Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vålarullen


Tallen

Recommended Posts

Mycket nöjd 4:a, halv skidlängd från pallen, otatiskt att ligga bakom in på korta spurtrakan, men det hade gått så fort så spurten var nog inte så vass så som den är om man fiskåker innan. Mitt absolut bästa lopp på rullskidor hitills, Skåningarna (Skåning och rible12) hade inte en chans :) YES!
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply
Mycket nöjd 4:a, halv skidlängd från pallen, otatiskt att ligga bakom in på korta spurtrakan, men det hade gått så fort så spurten var nog inte så vass så som den är om man fiskåker innan. Mitt absolut bästa lopp på rullskidor hitills, Skåningarna (Skåning och rible12) hade inte en chans :) YES!

Det var bla dig jag fightades med på målrakan då :). Försökte å köra ikapp er från första början av loppet. Gick åt nått fruktansvär mkt energi så det fanns ju ingenting kvar när det väl gällde :-D. Starkt kört!

Link to comment
Share on other sites

Ja fyfan va ju ett jävulskt tempo redan när vi åkte efter bilen! Men höll du tempot du hade när du åkte förbi mig hela vägen in i mål ?! Tyckte de gick sinnessjukt snabbt tills jag ramlade! Tänkte att detta håller aldrig!

 

 

Hur gjorde ni där asfalten var grymt dålig!? Höll ju på att vibrera sönder där ett tag! va efter det jag vurpade!!! Är det en vanesak att köra på kass asfalt ?

 

 

ÅHH man är ju inte nå träningssugen nu!!! hoppas revbenet är läkt i morgon då jäklar!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja fyfan va ju ett jävulskt tempo redan när vi åkte efter bilen! Men höll du tempot du hade när du åkte förbi mig hela vägen in i mål ?! Tyckte de gick sinnessjukt snabbt tills jag ramlade! Tänkte att detta håller aldrig!

 

 

Hur gjorde ni där asfalten var grymt dålig!? Höll ju på att vibrera sönder där ett tag! va efter det jag vurpade!!! Är det en vanesak att köra på kass asfalt ?

 

 

ÅHH man är ju inte nå träningssugen nu!!! hoppas revbenet är läkt i morgon då jäklar!!!

Ja jag hade gett mig fasen på att jag skulle hålla ett högt tempo hela vägen, och ja det gick ju skapligt . Försökte ligga på hela tiden. Bara vila dom få gångerna det gick nedför . Första gången jag låg på a3 - a3 + i över 2 tim Haha. Bra träning! Ja vägen var lite dålig där på vissa ställen. Höll ju på att få vibrationsskador :-D. Försökte leta i kanterna efter bättre asfalt .

Link to comment
Share on other sites

Ja fyfan va ju ett jävulskt tempo redan när vi åkte efter bilen! Men höll du tempot du hade när du åkte förbi mig hela vägen in i mål ?! Tyckte de gick sinnessjukt snabbt tills jag ramlade! Tänkte att detta håller aldrig!

 

 

Hur gjorde ni där asfalten var grymt dålig!? Höll ju på att vibrera sönder där ett tag! va efter det jag vurpade!!! Är det en vanesak att köra på kass asfalt ?

 

 

ÅHH man är ju inte nå träningssugen nu!!! hoppas revbenet är läkt i morgon då jäklar!!!

Ja jag hade gett mig fasen på att jag skulle hålla ett högt tempo hela vägen' date=' och ja det gick ju skapligt . Försökte ligga på hela tiden. Bara vila dom få gångerna det gick nedför . Första gången jag låg på a3 - a3 + i över 2 tim Haha. Bra träning! Ja vägen var lite dålig där på vissa ställen. Höll ju på att få vibrationsskador :-D. Försökte leta i kanterna efter bättre asfalt .[/quote']

Ja fytusan härligt kört !!! nej nu blir de akuten och kolla bröstben jippie!!! =(

Link to comment
Share on other sites

'

Mycket nöjd 4:a' date=' halv skidlängd från pallen, otatiskt att ligga bakom in på korta spurtrakan, men det hade gått så fort så spurten var nog inte så vass så som den är om man fiskåker innan. Mitt absolut bästa lopp på rullskidor hitills, Skåningarna (Skåning och rible12) hade inte en chans :) YES![/quote']

Det var bla dig jag fightades med på målrakan då :). Försökte å köra ikapp er från första början av loppet. Gick åt nått fruktansvär mkt energi så det fanns ju ingenting kvar när det väl gällde :-D. Starkt kört!

Väldigt starkt av dig att komma ifatt själv! Synd att du inte var med från början så att du kunde ha hjälpt oss att komma ifatt tätduon.

 

Hoppas allt är väl med dig Glob, det var kul att träffas i verkligheten!

Link to comment
Share on other sites

Ja fyfan va ju ett jävulskt tempo redan när vi åkte efter bilen! Men höll du tempot du hade när du åkte förbi mig hela vägen in i mål ?! Tyckte de gick sinnessjukt snabbt tills jag ramlade! Tänkte att detta håller aldrig!

 

 

Hur gjorde ni där asfalten var grymt dålig!? Höll ju på att vibrera sönder där ett tag! va efter det jag vurpade!!! Är det en vanesak att köra på kass asfalt ?

 

 

ÅHH man är ju inte nå träningssugen nu!!! hoppas revbenet är läkt i morgon då jäklar!!!

Ja jag hade gett mig fasen på att jag skulle hålla ett högt tempo hela vägen' date=' och ja det gick ju skapligt . Försökte ligga på hela tiden. Bara vila dom få gångerna det gick nedför . Första gången jag låg på a3 - a3 + i över 2 tim Haha. Bra träning! Ja vägen var lite dålig där på vissa ställen. Höll ju på att få vibrationsskador :-D. Försökte leta i kanterna efter bättre asfalt .[/quote']

Ja fytusan härligt kört !!! nej nu blir de akuten och kolla bröstben jippie!!! =(

Tråkigt! :( hoppas det inte är nått skit med bröstben eller revben !

Link to comment
Share on other sites

Haha ja jag gjorde nog det :D På riktigt god värmländska ;)

 

 

Ja de va bra surt! Va ingen skön vurpa! Stavarna höll de va de första jag kollade! de borde gått sönder tycker jag :D

 

Jag fick svullna uppskrapade armbågar och lite ont i knäna! Tappa luften så jag slog i bröstet på nå vis! Har rätt ont när jag andas djupt och när jag skrattar så revbenen har nog fått sig en rejäl smäll! Gjorde som vanligt klassiskern "Superman" och landa platt framåt! =)

Men fan vilken otur då globe! Du sa ju det när vi var ute och testade lite av banan ' date=' att du kanske skulle klota idag , och du fick ju tyvärr rätt :(. nja, tätklungan åkte jag aldrig ikapp. Hamnade för långt bak i början. Dom sa att det skulle gå lugnt i början när motorcykeln var före oss, men så fan heller! Var ju full rulle redan då! tog placeringar hela loppet och kände mig stark. Låg väl typ bland dom sista i början men när jag kom ikapp 3,4 och 5an fick jag ett hopp om topp 3. Drog på en långspurt när det var några hundra meter kvar men 3an och 4an kunde svara och slog mig med typ 1 sek. Så 1 sek ifrån 3e platsen :p . Lite surt men är nöjd med min 5e plats ändå, åkte ju större delen av loppet ensam i vinden... Jo jag sa det när jag kom ikapp dig att " va fort dom kör, fy fan " :-D[/quote']

Premiärtävlingen avklarad och som dig Andreas så öppnade jag i lustempo (näst sist ut ur Östervåla 3-400m efter täten redan där) och fick därför jaga ensam hela loppet...Hade mitt snabbaste snitttempot under loppet mellan 50-55km! Riktigt trevligt evenemang som jag gärna gör om..KUL :D

Link to comment
Share on other sites

Ja fytusan härligt kört !!! nej nu blir de akuten och kolla bröstben jippie!!! =(

Vi får hoppas att det inte blir något långvarigt!

 

Ja Andreas är det bara att gratulera till ett toppenlopp vad det verkar! :D

Och det blir nog bättre placeringar framöver kan jag tänka mig. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja fytusan härligt kört !!! nej nu blir de akuten och kolla bröstben jippie!!! =(

Vi får hoppas att det inte blir något långvarigt!

 

Ja Andreas är det bara att gratulera till ett toppenlopp vad det verkar! :D

Och det blir nog bättre placeringar framöver kan jag tänka mig. ;)

Tackar så mycket :)! Ja hoppas kan man ju alltid göra Haha!

Link to comment
Share on other sites

Jadu Rotebrostakarn! blev lite avundsjuk på kaffet i omklädningsrummet! dax att införskaffa en termos här också :D Kul och träffa alla! De va väl Ekis också i omklädningsrummet??

 

Och lite skåningar fick man träffa! En riktigt laddad Rible kom in i sporthallen men lätta kliv =) Och mr.skåningen himself!

 

Fick lite morfintabletter ! De va ok att träna tydligen men läkarn varna mig att de kommer göra riktigt ont efter 3 - 4 dagar! Tydligen spricka eller något så de e nog lugnt !!!Så länge jag inte skrattar eller ligger på rygg överlever jag ;)

 

jag kan inte heller öppna resultatlistan !? Andreas har du knäckt mysteriet ???!!!

Link to comment
Share on other sites

Jadu Rotebrostakarn! blev lite avundsjuk på kaffet i omklädningsrummet! dax att införskaffa en termos här också :D Kul och träffa alla! De va väl Ekis också i omklädningsrummet??

 

Och lite skåningar fick man träffa! En riktigt laddad Rible kom in i sporthallen men lätta kliv =) Och mr.skåningen himself!

 

Fick lite morfintabletter ! De va ok att träna tydligen men läkarn varna mig att de kommer göra riktigt ont efter 3 - 4 dagar! Tydligen spricka eller något så de e nog lugnt !!!Så länge jag inte skrattar eller ligger på rygg överlever jag ;)

 

jag kan inte heller öppna resultatlistan !? Andreas har du knäckt mysteriet ???!!!

Aj aj, låter inte gött! du får krya på dig och ta nya tag till nästa tävling!

 

Jo jag förstod nu hur man skulle öppna det med. laddade hem Office 2007 på thepiratebay . och då gick det :)

Link to comment
Share on other sites

Rullskidor (tävlingshjul)

Nummer förnamn efternamn klubb tid

35 Anders Widegren Mälarö sok 02:05:00

7 Magnus Graas Storvreta IK 02:05:00

27 Stefan Ekman Strömsbergs IF Skidor 02:09:00

13 Tomas Jelinek Sundbybergs IK 02:09:00

26 Andreas Blom Axa Sportsclub 02:09:00

6 Fredrik Gustavsson Strängnäs Skidklubb 02:09:30

4 Niklas Eklöw Sundbybergs IK 02:13:00

33 Torbjörn Furn Nacka Värmdö SK 02:15:00

22 Pelle Olsson Njutångers IF 02:15:00

8 Göran Hammarsson Stockholm Rullskidklubb 02:15:30

36 Ulf Jansson Östervåla IF 02:16:30

30 Richard Bergengren Björnstorps IF 02:18:00

31 Håkan Huselius Björnstorps IF 02:18:30

20 Tommie Lindblom Stockholm Rullskidklubb 02:19:00

3 Peter Davidsson Hallsta IK 02:19:00

11 Mats Jansson Sundbybergs IK 02:19:00

12 Sebastian Jansson Sundbybergs IK 02:19:30

9 Thomas Hjelm Mälarö sck 02:20:00

14 Peter Larsson 02:21:30

23 Mats Kring Njutångers IF 02:24:30

29 Johan Flyning Södertälje IF 02:26:30

106 Peter Norin Nacka Värmdö Skidklubb 02:27:30

32 Sture Nordlöf Nacka Värmdö SK 02:29:00

19 Roger Huononen Stockholm Rullskidklubb 02:29:00

1 Hans-Olov Andersson Krylbo OK 02:29:30

18 Rikard Swedberg Sundbybergs IK 02:30:00

39 Maximilian Schattaver Älvdalens IF 02:32:30

5 Lars Guliksson 02:32:30

28 Karl-Åke Persson Nacka Värmdö SK 02:34:00

25 Mats Löfgren Rembo IK 02:34:00

16 Andreas Pettersson Sundbybergs IK 02:36:00

38 Johnas Ahlman NV Skidor 02:37:00

 

17 Daniela Profir Sundbybergs IK dam 03:08:30

 

 

Det var ju bara att trycka, hur svårt kan det va? :) Det var Ekis Glob, skönt att det inte var allvarligt!

Link to comment
Share on other sites

Jag är också imponerad av Andreas87 som blåste förbi vid ca 10 km, Rotebrostakaren som gjorde sitt starkaste lopp hittills och även Sniperolsson som kom som en raket från ingenstans och körde om med ca 1 km kvar. Grattis! För egen del är bara att träna hårdare och komma igen.
Link to comment
Share on other sites

Jag är också imponerad av Andreas87 som blåste förbi vid ca 10 km, Rotebrostakaren som gjorde sitt starkaste lopp hittills och även Sniperolsson som kom som en raket från ingenstans och körde om med ca 1 km kvar. Grattis! För egen del är bara att träna hårdare och komma igen.

Jasså det var dig jag kom ikapp och förbi där på slutet :) men till Andreas och Rotebrostakaren hade man en bit...med en snabbare öppning så kanske avståndet varit mindre...Jag tar revanch i E4 loppet, Vasaloppet och nästa års Vålarullen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag är också imponerad av Andreas87 som blåste förbi vid ca 10 km' date=' Rotebrostakaren som gjorde sitt starkaste lopp hittills och även Sniperolsson som kom som en raket från ingenstans och körde om med ca 1 km kvar. Grattis! För egen del är bara att träna hårdare och komma igen.[/quote']

Jasså det var dig jag kom ikapp och förbi där på slutet :) men till Andreas och Rotebrostakaren hade man en bit...med en snabbare öppning så kanske avståndet varit mindre...Jag tar revanch i E4 loppet, Vasaloppet och nästa års Vålarullen ;)

Jaha där ser man. Det var dig jag (nästan inte) höll undan för på slutet. Det var verkligen på håret. Starkt kört! Själv kände jag mig ganska sliten på slutet och kände mig som ett jagat byte :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...