fjolårets model...

 

Dåliga vintrar kan jag förstå att det kan finnas skidor över som tillverkarna vill sälja ut...men den vintern som va...så vet jag att många sporthandlare hade svårt att få tag på skidor för det va "slut sålt"...

Link to comment
Share on other sites

Alla märken var inte slutsålda. Det fanns Madshus kvar i slutet på februari och i början på mars. (tex en hel del par på Johns sport i Mora och Intersport, Falun) Jag köpte skateskidan för 2100 kr + 150 kr i frakt från Intersport i Falun.

Sen vet man ju inte hur mycket de hade kvar på fabriken, möjligt att Pölder köpt ett stort parti redan i våras och han nu säljer ut dem som klippskidor.

Han har ju klippskidor även på Atomic, men inte Fischer, där var det nog rent ganska tidigt på säsongen pga den stora efterfrågan på just det märket.

Link to comment
Share on other sites

Jag trodde "klippskidor" var sådana man tillverkade i samma formar som fjolårets toppmodell?

Utvecklingskostnaderna är så att säga betalade.

Det är ju, som jag tror, inte så att prisskillnaden mellan toppmodell och steget under motsvarar ökad tillverkningskostnad.

Link to comment
Share on other sites

Jag trodde "klippskidor" var sådana man tillverkade i samma formar som fjolårets toppmodell?

Utvecklingskostnaderna är så att säga betalade.

Det är ju, som jag tror, inte så att prisskillnaden mellan toppmodell och steget under motsvarar ökad tillverkningskostnad.

Stämmer, de påpekar att det är nytillverkning på Pölders hemsida (om man går in på beskrivningen av skidan).

Link to comment
Share on other sites

I slutet på förra vintern (mars) besökte Madshus min lokala sportaffär (TS). Då la affären en beställning på Nanosonic som därmed blir kommande vinters klipp/kampanjskida.

Under den gångna våren och sommaren har Madshus producerat "fjolårets skidor" för att komplettera de längder och hårdheter som var slutsålda i vintras.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...