Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grotfallsrundan 2013! Bana och fästvalla?


hoai_nam

Recommended Posts

Hittade den genom att googla. Ja iallafall så tyckte jag att grotfallet var lite hårt seedad. Kläpparännet kändes bra seedat. Jag missade led 2 med 1min25sekunder i Kläpparännet oxh missade led 2 med två minuter i Grotfallet och i det sistnämda gjorde jag ett bättre lopp. Men vi pratar ju minut hit eller dit så överlag är det en bra seedning tycker jag. Bara att kämpa lite till på Lördag för att knipa led 2 då istället!
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply
Opps, var betydligt längre från led 2 än jag trodde/förväntade mig. Mina 2:21:57 är ju närmare led 4 än led 2.

 

Skåningen klarade led 3 med 1 sek var nog inte riktigt den marginalen du räknade med va?

 

Men det är ingen idé att försöka analysera hur och varför, det är som det är :)

Det räcker ;) Nja står ju redan där så jag behövde det ju egetligen inte. Men det var några minuter tuffare än jag hade trott ändå.

Ingen fel seedning direkt, men rätt tuff ändå.

Link to comment
Share on other sites

Hittade den genom att googla. Ja iallafall så tyckte jag att grotfallet var lite hårt seedad. Kläpparännet kändes bra seedat. Jag missade led 2 med 1min25sekunder i Kläpparännet oxh missade led 2 med två minuter i Grotfallet och i det sistnämda gjorde jag ett bättre lopp. Men vi pratar ju minut hit eller dit så överlag är det en bra seedning tycker jag. Bara att kämpa lite till på Lördag för att knipa led 2 då istället!

Håller med, jävligt tuff seedning på Grotfallsrundan.

På Kläpparännet fick man vara 24min10sek efter segraren för att klara led 2.

På Grotfallsrundan 18min53sek, ändå var det längre åktid!?

Blir aldrig klok på seedningsgränserna, tycker ofta det är ett lotteri.

Nu kanske det var något bättre klass på täten i Kläpparännet, men skillnaden känns för stor.

Link to comment
Share on other sites

Hittade den genom att googla. Ja iallafall så tyckte jag att grotfallet var lite hårt seedad. Kläpparännet kändes bra seedat. Jag missade led 2 med 1min25sekunder i Kläpparännet oxh missade led 2 med två minuter i Grotfallet och i det sistnämda gjorde jag ett bättre lopp. Men vi pratar ju minut hit eller dit så överlag är det en bra seedning tycker jag. Bara att kämpa lite till på Lördag för att knipa led 2 då istället!

Håller med' date=' jävligt tuff seedning på Grotfallsrundan.

På Kläpparännet fick man vara 24min10sek efter segraren för att klara led 2.

På Grotfallsrundan 18min53sek, ändå var det längre åktid!?

Blir aldrig klok på seedningsgränserna, tycker ofta det är ett lotteri.

Nu kanske det var något bättre klass på täten i Kläpparännet, men skillnaden känns för stor.[/quote']

Men Grotfallsrundan gick ju jättesakta i täten ett bra tag in i loppet då ingen ville dra. Var ju en jätteklungna på golfen åtminstone första varvet, kanske även andra?

Link to comment
Share on other sites

Hittade den genom att googla. Ja iallafall så tyckte jag att grotfallet var lite hårt seedad. Kläpparännet kändes bra seedat. Jag missade led 2 med 1min25sekunder i Kläpparännet oxh missade led 2 med två minuter i Grotfallet och i det sistnämda gjorde jag ett bättre lopp. Men vi pratar ju minut hit eller dit så överlag är det en bra seedning tycker jag. Bara att kämpa lite till på Lördag för att knipa led 2 då istället!

Håller med' date=' jävligt tuff seedning på Grotfallsrundan.

På Kläpparännet fick man vara 24min10sek efter segraren för att klara led 2.

På Grotfallsrundan 18min53sek, ändå var det längre åktid!?

Blir aldrig klok på seedningsgränserna, tycker ofta det är ett lotteri.

Nu kanske det var något bättre klass på täten i Kläpparännet, men skillnaden känns för stor.[/quote']

Men Grotfallsrundan gick ju jättesakta i täten ett bra tag in i loppet då ingen ville dra. Var ju en jätteklungna på golfen åtminstone första varvet, kanske även andra?

Det sprack upp ganska mycket i sista uppförsbacken på första varvet. Men gick som sagt väldigt lugnt nere på golfbanan. Jag tycker seedningen ser mycket vettig ut.

Link to comment
Share on other sites

Missade led 4 med ett par minuter och kan väl säga att seedningen kändes rimlig utifrån min egen känsla under loppet.

Även jag missade led 4 men jag hade hoppats på att missa det med lite färre minuter, man får ju hoppas på det lilla när loppet inte går som tänkt :). Faktum är att jag tycker det var rätt hård seedning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...