Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ski Classics ger straff till Sandra Hansson


rible12

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Tycker hon gick över gränsen för vad som är acceptabelt. Boner borde tilldömts segern och Sandra andraplatsen + fått poängavdrag.

 

Auklands spårbyten i VL2010 tycker jag var ok.

 

 

Såg att Sandra Hansson åkte på straff av Ski Classics för att blockerat Seraina Boner sista biten in till mål innan den viktiga kurvan in till upploppet:

http://networkedblogs.com/dZn9J

 

vad tycker ni? Är det för tufft eller inte?

Link to comment
Share on other sites

Tycker det ser mer och mer illa ut varje gång jag tittar på det. Boner är ju faktiskt uppe jämsides när Hansson först går ut mellan spåren och sen börjar staka med vänsterstaven framför Boner. Sunt förnuft säger ju att detta inte är tillåtet.
Link to comment
Share on other sites

Jag säger bara hjärnsläpp.Sånt kan hända vem som helst.Men de var inte snyggt kört..

Jag tycker de är löjligt att diska henne flera dagar senare. Såg precis ut som Boner trodde Hansson skulle bli diskad.För hon såg starkare ut precis innan Hansson fick hjärnsläpp.

Link to comment
Share on other sites

Ser för bedrövligt ut och förmodligen alldeles onödigt. Speciellt sekvensen när hon byter spår flera gånger för att stänga Boner och sedan kliver rakt över hennes skidor som avslutning.

Tycker också båda gör några tjuvskateskär här och där är väl reglerna lite mer förlåtande (är ju ok vid riktningsförändring tex)och man ska nog skejta ganska ordenltigt innan man blir diskad.

Link to comment
Share on other sites

Jag tvivlar fortfarande på uppgifterna att hon är diskad..ingen annan än AB skriver om det.

 

FIS och deras TD har inte agerat, alltså kan inte resultatet i själva loppet eller i ställningen FIS Marathon cup ändras. Däremot har Skiclassics agerat och fråntagit Sandra poäng i den cupen.

Hon står fortfarande som vinnare i loppet på både skiclassics.com och fis-ski.com

 

FIS måste acceptera Boners protest får att hon ska diskas i loppet där har skiclasssics inget att säga till om...eller nån som vet nåt mer..

Link to comment
Share on other sites

Hörde ett rykte för ett par år sedan, att hon legat bakom en cyklist på en rullskidtävling för att slippa fartvinden, cyklisten var såklart bekant med Sandra. Hon verkar ta till alla medel som finns för att skaffa sig fördelar, även sådana som är utanför regelboken. Har hört en del mindre fördelaktiga synpunkter om henne som person, av andra skidåkare. Jag har då inga sympatier för den tjejjen, hoppas hon bättrar sig, hon behöver inte bete sig så när hon är en så duktig skidåkare.

Att Sandra körde osportsligt är det ingen tvekan om, men att sprida skit om henne, dessutom andrahandsuppgifter, tycker jag att vi skall avhålla oss från i detta forum

Link to comment
Share on other sites

Det är ju märkligt att inte FIS reagerar på detta eller ens säger någonting... De bara skyller på David Nilsson som faktiskt bara gjort sitt jobb och sett till att fair play efterlevs i spåren... Men den där TD:n från FIS som skulle vara på plats verkar ju inte haft någon större koll på vad som hände... Tråkigt att de inte tar mer ansvar...
Link to comment
Share on other sites

Jo men du kan se en del på http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article8541796.ab

som det står om i tråden

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=6080

 

Om jag nu skulle hamna bakom henne i något lopp, så vet jag nu mer än en anledning till varför jag inte tänker köra om... Min nya anledning verkar vara att det verkar så svårt att komma om :) .

 

Jag tycker Sandra verkar vara en trevlig prick, som haft otur med sjukdomar mm. Så jag tycker det är kul att hon börjat köra bra igen. Dock var det inte så snyggt det hon gjorde. Men om hon nu får ett straff, kan vi väl gå vidare och hoppas hon lärt sig något av det.

 

Larvigt struntprat och rykten kan man nog skriva om alla. Mer som försvar vet jag åtminstone ett lopp som hon legat och dragit hela slutvarvet, och där en tjej bakom inte ville dra alls. Sen blev Sandra slagen i spurten. Så hon har nog försökt lära lite taktik av vissa norrmän, men den det blev väl lite fel just denna gång...

Link to comment
Share on other sites

Om vi lämnar Sandra och hennes incident för en stund så har jag börjat fundera över Vegard Ulvang och hans uttalanden. Inte första gången han spelar "stormpamp" och ska visa vem som bestämmer.

Helt öppenbart har FIS skickat en planta till loppet. Istället för att som brukligt är svara något i stil med "vi får internt titta var det eventuellt gått snett och hur och vem som skulle agerat"

så vräker han ur sig uttalande om att det är FIS (indirekt han) som bestämmer över allt och alla och fan den som sätter sig emot. Detta i ett läge där det finns så tydliga bilder att något inte gått rätt till, så tydliga att FIS representanten bort göra någonting. En "pudel" hade varit mer på sin plats.

 

Är han en pajas eller vad säger ni?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...