Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2013


Mac

Recommended Posts

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Ja, surt sa... Var inne och kollade senast vid åtta i morse och då stod den gamla hänvisningen till diverse researrangörer. Gissar att de hade ett fåtal platser kvar som gick åt som smör när de väl släpptes.

 

Vad jag inte förstår är det hemlighetsmakeri man mötts av hela våren, sommaren och hösten. Inga klara besked om något. I bästa fall svar som kan liknas vid halvsanningar vilket är en mycket välvillig tolkning.

 

Mailade lite med det svenska skidförbundet i våras. Förstår att detta inte är en prioriterad fråga för dem men som jag ser det så tror jag inte att den Italienska modellen skulle hålla vid en granskning mot EU's regelverk om negativ särbehandling. Det är helt enkelt inte ok att sätta upp andra villkor för svenska deltagare än de man har för övriga EU länder. Dock är ju frågan en ganska marginell sak som EU knappast skulle eller bör intressera sig av så vi får hoppas att intresset för Marcialonga minskar med åren så de inser att de biter sig foten genom detta.

Gud förbjude att andra arrangörer gör på samma sätt för då är det snart som med tex New York maraton där man ska anmäla sig år i förväg och betala dyra slantar där det mesta hamnar i researrangörernas fickor. Gagnar varken den lokala tävlingsarrangören, hotellägaren, skidsporten i stort eller oss hard core skidnördar...

För min del blir det Tartu i vinter istället.

Link to comment
Share on other sites

Hade turen och norpa en plats igår (tror jag).

 

Hur lång tid tar det innan man får någon bekräftelse från Marcialonga. Det enda jag fått bekräftelse på att jag betalat in pengar till Marcialonga.

 

Såg att entry list hade kommit upp men jag har ingen koll om den fanns redan innan dom öppnade upp igår.

Link to comment
Share on other sites

Hade turen och norpa en plats igår (tror jag).

 

Hur lång tid tar det innan man får någon bekräftelse från Marcialonga. Det enda jag fått bekräftelse på att jag betalat in pengar till Marcialonga.

 

Såg att entry list hade kommit upp men jag har ingen koll om den fanns redan innan dom öppnade upp igår.

Jo jag hann också få en startplats men har också bara fått en bekräftelse på betalningen! Satt också och funderade på det och kollade startlistorna. Förhoppningsvis är man anmäld men att inte listorna är uppdaterade ännu... Vore ju bra att veta innan man bokar något mer! Skönt att man inte är ensam angående detta iaf.

Link to comment
Share on other sites

Hade turen och norpa en plats igår (tror jag).

 

Hur lång tid tar det innan man får någon bekräftelse från Marcialonga. Det enda jag fått bekräftelse på att jag betalat in pengar till Marcialonga.

 

Såg att entry list hade kommit upp men jag har ingen koll om den fanns redan innan dom öppnade upp igår.

Jo jag hann också få en startplats men har också bara fått en bekräftelse på betalningen! Satt också och funderade på det och kollade startlistorna. Förhoppningsvis är man anmäld men att inte listorna är uppdaterade ännu... Vore ju bra att veta innan man bokar något mer! Skönt att man inte är ensam angående detta iaf.

Mejlade och frågade ang anmälan och fick följande svar:

 

"Dear Sir,

 

thank you for the e-mail.

All the valid registration (for which you received the following message: This transaction has had a successful conclusion Authorization Code: xxxxxx) will be confirmed with start numbers by Marcialonga within the end of October."

 

Borde alltså vara lugnt om man fått en bekräftelse på betalningen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den info jag sitter på säger att du skall kunna göra det fram t.o.m ett visst datum som jag inte vet vad det är. Det tillkommer en kostnad på 20-25€, det svåra kan vara att byta från 45 till 70 km om grupperna är fullbokade vilket fallet är just nu. Mellan samma sträcka är inga bekymmer.

 

 

Någon som vet hur det är med namnbyte. Har tidigare fått besked att det inte går att byta namn på den startande. Är det någon som har hört något från Marcialongakontoret????
Link to comment
Share on other sites

Nu verkar det gå att göra namnbyte mot en kostnad på 20 euro som betalas på plats. Har skickat ner uppgifterna och hoppas nu på att vår nya deltagare får sitt startnummer.

Japp nu har vi fått bekräftelsen på namnbytet och i och med detta har alla 15 i vårt gäng nummerlappar för 2013 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vi har lyckats att få med två personer ytterligare till Marcialonga. Global Sports Tours har fått ett par avbokningar pga. skador och sjukdom, de har ett par rum kvar med startplats. Någon som är sugen att köra så kika vidare på länken. De hjälper till med namnändring, hur jäkla smidigt som helst, våra gubbar har fått sina bekräftelser på startnummer efter ändringen.

 

http://www.gstours.se

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Någon som vet om det går att byta start tid om man gör namn byte. Har fått förfrågan om en start men det är för långt bak 6.... Har kört tidigare så där bak ja då får det vara.

Är i precis samma dilemma men startplatsen i led 13.....

Mer el mindre helt omöjligt enligt Mattias Svahn!

 

Tänkte köpa startplatsen först men en bekant sa att du blir tokig där bak så nu velar jag!

Är så jäkla sugen men Italienska org är inte som här hemma så det ser mörkt ut!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bara jag blir frisk så. Har inte kunnat träna ordentligt på två veckor men det känns som att jag inte behöver penicillin så då sätter jag mig på bussen. Nån mer här som åker med Snövit?

Jag sitter på bussen från Karlstad.

Då kliver jag och brorsan på i Gbg. Känns som att sjukdomen går åt rätt håll.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...