Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

kombination 2or o 3or


Lakota

Recommended Posts

Har kört med 3or bak o 2or fram sen i juni och undrar om detta kan påverka stabiliteten neg. jämfört med om man bara har 3or / 2or?

Upplever att jag inte kan diagoanla lika stabilt som när jag hade 2or runt om??!! Stakträningen har varit jätte bra med 3or bak dock. Inget jag vill byta bort.

Har förstått att min komb. ger tröghetsfaktor ca 2,85 så 3or fram skulle iof inte upplevas så mkt tyngre? Tänker jag rätt??

Link to comment
Share on other sites

Har kört med 3or bak o 2or fram sen i juni och undrar om detta kan påverka stabiliteten neg. jämfört med om man bara har 3or / 2or?

Upplever att jag inte kan diagoanla lika stabilt som när jag hade 2or runt om??!! Stakträningen har varit jätte bra med 3or bak dock. Inget jag vill byta bort.

Har förstått att min komb. ger tröghetsfaktor ca 2,85 så 3or fram skulle iof inte upplevas så mkt tyngre? Tänker jag rätt??

Låter väldigt konstigt att det inte skulle gå att diagonala med tvåor/treor. Märker ingen skillnad ens på tvåor/fyror.

Link to comment
Share on other sites

Har kört med 3or bak o 2or fram sen i juni och undrar om detta kan påverka stabiliteten neg. jämfört med om man bara har 3or / 2or?

Upplever att jag inte kan diagoanla lika stabilt som när jag hade 2or runt om??!! Stakträningen har varit jätte bra med 3or bak dock. Inget jag vill byta bort.

Har förstått att min komb. ger tröghetsfaktor ca 2' date='85 så 3or fram skulle iof inte upplevas så mkt tyngre? Tänker jag rätt??[/quote']

Låter väldigt konstigt att det inte skulle gå att diagonala med tvåor/treor. Märker ingen skillnad ens på tvåor/fyror.

2:or fram och 3:or bak tycker jag är den optimala kombinationen om man vill förbereda sig inför vintersäsongen. Diagonalåkningen blir verkligen snölik. Märker ingen skillnad i stabilitet, men då kör jag iofs en del stakpass med enbart 2:or, vilket kanske gör att hjulen slits jämnare.

Roll on, but stand up!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...