Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Letar efter 7 startnummer på Vasaloppet


Petr

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Skönt att vinter närmar sig :-) då går tankarna mer och mer till VL.

Det har blivit ett problem. Vi är en gäng idrottsmän från Tjeckien som varje år deltar i VL och därför skaffar vi alla startnumren på förhand. Nåt gick fel i år (ett kommunikationsproblem) så att vi har blivit utan dem. VL är redan fullbokat så att jag skulle vilja fråga er om ni inte kunna erbjuda oss era numren t.ex. om ni vet att ni inte kan delta själva och så där.. Eventuellt om ni vet om någon som vill sälja eller om ni vet någon annan möjlighet att skaffa 7 eller 8 numren..

 

Skriv gärna hit eller till min E-post: petrjiran@seznam.cz

 

Tack åt alla som kommer med ett svar eller erbjudande!

Petr

Link to comment
Share on other sites

Ni är nog inte ensamma om att vilja köpa startplats till VL, så ni får nog konkurrera med övriga intresserade på startplatser.se. Hoppas det lyckas !

 

Lite förvånande att du kan så bra svenska :)- du måste ha bott i Sverige under en period ?

Google Translate tror jag, men väldigt bra för att vara det också. Trevligt att ses idag för övrigt!

Link to comment
Share on other sites

Ni är nog inte ensamma om att vilja köpa startplats till VL, så ni får nog konkurrera med övriga intresserade på startplatser.se. Hoppas det lyckas !

 

Lite förvånande att du kan så bra svenska :)- du måste ha bott i Sverige under en period ?

Tusen tack! Skall försöka det.

 

Har bott i Sverige under sommaren 2008 - lite för få för att lära sig bra svenska tyvärr. Men jag upptäckte att Sverige är ett oerhört vackert land med mycket snälla och glada människor som liksom passar mig bra, jag tänker mer som en svensk än som en tjeck - kan se lite konstigt ut men så känner jag detta. Sveriges natur behövs väl inte nämna. :-). Så jag började läsa språket riktigt intensivt..

 

Tack en gång till, hoppas vi ses på VL 2011!

Link to comment
Share on other sites

Tack skall du ha! Också hoppas att vi ses i Sälen i mars. Rezac är stark, men han har en svaghet - han kan inte spara energi de första 4-5 milen.. Och nio mil det är alldeles för mycket även för en sån här urstark man att åka på full fart.. Men vem vet, kanske vinner han.. Man vet aldrig som kul är. Jag själv beundrar Daniel Tynell som varje gång är bland de absolut bästa på VL.. Och skulle så gärna önska Jerry Ahrlin att vinna Vasan, han är jätteduktig han också och mycket värd att vinna just det här loppet.. Men visst är det så att det finns mest svenskar och norrmän som slåss om segern - miljön som ni är vana på (mest härliga miljön jag har sett..) och har mest stöd (inte bara åskådarna som skriker och hejar på men också flera möjligheter att dricka som på VL är mer en viktigt..).
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...