Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror jeg prøver meg på nytt med ukomplett liste, denne gang med vilje. Mitt foreløpige utkast har 7/8 herrer, 8/8 damer og $700 til overs. Å veksle ut en kostbar for å ta inn to billigere er en ganske vanskelig gambling. En kan jo så lett misse med noen som ikke fullfører allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Startlistene er ute. Hva tenker dere forresten om Hellner?

 

e: Leste om igjen Lars sin kommentar. Det blir kult hvis Hellner gjør det bra, men jeg tror ikke jeg tar sjansen på ham.

Hellner är lite gubben i lådan. Kan gå bra, kan bli sjuk men hoppar av tror jag inte att han gör. Calle är starkare i sprint vilket talar för en bra inledning. Har Hellner sen tidigare men det gör detsamma. Han föll lite i värde efter Toblach.

Link to comment
Share on other sites

Fattar inte vad jag gjort för fel. Har bara råd med sju stycken i endera gruppen. I valet och kvalet mellan Halfvarsson och Hellner så blev det Niskanen på damsidan :D De är färre och jämnare. Genomgående verkar få ha kunnat investera i Sundby.

 

Alla damer utom Stadlober gick vidare. Hoppas hon kommer igen i distanserna jämfört med alternativet Siebenthal.

 

Bara fyra herrar vidare. Manificat, Poltoranin och Holund håller inte riktigt mot sprintkanonerna.

Link to comment
Share on other sites

Det Diggins gjorde i kvartfinalen tror jeg aldri har blitt gjort i sprint før. Knekt stav, masse strul for å få ny, henter feltet med ujevne staver og løs hempe, går direkte videre fra det tøffeste heatet. Heroisk!

Diggins visade verkligen krigar-/vinnarskalle, imponerande!!

Medans både Öberg och Halfvarsson ger upp.. Dålig gnista av svenskarna utifrån den man ser från tv-soffan.

Link to comment
Share on other sites

pärmäkoski, östberg, weng, stadlober, diggins verkar vara standard av damerna. Mina utbrytare är nepraeva, bjornsen, von siebenthal. har en god känsla om dessa tre efter dag 1.

Värre är det på herrsidan..

Förutom Magnificat, Bollen, Usten, Harvey, Holund, Cologna som alla andra har jag Calle och Chervotkin. Inte lika god känsla.  Chervotkin är nog värd sitt pris men tänk att det är alltid blir spännande runt Calle alltså. Tydligen fortfarande risig i kistan.

 

Om det lossnat för krogh nu kan han bli farlig! Inte många som har han.

Link to comment
Share on other sites

Norske TV2 har en tour manager der man kan spille dag for dag: https://skimanager.tv2.no/

 

Prikket kvinnepallen der i dag, men har ikke med Bjornsen i Fantasy. Ikke Poltoranin heller. De er begge sterke klassiskløpere som jeg tenker ikke hevder seg så sterkt i totalen, men kan godt ta feil på Poltoranin. Det er jo et to klassiskløp igjen, en sprint og en jaktstart.

 

Herrer: 1,3,4,6,10, 20 og 22

 

Harvey og Manificat de to siste, de er jo best i skøyting, men jeg trodde de skulle være litt bedre i klassisk tidlig i touren.

 

Kvinner: 1,2,4,7,8, 13 og 23

 

Pärmäkoski mistet 17 sekunder siste 1,5 km. Hun falt vel en gang rett før mål, kanskje en gang til et annet sted? Stadlober ser ut som min store miss så langt. kostet nesten $6000, er nr 29 i totalen. Får håpe hun kan kjøre seg litt opp i fristil distanse, i tillegg er hun god opp siste bakken.

Link to comment
Share on other sites

Det verkar redan vara uppdaterat och tyvärr bara totalplacering som ger poäng. Jag hade önskat som du med tanke på nämnda uppryckningar. Stadlober hade gärna fått dra med sig Harsem och framför allt Neprjajeva. Ligger fortfarande tolva totalt.

Lite elakt, men väntar på att Jacobsen hoppar av.

 

EDIT: Vi ligger tvåa i ligatävlingen.

Link to comment
Share on other sites

Topp 5 har alla Jacobsen. Märkligt att de tog den säkerhetsrisken.

 

Kerttu Niskanen börjar så smått ge resultat. Väntar att hon kommer starkare mot slutet. Stadlober tror jag också kommer att visa sig vara rätt val när vi sen är upp på backen. Mer osäkert med Sibenthal som jag plockade med av någon anledning.

 

På herrsidan har jag gjort två riktigt korkade val vad det verkar. Halfvarsson och Spitsov. Spitsov åkte upp sig lite igår och tog någon enstaka poäng, hoppas det är en trend för honom, annars blir det en billig bom. Haifvarsson måste prestera på den klassiska sprinten för att inte vara en ganska dyr bom.

 

Nån som följer med hur mycket Kläbo tappar i pris under touren? Blir intressant att se vad han kostar efter touren och jämföra med tour- och säsongsstart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...