Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2014


Sniperolsson

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Skall köra ML nu på söndag, har startnummer runt 5500, dvs står långt bak (är väl ca 7300 anmälda/startande?). Nån som har något knep för att seeda upp sig på plats? Jag körde inte VL/ÖS 2013, dock 2012 och 2011 men det är väl inte seedningsgrundande som jag förstått det? Om man nu startar som nr 5500, är det bara att ge upp omkörningsambitioner och ta det lugnt i solen eller vad säger ni som kört tidigare?
Link to comment
Share on other sites

Skall köra ML nu på söndag, har startnummer runt 5500, dvs står långt bak (är väl ca 7300 anmälda/startande?). Nån som har något knep för att seeda upp sig på plats? Jag körde inte VL/ÖS 2013, dock 2012 och 2011 men det är väl inte seedningsgrundande som jag förstått det? Om man nu startar som nr 5500, är det bara att ge upp omkörningsambitioner och ta det lugnt i solen eller vad säger ni som kört tidigare?

Går i samma funderingar, fast mitt startnummer är runt 6100. Vad jag hört så är det stört omöjligt att seeda sig, iaf via mail och telefon. Kanske går lättare där nere?

 

Jag har bara ett resultat från ÖS 2013 och det räknas nog inte. Fick höra att om man ska seeda sig så ska man göra det i samband med anmälan till ML och att det bara är lopp i Ski Classics som är seedningsgrundande, tror det var Ski Classics iaf. Det får nog bli en tävling i antalet omkörningar istället :P

Link to comment
Share on other sites

Vem är här nere nu? :)

Jag är här! =)

Vad lägger man på då tro? Swix säger HF6 och FC8 än så länge. Fäste klister och VR65.

Norska teamet på hotellet skulle testa imorn så jag hoppas på info av dom.

Jag är här för första ggn:) Swix säger VR62 och inte VR65!

Med tanke på att det blir att åka på konstsnö hela sträckan så tror jag det kommer sockras upp väldigt snabbtså kör man med fäste så är nog klister täckt med något helt rätt!

Stort lycka till alla!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...