Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

"Oskrivna regler"


Stefan Sand

Recommended Posts

Kommer ihåg när jag åkte snowboard, det va ett jäkla poserhets.

Man fick absolut inte ha grejer man inte klarar av.

 

Det är ju mycket värre att ha utrustning för 20K och göra vasan på 8h+ än att inte plocka klisterlapparna.

Du menar ha ett par Carbonfibre och komma in på 9 timmar? Hur är det då med dyra fluorvallor o löjligt dyra glasögon, hur snabb ska man vara? Hur snabb för kondomdräkt?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply
1. att tävla på motionsspåret; t.ex. att försöka köra på bakskidorna på någon elitåkare som kör lugn distansträning och sen stressa som en galning för att komma före honom/henne till ett fiktivt mål (gärna i kombination med att sedan skryta i omklädningsrummet om att ha åkt jämnt/ifrån elitåkare X)

Denna kan man väl bjuda på?

Link to comment
Share on other sites

1. att tävla på motionsspåret; t.ex. att försöka köra på bakskidorna på någon elitåkare som kör lugn distansträning och sen stressa som en galning för att komma före honom/henne till ett fiktivt mål (gärna i kombination med att sedan skryta i omklädningsrummet om att ha åkt jämnt/ifrån elitåkare X)

Denna kan man väl bjuda på?

de där e ju bara kul=) Mycket gubbar som kör gubbdistans=)

Link to comment
Share on other sites

Uhhhh' date=' jag ryser och kommer drömma mardrömmar ;)[/quote']

Huga, det var ju katastrof. Att ha så många klisterlappar kvar på skidorna från de tre senaste årens Vasalopp/öppna spår så att en av mina bästa vänner på skidforum får mardrömmar. Jag skäms verkligen, men är lite stolt i smyg också...

 

Stefan: jag är nu i Mora och träffade just Samuel (RS Riller) och han har nu äntligen fått fram nya utformningen av sitt verktyg delvis efter mina ideer. Jag vet inte hur många han fått fram men jag hjar då för säkerhetsv skull köpt ett direkt av honom. Det ser bra ut och jag skall prova så fort det blir läge.

Link to comment
Share on other sites

Uhhhh' date=' jag ryser och kommer drömma mardrömmar ;)[/quote']

Huga, det var ju katastrof. Att ha så många klisterlappar kvar på skidorna från de tre senaste årens Vasalopp/öppna spår så att en av mina bästa vänner på skidforum får mardrömmar. Jag skäms verkligen, men är lite stolt i smyg också...

 

Stefan: jag är nu i Mora och träffade just Samuel (RS Riller) och han har nu äntligen fått fram nya utformningen av sitt verktyg delvis efter mina ideer. Jag vet inte hur många han fått fram men jag hjar då för säkerhetsv skull köpt ett direkt av honom. Det ser bra ut och jag skall prova så fort det blir läge.

Ja den nya utformningen såg klart intressant ut. Hoppas den fungerar som den ska.

Link to comment
Share on other sites

Uhhhh' date=' jag ryser och kommer drömma mardrömmar ;)[/quote']

Huga, det var ju katastrof. Att ha så många klisterlappar kvar på skidorna från de tre senaste årens Vasalopp/öppna spår så att en av mina bästa vänner på skidforum får mardrömmar. Jag skäms verkligen, men är lite stolt i smyg också...

 

Stefan: jag är nu i Mora och träffade just Samuel (RS Riller) och han har nu äntligen fått fram nya utformningen av sitt verktyg delvis efter mina ideer. Jag vet inte hur många han fått fram men jag hjar då för säkerhetsv skull köpt ett direkt av honom. Det ser bra ut och jag skall prova så fort det blir läge.

Du kan vara lugn, jag ska nog klara nattsömnen ;)

 

Åker upp till Furudal på söndag. Kanske jag kommer förbi på måndag och hejar. På fredag ska vi åka Stafettvasan med klubben, vi har ett juniorlag och ett "gubbalag". Du förstår nog vilket lag jag får åka......

 

Hoppas jag får se handtaget under veckan, låter spännande!

Link to comment
Share on other sites

Uhhhh' date=' jag ryser och kommer drömma mardrömmar ;)[/quote']

Det var ingen vacker syn! Han är så såld på klisterlappar att han till och med har kvar klisterlapparna med streckkoder från fabriken.

 

Efter loppet åker lapparna bort. Det är inte konstigare än att man tar bort lapparna på resväskan när man kommer hem från resan. Eller det kanske ni inte heller gör :)

Lars-Erik åker så mycket skidor så han hinner inte ta bort klisterlapparna.. ;-) dessutom åker han ju flera VL per år..

Link to comment
Share on other sites

Det klart att klisterlapparna skall sitta kvar, det är inget att skämmas för, snarare tvärtom. Jag är petnoga när jag sätter dit lapparna, så att de kommer parallellt med kanterna på skida och lappen bredvid. Vi hade Barnens vasalopp på skolan och en av lärarna (som själv åkt ett lopp) var mäkta

imponerad av mina skidor med 6 klisterlappar i en snygg rad !

De första åren tog jag bort klisterlapparna och satte dem på en vallalåda, den är tapetserad med 8

klisterlappar och anledningen var att de lätt ramlade bort från skidorna på den tiden.

 

Jag tycker det var en härlig bild på Lars-Erik - det märks att du är i "ditt rätta element" med skidforummössan ståtande längst upp. :)

Link to comment
Share on other sites

Tvådelad tävlingsdräkt är väl egentligen på gränsen?

 

Om det nu ändå ska vara tvådelat så går min röst på överdelen utanför byxorna.

Coolast på stan har knappast tröjan nerstoppad innan för jeansen?

Borde väl vara samma i spåret :)

 

Fast då har väl vår nestor tröjan instoppad? Och får dispens?

Link to comment
Share on other sites

Vad säger de oskrivna reglerna om tvådelad tävlingsdräkt? Överdelen utanpå eller nerstoppad i byxorna? Jag har sett båda varianterna.

Vet inte vad som är regel, men jag har aldrig sett utanför som ett alternativ. Det ökar säkert luftmotståndet lite men framför allt drar det in på lilla magen.

Link to comment
Share on other sites

Vad säger de oskrivna reglerna om tvådelad tävlingsdräkt? Överdelen utanpå eller nerstoppad i byxorna? Jag har sett båda varianterna.

Vet inte vad som är regel' date=' men jag har aldrig sett utanför som ett alternativ. Det ökar säkert luftmotståndet lite men framför allt drar det in på lilla magen.[/quote']

Utanpå är en total självklarhet!!! (på bra dräkter har överdelen en gummerad innerkant nertill, så den hålls på plats!)

Link to comment
Share on other sites

Vad säger de oskrivna reglerna om tvådelad tävlingsdräkt? Överdelen utanpå eller nerstoppad i byxorna? Jag har sett båda varianterna.

Vet inte vad som är regel' date=' men jag har aldrig sett utanför som ett alternativ. Det ökar säkert luftmotståndet lite men framför allt drar det in på lilla magen.[/quote']

Utanpå är en total självklarhet!!! (på bra dräkter har överdelen en gummerad innerkant nertill, så den hålls på plats!)

Innanför är ju självklart!

Link to comment
Share on other sites

Vet inte vad som är regel' date=' men jag har aldrig sett utanför som ett alternativ. Det ökar säkert luftmotståndet lite men framför allt drar det in på lilla magen.[/quote']

Utanpå är en total självklarhet!!! (på bra dräkter har överdelen en gummerad innerkant nertill, så den hålls på plats!)

Innanför är ju självklart!

Vad har du för sunkig dräkt då ??? ;)

 

Så här bör det se ut!!!

 

http://www.nvskidor.se/imgload.aspx?w=300&name=bilder%5Cartikel334%5C20120214130756342.jpg

 

http://www.nvskidor.se/imgload.aspx?w=300&name=bilder%5Cartikel334%5C20120214131512585.jpg

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Vet inte vad som är regel' date=' men jag har aldrig sett utanför som ett alternativ. Det ökar säkert luftmotståndet lite men framför allt drar det in på lilla magen.[/quote']

Utanpå är en total självklarhet!!! (på bra dräkter har överdelen en gummerad innerkant nertill, så den hålls på plats!)

Innanför är ju självklart!

+1 på den.

Annars blir man barmagad när man stakat en stund. :)

Även med silikonlist nedertill...

Link to comment
Share on other sites

Utanpå är en total självklarhet!!! (på bra dräkter har överdelen en gummerad innerkant nertill' date=' så den hålls på plats!)[/quote']

Innanför är ju självklart!

+1 på den.

Annars blir man barmagad när man stakat en stund. :)

Även med silikonlist nedertill...

Smaken är väl som baken då... ;) (Betydligt snyggare utanpå! Ev. mer praktiskt innanför om man har en kort överdel???)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...