Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vart finns snön nu?


TobiasJJ

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Jag fick mig en mil i Borås i går. Spårade upp en kilometer, där en fyrhjuling delvis hade kört. Lite grus på några krön och här och där lite löst, men annars bra faktiskt. Konstigt att inte fler har åkt ändå.

 

Hög densitet på snön. Mellan 5 och 15 cm runt slingan.

Link to comment
Share on other sites

Testade 300-meters slingan på Lugnets stadion! Det var som en oval slinga som täckte kanske en tredjedel av hästskon. Fasta och fina spår och helt underbart att vara igång! :D

Grymt!!! Synd att man är förkyld, men förhoppningsvis är man kryare i morgon... Ser på webbkameran att man sprutar för fullt nu, så man kanske hinner förlänga till helgen!

Link to comment
Share on other sites

Testade 300-meters slingan på Lugnets stadion! Det var som en oval slinga som täckte kanske en tredjedel av hästskon. Fasta och fina spår och helt underbart att vara igång! :D

Grymt!!! Synd att man är förkyld' date=' men förhoppningsvis är man kryare i morgon... Ser på webbkameran att man sprutar för fullt nu, så man kanske hinner förlänga till helgen![/quote']

sprang upp o kollade lugnet idag... grymt fina spår men lite väl kort för att jag ska bli riktigt sugen...

 

Drar till Älvdalen i helgen istället! 2,6km riktigt fina spår!

Link to comment
Share on other sites

Testade 300-meters slingan på Lugnets stadion! Det var som en oval slinga som täckte kanske en tredjedel av hästskon. Fasta och fina spår och helt underbart att vara igång! :D

Grymt!!! Synd att man är förkyld' date=' men förhoppningsvis är man kryare i morgon... Ser på webbkameran att man sprutar för fullt nu, så man kanske hinner förlänga till helgen![/quote']

sprang upp o kollade lugnet idag... grymt fina spår men lite väl kort för att jag ska bli riktigt sugen...

 

Drar till Älvdalen i helgen istället! 2,6km riktigt fina spår!

Jo, det är lite för kort. Hade dock redan tränat den dagen så det var mer träning för själen :D Är lite sugen på att dra till Älvdalen också, är det spåravgift där? Vet du om Dalatrafik har någon shysst förbindelse?

 

Hittade detta nyss på Skidspar.se :

 

"Nu är skidstadion stängd för skidåkning fram till imorgon fredag eftermiddag.

Vi prioriterar nu snöproduktion och planerar att producera fram till fredag morgon. Efter det kommer vi att preparera stadionslingan för åkning fredag kväll och under helgen."

 

Bara så någon inte sticker dit imorgon vid lunch hur exhalterad som helst och blir besvikna.

Link to comment
Share on other sites

Grymt!!! Synd att man är förkyld' date=' men förhoppningsvis är man kryare i morgon... Ser på webbkameran att man sprutar för fullt nu, så man kanske hinner förlänga till helgen![/quote']

sprang upp o kollade lugnet idag... grymt fina spår men lite väl kort för att jag ska bli riktigt sugen...

 

Drar till Älvdalen i helgen istället! 2,6km riktigt fina spår!

Jo, det är lite för kort. Hade dock redan tränat den dagen så det var mer träning för själen :D Är lite sugen på att dra till Älvdalen också, är det spåravgift där? Vet du om Dalatrafik har någon shysst förbindelse?

 

Hittade detta nyss på Skidspar.se :

 

"Nu är skidstadion stängd för skidåkning fram till imorgon fredag eftermiddag.

Vi prioriterar nu snöproduktion och planerar att producera fram till fredag morgon. Efter det kommer vi att preparera stadionslingan för åkning fredag kväll och under helgen."

 

Bara så någon inte sticker dit imorgon vid lunch hur exhalterad som helst och blir besvikna.

nej ingen aning... men nån shysst förbindelse e nog tveksamt=)

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet om det finns det något åkbart i Luleå just nu? Det har ju kommit en del snö?

enligt spårrapport skatepistat på ormberget' date=' ej kört själv än![/quote']

Nu har jag testat spåren på Ormberget och jag är positivt överraskad!

Man får promenera första biten där grävmaskinerna grävt ned vattenledning, men sen är det bara att köra, max ett par genomslag när jag åkte några varv runt ett avkortat 5,4km spår.

 

Körde förstås med grusskidorna, men som riktigt bra spår med tanke på snömängden!

Link to comment
Share on other sites

Åkte 16 km skidor, i ESKILSTUNA idag! Helt otroligt! 10 km klassiska spår dragna och 2,5 var dubbeldragna. Inga genomslag och bra och fasta spår. Lite dåligt stavfäste men det kan verkligen leva med. Lär väl försvinna imorgon då det ska regna och bli plusgrader men ändå en upplevelse att åka skidor 11 november ända nere i Eskilstuna. Hoppas på ännu mer snö snart. :D
Link to comment
Share on other sites

Testade 300-meters slingan på Lugnets stadion! Det var som en oval slinga som täckte kanske en tredjedel av hästskon. Fasta och fina spår och helt underbart att vara igång! :D

Grymt!!! Synd att man är förkyld' date=' men förhoppningsvis är man kryare i morgon... Ser på webbkameran att man sprutar för fullt nu, så man kanske hinner förlänga till helgen![/quote']

sprang upp o kollade lugnet idag... grymt fina spår men lite väl kort för att jag ska bli riktigt sugen...

 

Drar till Älvdalen i helgen istället! 2,6km riktigt fina spår!

grymt fint i älvdalen, synd att man jobbar där så man måste åka på så onödigt bra och tidiga spår :-)

Link to comment
Share on other sites

Prövade konstsnöslingan i Bergebo nu på morgonen. Mycket bra jobb av DGoIF!!! Det är kort, kuperat och knixigt och roligt! Tjock bädd är det också, så det borde kunna stå emot om det blir värmebölja. I morgon blir det nog att testa Gyllbergen...

härligt, hur lång är slingan ungefär?

 

Vet du hur det ser ut på Lugnet?

Link to comment
Share on other sites

Var och körde I gyllbergen idag.

Det var dessvärre sönderkört med bil de första 1,5 km men de sista 2 km var bra spår, inget direkt genomslag vad jag såg men klart gräs sticker ju upp.

 

Körde på burk valla idag typ +1 idag, blir nog kallare inatt så det e nog klister som gäller. Såg någon där som la på Start universal klister idag och han såg ut att bra glid och fäste.

Link to comment
Share on other sites

I Skellefteå har vi 2 mil spår igång efter det tidiga rejäla snöfallet i veckan. Kom mellan 20 och 30 cm snö.

3*3 km elljusspår, milspåret, konstsnöspåret och anslutningsspår mellan dessa. Helt fantastiskt att åka i skogen nu. Har åkt 3 pass i veckan och jag vill åka mer än min kropp orkar just nu. Denna tid brukar man få åka runt på konstsnöspåret.

Link to comment
Share on other sites

Åkte 16 km skidor, i ESKILSTUNA idag! Helt otroligt! 10 km klassiska spår dragna och 2,5 var dubbeldragna. Inga genomslag och bra och fasta spår. Lite dåligt stavfäste men det kan verkligen leva med. Lär väl försvinna imorgon då det ska regna och bli plusgrader men ändå en upplevelse att åka skidor 11 november ända nere i Eskilstuna. Hoppas på ännu mer snö snart. :D

Jag har bara 2,5 mil till E-tuna men har alltid åkt i V-ås esom jag jobbat där. Vore kul att testa ngt där. Vart i E-tuna åkte du? Var finns dom bästa spåren när det är snö överallt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...