Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Storebroloppet


mangeskidor

Recommended Posts

Bröt du efter halva eller varför säger du att bara halva var en parodi?

 

För de som inte deltog så kan man väl berätta att det låg en dm ny blötsnö i spåret när tävlingen började. Sedan en kort sträcka med dubbla spår som gick ihop till enkelspår (p g a ospårat andraspår).

En god del av banan gick på golfbana som saknade stavfäste, andra halvan av loppet kändes som man åkte på en ås snarare än försänkningar (skidspåren brukar vara urfrästa i en packad bana).

 

Så det var mycket dåligt preparerat helt enkelt.

 

Förutsättningarna var dåliga, visst det medges men med den preparering som var gjord så hade de bästa förutsättningar inte räckt till ändå.

 

Men bra träning blev det :)

Och en ny lägsta nivå satt i min skidspårserfarenhet :)

Link to comment
Share on other sites

Ett stort skämt var hela loppet, organisation, hemsida mm, listan kan göras lång. Fanns något bra? ...nej.

 

På toppen av allt blev jag av med mina överdragskläder som jag la bredvid starten. Nu finns det tjuvar bland skidåkarna också.. :(.

 

Spåren var nog bättre på 30-talet jämfört med det som skulle likna spår i söndags.

 

Hur svårt kan det vara att låna en skoter från grannklubben?

 

 

Man kan ju hoppas att de betalar tillbaka del av anmälningsavgiften...annars lär det bli dåligt med folk nästa år.

 

 

Ett tips...åk ej till storebro mer.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur många som bröt, framgick inte av resultatlistan? Själv åkte jag två varv, första varvet på led i träningstempo och andra varvet med obefintliga spår. Kunde inte förstå tjusningen med att fortsätta tre varv till. De hade faktiskt lånat en skoter när deras egen gick sönder, problemet var att den också mötte samma öde. Visst var det ett katastrofarrangemang och det bör de få veta så att det kan bli bättre nästa år. Funktionärerna verkade ha en hög medelålder så det krävs nog att några yngre i Storebro rycker in och hjälper till. Särskilt med de krav som alla ställer idag med anmälan och information via nätet.
Link to comment
Share on other sites

Knappen>> Nej jag åkte hela loppet. Vad jag menar med att halva loppet var en parodi är att delen som inte gick på golfbanan inte var en lika skräckfull upplevelse. Och visst var det ett bra träningspass både som långpass och för psyket.

OK, då förstår jag vad du menar och håller med dig :)

Jag ville ju egentligen bara trycka på att det var dåligt preppat från början och att vädret gjorde att det som var dåligt i början blev katastrofalt på slutet.

 

Deassutom så fanns det bara kallvatten när jag duschade, jag tror inte att jag var sist och det var inte jättetrångt i duschen så varmvattnet var under all kritik också :(

När någon sa att han skulle duscha lite snabbt så skrattade vi andra, vi trodde verkligen på det :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...