Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Sidan verkar ligga nere.. Hårt tryck på servrarna idag. Hela världen vill in och kolla om man klättrat i rank ;)

Optimala laget ser absolut ut att vara ett lag som folk har råd med, i synnerhet med nån av svenskorna.

 

Det borde gått bra för mitt lag ändå. Egentligen bara pellegrino som underpresterade men vi är förlåtande i lag Tvärstopp så han får stanna till nästa helg:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoppla, blev visst tvåa i helgen! Planica var min bästa helg förra säsongen också tror jag, fast då en sprinthelg med fransmän och slovenskor om jag minns rätt. Ganska långt ifrån vinnaren, 29 poäng. Sexa totalt så nu får det bli fokus på totalen, drygt 400 poäng dit.

Vi leder liga-tävlingen :)

Link to comment
Share on other sites

Snyggt! Rekord för mig också, plats 11.

 

Är det nån som känner sig klar med hur OS-genomgången kommer att fungera?Väljer man färdiga uppsättningar före första racet eller blir det transfer mellan varje dag? spelar ju lite roll vilka man väljer att ta ut till seefelt... om man inte får börja OS med tomt lag eftersom det är en individuell tävling. Oklart.

Link to comment
Share on other sites

Snyggt! Rekord för mig också, plats 11.

 

Är det nån som känner sig klar med hur OS-genomgången kommer att fungera?Väljer man färdiga uppsättningar före första racet eller blir det transfer mellan varje dag? spelar ju lite roll vilka man väljer att ta ut till seefelt... om man inte får börja OS med tomt lag eftersom det är en individuell tävling. Oklart.

 

Man väljer dag för dag, men är osäker om man börjar nollställt eller utifrån uppställningen efter Seefeld. Tror det är det senare.

 

Seefeld kan bli dyrt om man vill ha med Sundby, Usse, Bolle, Harvey, Manificat, m.fl.

Norge stökar till det på damsidan med att Björgen och Östberg bara går distansloppet. F.ö. kan man lätt plocka alla sex norskor som kör distans. Kanske det plus Diggins och Pärmäkoski om de nu kör. Fast sen har vi massa starka svenskor...  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hittade franska uttagningen till helgen, inga dubbleringar så det är väl frågan om Chanavat och Manificat:

Sprint

ARNAULT Clément – UNION SPORTIVE AUTRANAISE (Dauphiné)
CHANAVAT Lucas – DEFENSE EMHM / SKI CLUB GRAND BORNAND (Mont-Blanc)
GROS Baptiste  – DEFENSE EMHM / LES DRAGONS D’ANNECY (Mont-Blanc)
JAY Renaud – DOUANES / CLUB DES SPORTS LES MENUIRES (Savoie)
JOUVE Richard – DEFENSE EMHM / SKI CLUB MONTGENEVRE VAL CLAREE (Alpes Provence)
TIBERGHIEN Jean – CLUB DES SPORTS LA FECLAZ (Savoie)

Distance

ARNAULT Clément – UNION SPORTIVE AUTRANAISE (Dauphiné)
BACKSCHEIDER Adrien – DOUANES / A.S GERARDMER SKI NORDIQUE (Vosges)
GAILLARD Jean Marc – DOUANES / PAYS ROCHOIS (Mont-Blanc)
MANIFICAT Maurice – DOUANES / SKI CLUB D’AGY (Mont-Blanc)
PARISSE Clément – CLUB DES SPORTS MEGEVE (Mont-Blanc)
TARANTOLA Damien – CLUB DES SPORTS CHAMONIX (Mont-Blanc-

Link to comment
Share on other sites

Var nära att Diggins slank med för min del.

 

När svenskorna inte levererar så är det skönt att sprintsatsningar som van der Graaf, Chanavat och Pellegrino ger utdelning. Lite förvånande att Calle spurtar ner Pelle men det bådar gott inför OS.

1-3-15-18 för tjejerna men klart bättre med killarna 1-2-4-6-8-10.

Link to comment
Share on other sites

200 poäng på van der Graaf och Caldwell! :)

Grattis till en bra dag!

Såg att resultaten redan är uppe och jag trodde inte att jag skulle plocka en pinne på dagens övning. Känns lovande för imorgon förutom att jag saknar Østberg "på laget".

 

EDIT: Ser att många hoppar av morgondagen. Surt men kanske väntat inför OS. Ingen Klæbo eller Iversen som det sades innan. Falla och Maja finns inte med.

Link to comment
Share on other sites

De här sprint-distanshelgerna är luriga. Fick in 2-3-5-11-25 på tjejerna. Maja startade trots allt men var långt bak i fältet och Ebba lyckades inte nåt vidare. Nog inte så många som hade Diggins eftersom hon inte var med i startlistan för sprinten. USA meddelar väl inte lila tydligt vilka som kör vad i WC.
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde flaks på Diggins. Hadde jeg studert startlistene til sprinten tydligere så hadde jeg blitt skeptisk. Det kunne jo hende at hun hadde stått over en masstart, siden det ikke pleier være hennes styrke. I stedet viste hun nye sider ved seg selv, sterk i felt og sterk opp bakkene. Medaljekandidat til skiathlon, helt klart.

Link to comment
Share on other sites

Japp, ska bli skönt med vila några veckor ;)

 

Vi leder fortfarande liga-tävlingen om än med bara en ynka poäng före Skidsnack.

Jag tog faktiskt in lite på täten trots lite bom i helgen. Drygt 300 poäng kvar till förstaplats, inte helt omöjligt med tre WC-helger kvar.

 

Läste lite ev priser, för liga verkar det bara vara för nordamerikanska lag/ligor, tråkigt men det behövs säkerligen satsa mer på ungdomarna där än på gubbeliten i Sverige : ) Men är det något för den bästa enskilda spelaren? Står bara att info kommer senare. 

 

Lycka till, lyxigt om du skulle åka hem en egen SkiErg eller dylikt (Y) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...