Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Läste lite ev priser, för liga verkar det bara vara för nordamerikanska lag/ligor, tråkigt men det behövs säkerligen satsa mer på ungdomarna där än på gubbeliten i Sverige : ) Men är det något för den bästa enskilda spelaren? Står bara att info kommer senare. 

 

Lycka till, lyxigt om du skulle åka hem en egen SkiErg eller dylikt (Y) 

 

Gubbelit, du smickrar mig och säkerligen de andra här ;)

 

Tidigare år har det varit Madshus Redline lagg, pjuck och stavar om jag minns rätt. Det är huvudsakligen Noahs sponsorer som ställer upp med prisbordet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tips til olympiske lag. Istedenfor å selge spillere du har spart på, velg "duplicate team from selected" (velg det første løpet i rullegardin-boksen først). Da får du overført alle spillerne til samme pris. Så kan du heller fjerne de du ikke trenger i ett og ett løp.

Link to comment
Share on other sites

Ja! Dags att sluta träna, damma av chips-skålen och sprätta upp (folk-)ölsburken.

Imorgon bitti smäller det igång med tjejernas skiathlon och startlistan finns här - http://medias4.fis-ski.com/pdf/2018/CC/2151/2018CC2151SL.pdf

Undrar om ens nån utanför de 21 seedade är aktuella att satsa på?

 

Värre med herrarnas på söndag. Hur ser uttagningarna ut? EDIT: Krogh kommer ju inte att åka t.ex.

Link to comment
Share on other sites

Klöfsa mig och tog bort Klæbo som jag fick köpa tillbaka igen. Hade bara råd med sex vardera. Satte pallen idag men vem gjorde inte det. Sämre för Weng, Østberg och Haga. Haga var aldrig riktigt med och de två andra slog nog av för att spara sig. Hade först med Ebba men sålde henne för att kunna köpa Bolsjunov. Diggins överraskar på så lång distans och att välja mellan Siebenthal och Stadlober är som att välja mellan Cologna och Harvey.
Link to comment
Share on other sites

Glömde av förra uttagningen halvvägs så damerna blev inte komplett och herrarna hade mest sprinters i uppställningen sen tidigare.

Tror stenhårt på Norge och Sverige i tjejernas stafett men vid sidan av Norge i herrarnas är det verkligen svårt att sätta vilka som blir tvåa. Sverige har en jämn uppställning och alla är nog jädrigt sugna på en medalj. Tippar väl att Burman får åka med Helan, Halvan och Rickardsson. Ryssarna kan överraska liksom Finland och kanske Frankrike. Kan det vara Larkov som fjärde i OAR?

Link to comment
Share on other sites

I sista sekund såg jag en instagrambild som tydde på att krogh skulle gå i stafetten..  Ja, ja tänkte jag, kläbo är väl krasslig. Förstod dagen efter att bilden gällde 15 fritt. Så där tappades 50 lätta poäng :) hade dock med tre ryssar vilket räddade upp mig lite så jag håller mig kvar på plats 7.

Link to comment
Share on other sites

Glömde av förra uttagningen halvvägs så damerna blev inte komplett och herrarna hade mest sprinters i uppställningen sen tidigare.

Tror stenhårt på Norge och Sverige i tjejernas stafett men vid sidan av Norge i herrarnas är det verkligen svårt att sätta vilka som blir tvåa. Sverige har en jämn uppställning och alla är nog jädrigt sugna på en medalj. Tippar väl att Burman får åka med Helan, Halvan och Rickardsson. Ryssarna kan överraska liksom Finland och kanske Frankrike. Kan det vara Larkov som fjärde i OAR?

 

I sista sekund såg jag en instagrambild som tydde på att krogh skulle gå i stafetten..  Ja, ja tänkte jag, kläbo är väl krasslig. Förstod dagen efter att bilden gällde 15 fritt. Så där tappades 50 lätta poäng :) hade dock med tre ryssar vilket räddade upp mig lite så jag håller mig kvar på plats 7.

 

Jag gav dig ju hela OAR-uppställningen innan ;) Själv hade jag svenskarna. Såg inte ut som att nån hade prickat full pott. Desto fler i tjejstafetten. Ligger långt ner i OS-tippningen efter en bortsovd omgång. Vad är det för priser för OS-veckorna?

Link to comment
Share on other sites

Jaha, sprinstafetter med en massa distansåkare som ska orka den tuffa banan.

 

Damerna - tror på de förhandstippade Norge, Sverige och sen ryskorna som var starka individuellt. Schweiz får bli chansningen. Tror inte Kikkan är rätt partner till Diggins men kan ha fel ;)

 

Herrarna - Norge självskrivna sen är det mer öppet. Italien kan vara med liksom ryssarna och undrar om inte frankrike kan ha ytterligare medgång. Tyvärr inte våra svenska Helan & Halvan men varning för Kanada och inte minst Finland.

Link to comment
Share on other sites

Tror ryssarna kommer göra detta till ett rent kapacitetsrace!  Kläbo kommer få slita mer än vi sett honom göra hittills.

Bolshunov måste vara klippt och skuren för detta som dragvillig konditionsstark  åkare med mycket hög maxfart. Kan Spitsov dra ifrån Sundby och lämna lucka till Bollen? Ska bli riktigt intressant :)

Link to comment
Share on other sites

Noll tätkänning i OS-tippningen, men för att hålla träningen igång inför Världscupsavslutningen så är 30/50km-uppställningarna klara. Budgeten spräcks alltid på distanslopp så det fick bli några billigare alternativ på slutet för att få ihop två "åttor". Spitsov fick bli med hos killarna samt Kowalczyk och Ishida hos tjejerna. De båda sistnämnda gick ju med rätt bra på skiathlonen.

Link to comment
Share on other sites

Haha den där klaebo-missen i stafetten blev ödesdiger:) Jag kom tre med 25 poäng till vinsten. Dock mycket stolpe in också så jag kan knappast tjura för det!  När stadlober körde fel öppnades allt och det blev sjukt spännande! Hade hon tappat två placeringar till eller att Ebba hållt haga bakom sig så hade jag tagit det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...