Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rea på everesthjul på stadium


Vurpan

Recommended Posts

Bra pris!

 

Har Everest bak på mina Elpex sen i början av sommaren. Funkar bra och går trögt, vilket ju är tanken. Vad säger ni andra som kört Everesthjul om hållbarheten? Mina bakhjul blev väldigt snabbt slitna jämfört med orginalhjulen från Elpex. Körde ett par backintervall pass där jag plogade rätt friskt några km per pass. Men det tycker jag att jag gjorde även med orginalhjulen.

Link to comment
Share on other sites

I helgen beställde jag nya hjul till mina Everest via stadium.se.

Jag tycker hållbarheten varit bra på originalhjulen. Har kört två såsonger med dem, och i sommar har det faktiskt blivit riktigt många pass.

 

Håller med om att de går rätt trögt, men det är därför jag föredrar dessa framför både Swenor och Elpex som jag haft tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Bra pris!

 

Har Everest bak på mina Elpex sen i början av sommaren. Funkar bra och går trögt, vilket ju är tanken. Vad säger ni andra som kört Everesthjul om hållbarheten? Mina bakhjul blev väldigt snabbt slitna jämfört med orginalhjulen från Elpex. Körde ett par backintervall pass där jag plogade rätt friskt några km per pass. Men det tycker jag att jag gjorde även med orginalhjulen.

Jag har kört ca 150 mil, de syns att hjulen är använda men inte mycket mer.

Jag räknar minst 150 mil till.

 

Ploga har jag aldrig kunnat göra med mina Everest.... däremot fungerar det med Elpe wasa för mig?

Jag har heller aldrig behövt ploga med Everest.... det gör man väl bara när det rullar fort?

Link to comment
Share on other sites

Passar dessa på ett par swenor carbonfiber?

Nej' date=' carbonfiber har smalare/mindre hjul[/quote']

Ja då är det väl bara att fortsätta på sina nötta hjul, eller betala de hutlösa summor de kräver för sina hjul...

Tycker inte de håller så bra och har dålig komfort, de har väl kommit ner i sitt rätta värde. Men lagren är bra, går att använda till andra hjul.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Köpte Everest bakhjul i en vanlig Stadiumbutik för 249:- och framhjul på Stadium Outlet för 99:- nu i helgen

 

Jag har ett par Elpex Wasa men har börjat åka med en kompis som kör Everest så jag ville åka likvärdigt. SATAN VAD TUNGT DET GÅR!!! Det här är rullskidträning för män!

 

/TV-åkaren :)

Link to comment
Share on other sites

Köpte Everest bakhjul i en vanlig Stadiumbutik för 249:- och framhjul på Stadium Outlet för 99:- nu i helgen

 

Jag har ett par Elpex Wasa men har börjat åka med en kompis som kör Everest så jag ville åka likvärdigt. SATAN VAD TUNGT DET GÅR!!! Det här är rullskidträning för män!

 

/TV-åkaren :)

Det värmer att höra din åsikt :)

Men varför inte övertyga din kompis att skaffa Elpex?

En ytterligare fördel är när man kommer på snö och det går så lätt helt plötsligt!

Och vibrationerna är borta, kan det vara så skönt att åka skidor?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att Everst däcken rullar lättre ju mer du sliter på dom...

Tror det mer beror på lagren än gummit. Jag bytte lager i mina Everest för några veckor sedan och nu rullar dom betydligt sämre igen.

 

Jag är förövrigt mycket nöjd med mina Everestskidor. För den som planerar att köpa sig ett par träningsskidor med 3-or kan jag rekommendera Everest. Skidan vibrerar förvisso en del men den är mycket stryktålig och har dessutom prisvärda reservdelar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...