Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2013


Mac

Recommended Posts

Efter att ha missat led 2 med 14s i Intersportloppet så skall jag fortsätta min linje med körning utan fästvalla. Är det någon mer som tänker köra utan fäste?

Här har du en till som kör med blanka skidor, ser ingen anledning att ha det nu när jag orkar staka ordentligt men det har tagit sin tid, så nu hoppas jag på plusgrader och massa barr i spåren! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply
På plats här nere i Cavalese nu. Klart mer snö i byn nu än förra året, har varit och botaniserat i affärerna. Rodevallor är billigt, Rode pulver 80€. Har inte sett hur det ser ut nere i dalen än men det var klart mer snö nu än förra året. Norrmännen har börjat invadera staden som just nu täcks med norska flaggor på alla hotell, alla pratar norska... Galet och häftigt! Imorgon blir det en sväng upp till Seiser Alm...
Link to comment
Share on other sites

Har smöråkt Moena-Predazzo tor. Kanonfina spår och underbara vyer. Mycket svenskar och en del norrmän i spåren. Imorgon testar vi nog Moena-Canazei och tillbaka. Blir träning i djävulsbacken också som ligger ett stenkast från hotellet. Kan blir hur snabbt och fint som helst på sön. Ciao!
Link to comment
Share on other sites

Cavalese är en fin by men den ligger för j..la högt upp. Mysigt värre med sista biten genom trånga gränder och portaler. Ser både Per Elofsson och Mathias Fredriksson i startlistan liksom Oddvar Brå och Terje Langli lite längre ner. MF ska väl bisitta TV4Sport?

Skidorna är färdigputsade. Det mesta sitter ändå i mage/armar... Får se hur de håller ihop efter sjukdomsperioden. Ska hur som helst bli en kul upplevelse med fint väder och Blå Extra-före.

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Ora på lägre höjd och har en halvtimme med bil upp till dalen. Körde på VM-skidstadion idag. Superfina spår och skönt i solen. Dock var det kallt när man kom in i skuggan längs Marcialongaspåret. Fick faktiskt en del sug med blåextra så jag skall lägga tunnt/kort med blå super i stället.

Lycka till ni andra på plats!

Link to comment
Share on other sites

För oss utan klet under skidorna toppar vi med en Gallium Fluid... Fina priser på mässan!!

Tack för tipset. Den torkar inte på 30sekunder som försäljaren sa. Hoppas den torkar på 15min efter rillningen i morgon bitti.

Jag drar på den innan jag lämnar hotellet... Sen härdar den i bussen och så blir det några lätta nylon tag på den när jag kommer fram tills starten, tror mycket på den! Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Intressant lycka till till er som åker.

Efter att ha tittat lite snabbt på diverse långloppssijter så ser man att dom har föds och vill ha en lika tävling som Vasaloppet. Marcialonga, tarttu mm. Dom borde bjuda in oss svenskar med öppna armar. Vi är ju till trotts deras förebilder.

Link to comment
Share on other sites

För oss utan klet under skidorna toppar vi med en Gallium Fluid... Fina priser på mässan!!

Tack för tipset. Den torkar inte på 30sekunder som försäljaren sa. Hoppas den torkar på 15min efter rillningen i morgon bitti.

Jag drar på den innan jag lämnar hotellet... Sen härdar den i bussen och så blir det några lätta nylon tag på den när jag kommer fram tills starten' date=' tror mycket på den! Lycka till![/quote']

Swix galliium fluid ?

 

Skall inte borstas, kan bli negativt enligt swix

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...