Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Atomic world cup.


peterbj

Recommended Posts

Hej!! Jag är sugen på ett par Atomic world cup classic men tvekar lite sen jag läste "skidtestet" i senaste vasalöparen. Där står det att dom är smala och testpersonerna hade svårt att få fäste med dom.. Men jag antar att man vänjer sig.. Jag är i valet och kvalet mellan Fischer RCS eller Atomic WC. Atomic ligger lite bättre i pris tycker jag..
Link to comment
Share on other sites

För något år tillbaka gjorde Vasalöparen ett liknande test med samma skida. Där stod att skidan lämpar sig för åkare som tänker göra Vasaloppet på 7 timmar eller mindre. Med det spannet som jag fått utplockat får jag skidan att fästa. Att det kan vara svårt att byta spår tekniskt sett när jag ligger på hög puls kan jag hålla med om. Fast det handlar om andra orsaker än att modellen är smal :-)
Link to comment
Share on other sites

Säger som jola61, jag har ett par Atomic World Cup och dessa går som ett spjut utför och fungerar fint i nysnö fören för mig. Men i hårda spår har jag ofta svårt att få ner dem spec när jag blir trött. Åkte årets vasa på dem med fantastiskt glid. Tyvärr var fästet dåligt och jag fick jobba kopiöst uppför.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...