Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skånes Öppna DM i fristil


rible12

Recommended Posts

Kul tävling på söndag här i Skåne på Ring Knustorp i fristil.

 

Citerar Skåningen:

"Bättre bana för rullskidåkning är svår att hitta. Ring Knutstorp är underbar att köra rullskidor på, framför allt skate. Den är kuperad, svänger mycket, bankade kurvor. Du använder alla växlar inom skate förutom växel 1. Den ultimata rullskidbanan."

 

Inbjudan:

http://www.klubben.se/klaverod_sk/1999-nyhetsarkiv-item-82181.html

 

Någon som dyker upp?

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer! Saknar helt tävlingsform men har byggt upp en sjujäkla uthållighet i musklerna så det blir spännande.

Det blir spännande!! :)

Jo' date=' det blir verkligen spännande att se om någon kan skate fortare än du kör klassiskt, det lär ju inte bli många.[/quote']

Everest jag tror nog det är några stycken....iallafall på den banan. Hade det varit en plat ren stakbana är det annorlunda. Nu är det ju inte en vanlig rullskidbana utan en bana som mer liknar en vanlig kuperad bana. Men vi får se....jag tror dock jag själv får svårt med min dåliga träning sista månaden att slå honom, tror dock att joakim.j slår honom lätt så som jag sätt honom träna.

Link to comment
Share on other sites

Det blir spännande!! :)

Jo' date=' det blir verkligen spännande att se om någon kan skate fortare än du kör klassiskt, det lär ju inte bli många.[/quote']

Everest jag tror nog det är några stycken....iallafall på den banan. Hade det varit en plat ren stakbana är det annorlunda. Nu är det ju inte en vanlig rullskidbana utan en bana som mer liknar en vanlig kuperad bana. Men vi får se....jag tror dock jag själv får svårt med min dåliga träning sista månaden att slå honom, tror dock att joakim.j slår honom lätt så som jag sätt honom träna.

Jag ska göra mitt bästa! Och det finns mer som åker fort vet jag. Mycket kuperad säger du... det låter bra!

 

Ska du inte ta och åka med ner Everest?

Link to comment
Share on other sites

Jo' date=' det blir verkligen spännande att se om någon kan skate fortare än du kör klassiskt, det lär ju inte bli många.[/quote']

Everest jag tror nog det är några stycken....iallafall på den banan. Hade det varit en plat ren stakbana är det annorlunda. Nu är det ju inte en vanlig rullskidbana utan en bana som mer liknar en vanlig kuperad bana. Men vi får se....jag tror dock jag själv får svårt med min dåliga träning sista månaden att slå honom, tror dock att joakim.j slår honom lätt så som jag sätt honom träna.

Jag ska göra mitt bästa! Och det finns mer som åker fort vet jag. Mycket kuperad säger du... det låter bra!

 

Ska du inte ta och åka med ner Everest?

Ska bli kul och se hur det kommer gå, ska bli jäkligt kul och se hur man står sig mot alla med klassisk åkning... Eftersom att det är backigt så borde det tala för skateåkare då de har lättare att ta sig uppför, är det platt så går det hyfsat lika endå... :)

 

Joakim du har haft några fina pass nu, hur känns formen? ser ut att gå ganska fort så det blir nog kämpigt för mig där, får lägga mig i suget så fort det går :)

Link to comment
Share on other sites

Jo' date=' det blir verkligen spännande att se om någon kan skate fortare än du kör klassiskt, det lär ju inte bli många.[/quote']

Everest jag tror nog det är några stycken....iallafall på den banan. Hade det varit en plat ren stakbana är det annorlunda. Nu är det ju inte en vanlig rullskidbana utan en bana som mer liknar en vanlig kuperad bana. Men vi får se....jag tror dock jag själv får svårt med min dåliga träning sista månaden att slå honom, tror dock att joakim.j slår honom lätt så som jag sätt honom träna.

Jag ska göra mitt bästa! Och det finns mer som åker fort vet jag. Mycket kuperad säger du... det låter bra!

 

Ska du inte ta och åka med ner Everest?

Nja, är upptagen på lördag och snabbt på väg helt ur form, dessutom skatar jag ju inget vidare. Hur åker du ner?

Link to comment
Share on other sites

Everest jag tror nog det är några stycken....iallafall på den banan. Hade det varit en plat ren stakbana är det annorlunda. Nu är det ju inte en vanlig rullskidbana utan en bana som mer liknar en vanlig kuperad bana. Men vi får se....jag tror dock jag själv får svårt med min dåliga träning sista månaden att slå honom' date=' tror dock att joakim.j slår honom lätt så som jag sätt honom träna.[/quote']

Jag ska göra mitt bästa! Och det finns mer som åker fort vet jag. Mycket kuperad säger du... det låter bra!

 

Ska du inte ta och åka med ner Everest?

Ska bli kul och se hur det kommer gå, ska bli jäkligt kul och se hur man står sig mot alla med klassisk åkning... Eftersom att det är backigt så borde det tala för skateåkare då de har lättare att ta sig uppför, är det platt så går det hyfsat lika endå... :)

 

Joakim du har haft några fina pass nu, hur känns formen? ser ut att gå ganska fort så det blir nog kämpigt för mig där, får lägga mig i suget så fort det går :)

Det står snabbare åkare än mig på startlinjen så jag kommer nog att söka rygg jag med.

Formen är kass ;), jag har nästan bara tränat distans sista månaderna så det är riktigt jobbigt när pulsen stiger över 90% men å andra sidan så kan jag åka mycket fortare innan pulsen når dit så Vi får se, jag har några pass kvar att träna innan det blir allvar :).

Link to comment
Share on other sites

Everest jag tror nog det är några stycken....iallafall på den banan. Hade det varit en plat ren stakbana är det annorlunda. Nu är det ju inte en vanlig rullskidbana utan en bana som mer liknar en vanlig kuperad bana. Men vi får se....jag tror dock jag själv får svårt med min dåliga träning sista månaden att slå honom' date=' tror dock att joakim.j slår honom lätt så som jag sätt honom träna.[/quote']

Jag ska göra mitt bästa! Och det finns mer som åker fort vet jag. Mycket kuperad säger du... det låter bra!

 

Ska du inte ta och åka med ner Everest?

Nja, är upptagen på lördag och snabbt på väg helt ur form, dessutom skatar jag ju inget vidare. Hur åker du ner?

Jag tar bilen. Perfekt att loppet går på Söndag, det blir ju normaltid igen den natten så det känns inte som jag behöver inte åka så tidigt.

 

Är det någon annan som vill samåka ner norrifrån så hör gärna av Er, det finns gott om plats i bilen.

Link to comment
Share on other sites

vilket tur att tävlingen är på söndag då Everest ;)

Inser att betydelsen inte alls blev som avsedd, det gäller att uttrycka sig tydligt. Menade att jag är upptagen på lördag och kan därför inte åka ner då, det var därför jag i meningen efter undrade när Joakim åker annars hade det ju varit ointressant. Eftersom han åker på söndag morgon så finns trots allt en mkt liten chans att jag åker med. Kunde ju vara kul att testa en annan "Ring" än Falkenbergs. Fast de övriga invändningarna gäller ju fortfarande. Antar att banan är mkt mer kuperad än i Falkenberg?

Link to comment
Share on other sites

vilket tur att tävlingen är på söndag då Everest ;)

Inser att betydelsen inte alls blev som avsedd' date=' det gäller att uttrycka sig tydligt. Menade att jag är upptagen på lördag och kan därför inte åka ner då, det var därför jag i meningen efter undrade när Joakim åker annars hade det ju varit ointressant. Eftersom han åker på söndag morgon så finns trots allt en mkt liten chans att jag åker med. Kunde ju vara kul att testa en annan "Ring" än Falkenbergs. Fast de övriga invändningarna gäller ju fortfarande. Antar att banan är mkt mer kuperad än i Falkenberg?[/quote']

Stor skillnad mot ovalen Falkenberg ja, både i kurvor och kupering. Dock inga stora backar såklart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...