Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Värmdöloppet


Fritzon

Recommended Posts

Kanonjobb av arrangörerna, spåren var nog så bra de kunde vara givet omständigheterna!

Instämmer. Mycket positivt överaskad av hur bra det var med tanke på snöbristen. Väldigt fint skottat och påfyllt i skogen.

De pyttesmå genomslagen var lätta att parera på sidan om.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Helt otroligt att de fick till spåren så pass bra med tanke på hur det såg ut runt omkring. Vad gäller skejtandet håller jag verkligen med. Ofta handlar det ju inte ens om smygskejt, utan helt skamlöst råskejtande uppför hela backar. Man undrar ju då vad man har för att man faktiskt genomför loppet i klassisk stil om man konkurrerar med fristilsåkare. Bibehållen värdighet och sann glädje över sitt resultat kanske i och med att man faktiskt följt reglerna och inte skejt-dopat sig. I övrigt ett fantastiskt väl arrangerat lopp, och nu hoppas jag att led 3 dras tidigast vid 2.25 så är upplevelsen fulländad.

Link to comment
Share on other sites

Trist att läsa om skejtande, själv såg jag faktiskt inget av detta. Arrangören hade skramlat en del om att filma i uppförsbackarna och diska folk som inte åkte klassiskt. Vi får väl se om det är några strukna namn i slutgiltiga resultatlistan. Jag skulle inte ha något problem med att betala dubbla startavgiften för järnhård koll på just detta. Riktigt dålig sportsmanship och bristande respekt mot arrangörer och medtävlande.
Link to comment
Share on other sites

Såg faktiskt inget skejtande, förutom en som jag varvade som hade stora problem att ta sig fram på skidorna överhuvudtaget och knappast höll fart för att ens seeda sig till led 9. Tänkte faktiskt tvärtom att det var positivt att de flesta verkade hålla sig till reglerna. Men det visar väl bara hur olika det ser ut, trist om det var många som fuskade.
Link to comment
Share on other sites

Ja, stora massan håller sig till reglerna och man kanske förstorar upp problemet eftersom man bara lägger märke till när någon inte följer reglerna. Såg väl en 5-6 skejtare igår, vilket egentligen är en väldigt liten procentandel av alla åkare. Tråkigt bara att det förekommer ö.h.t. Men man kanske ska lägga energi på annat, t.ex. att det faktiskt gick att åka ett seedningslopp i ett snöfattigt Sthlm :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...