Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Många duktiga danskar


larsbern

Recommended Posts

När jag gick igenom resultatlistan för Västgöta-/Ulricehamnsloppet (http://vastgotaloppet.se/pdf/resultat_2012.pdf) slogs jag av hur många duktiga danskar det finns. Verkar som att många kommer från Köpenhamns Skidklubb. Det är ju riktigt kul och ännu roligare om våra gamla vikingafränder också kan visa upp hur det ska gå till att "gå på ski".

Vad är deras hemlighet för många av dem är ju bättre än flera hundratalet andra svenska "elitmotionärer"?

* Bor de i Sverige/Norge?

* Pendlar de varje helg för träning till Sverige/Norge?

* Åker de en sjuhelvetes massa rullskidor året runt?

Link to comment
Share on other sites

När jag gick igenom resultatlistan för Västgöta-/Ulricehamnsloppet (http://vastgotaloppet.se/pdf/resultat_2012.pdf) slogs jag av hur många duktiga danskar det finns. Verkar som att många kommer från Köpenhamns Skidklubb. Det är ju riktigt kul och ännu roligare om våra gamla vikingafränder också kan visa upp hur det ska gå till att "gå på ski".

Vad är deras hemlighet för många av dem är ju bättre än flera hundratalet andra svenska "elitmotionärer"?

* Bor de i Sverige/Norge?

* Pendlar de varje helg för träning till Sverige/Norge?

* Åker de en sjuhelvetes massa rullskidor året runt?

Äh, de kan ju inte ens slå rible på sitt eget nationella mästerskap :).

 

Med tanke på att loppet är det som närmast Danmark marknadsfört sig mot danskar så är det nog riktiga köpenhamnare. Och kan vi få fram sub 5 åkare 2,5 mil från brofästet på den här sidan så borde väl de kunna åka hyffsat på sin sida också. Genom att "Åker de en sjuhelvetes massa rullskidor året runt?"

Link to comment
Share on other sites

När jag gick igenom resultatlistan för Västgöta-/Ulricehamnsloppet (http://vastgotaloppet.se/pdf/resultat_2012.pdf) slogs jag av hur många duktiga danskar det finns. Verkar som att många kommer från Köpenhamns Skidklubb. Det är ju riktigt kul och ännu roligare om våra gamla vikingafränder också kan visa upp hur det ska gå till att "gå på ski".

Vad är deras hemlighet för många av dem är ju bättre än flera hundratalet andra svenska "elitmotionärer"?

* Bor de i Sverige/Norge?

* Pendlar de varje helg för träning till Sverige/Norge?

* Åker de en sjuhelvetes massa rullskidor året runt?

Äh' date=' de kan ju inte ens slå rible på sitt eget nationella mästerskap :).

 

Med tanke på att loppet är det som närmast Danmark marknadsfört sig mot danskar så är det nog riktiga köpenhamnare. Och kan vi få fram sub 5 åkare 2,5 mil från brofästet på den här sidan så borde väl de kunna åka hyffsat på sin sida också. Genom att "Åker de en sjuhelvetes massa rullskidor året runt?"[/quote']

Hehe :) De ska få slita i Holte i September igen... Kul tävling!

Det går ju faktiskt att bli duktig på skidor genom att åka rullskidor :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...