Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Dags för black week men kanske framför allt black friday. Brukar vara perfekt tillfälle för att fynda skidkläder. Köpte förra året några craft active extreme 2.0 som sällan reas annars. Bidrar med denna om någon är runt 170cm lång - triac 2.5 för 1499:

https://www.intersport.se/utrustning/stavar/langdstavar/swix-triac-25-ipm-carbon-langstav/onecolour

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tack, bra tips! Frågan är bara om det funkar med mina gamla NIS-plattor som har skruvade SNS-bindningar i sig. Antar att NIS-varianten inte är densamma som RMP-varianten (SNS)?

Tror inte det är samma som till RMP. Om du har en vanlig NIS med en skruvad SNS så ta bort den plugga hålen så borde det gå.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ser att XXL säljer hypersonic IGS med move-bindning för 2999:-. Det konstiga är att jag hittar inte hypersonic IGS någon annanstans utan då endast nanosonic, terrasonic, redline och de nya modellerna. är hypersonic IGS en XXL-edition månne? Såg väldigt lik ut terrasonic fast med kortare skin
Link to comment
Share on other sites

Tror inte det är samma som till RMP. Om du har en vanlig NIS med en skruvad SNS så ta bort den plugga hålen så borde det gå.

Skillnaden mot RMP är dels att man behöver nis-adaptern som skruvas i SNS-hålen, dels är det annorlunda plastplatta man klistrar fast framför. Sen är det samma bindning.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

bulkpowders.se kör ofta tillfälliga reor med schyssta rabatter. Idag t.ex. 50% på ordinarie priser.

 

Har köpt maltodextrin, fruktos och elektrolytpulver därifrån så att jag kan formulera sportdrycken som jag vill. Skönt också att slippa sportdryckstillverkarnas smaksättning.

 

Om jag förstått Umara rätt så är det 1:0,8 som är bäst förutsatt att magen tål det men eftersom en del kan få magproblem av för mycket fruktos så har de flesta sportdrycker en betydligt lägre andel fruktos/fruktoskälla.

 

Jag tänker då att om man huvudsakligen förlitar sej på sportdrycken i kontrollerna på VL (enervit) så borde man tjäna på att komplettera med egen dryck men jättemycket fruktos, om man har plåtmage som jag lyckligtvis har.

 

Testade det konceptet på ÖSM och jag avser köra samma på VL.

Link to comment
Share on other sites

bulkpowders.se kör ofta tillfälliga reor med schyssta rabatter. Idag t.ex. 50% på ordinarie priser.

 

Har köpt maltodextrin, fruktos och elektrolytpulver därifrån så att jag kan formulera sportdrycken som jag vill. Skönt också att slippa sportdryckstillverkarnas smaksättning.

 

Om jag förstått Umara rätt så är det 1:0,8 som är bäst förutsatt att magen tål det men eftersom en del kan få magproblem av för mycket fruktos så har de flesta sportdrycker en betydligt lägre andel fruktos/fruktoskälla.

 

Jag tänker då att om man huvudsakligen förlitar sej på sportdrycken i kontrollerna på VL (enervit) så borde man tjäna på att komplettera med egen dryck men jättemycket fruktos, om man har plåtmage som jag lyckligtvis har.

 

Testade det konceptet på ÖSM och jag avser köra samma på VL.

 

Tänker samma, eller kanske inte mer än 1:0.8, men nått i den stilen. 

Link to comment
Share on other sites

Kul att fler insett att snålhet lönar sig. När ni är mogna ska jag dela med mig av mitt eget pulverrecept som kostar ungefär 5 kr per supervallning. Direkt från kina utan mellanhänder! Led 2 på vasan kan jag nästan garantera. Eller nästan räcker inte, jag kan typ garantera det!
Link to comment
Share on other sites

Kul att fler insett att snålhet lönar sig. När ni är mogna ska jag dela med mig av mitt eget pulverrecept som kostar ungefär 5 kr per supervallning. Direkt från kina utan mellanhänder! Led 2 på vasan kan jag nästan garantera. Eller nästan räcker inte, jag kan typ garantera det!

Kan du garantera att det är fritt från coronavirus ? :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Skidsport kör 30% just så bland annat Rottefella Move för 1050/1400kr beroende på Switch eller Race.

https://www.skidsport.nu/sv/articles/1818/klassiska-bindningar

Som ett par bättre grusskidor ;)

Intressant! Hur vet man vilken NIS-platta man har? Vad skiljer 1.0 från 2.0?

 

För övrigt har även andra butiker rea på olika typer av bindningar nu, t ex Intersport och Alewalds.

Link to comment
Share on other sites

Intressant! Hur vet man vilken NIS-platta man har? Vad skiljer 1.0 från 2.0?

 

För övrigt har även andra butiker rea på olika typer av bindningar nu, t ex Intersport och Alewalds.

 

1.0 är väl den svarta och 2.0 & 3.0 är nog varianter på den vita. Har ingen av de sistnämnda själv.

Link to comment
Share on other sites

Fick hem paketet från xxl. Swix stora vallaportfölj för 500. Helt ok pris, även om jag hade de flesta sorterna redan. Nu har jag fem nya klistetskrapor. En med varje klistertub plus en i reserv. Hoppas på att den kommande blir en snörik vinter. Blir det inte det så har jag också ett par nya rullisar för 500 kr inkl. Rottefella.

Värsta snikhjulen bara med lågprofilgummi. Antagligen för ökad vägkänsla.

Kan ändå vara värt att slinka in på xxl när de byter till sommarsortimentet för vissa saker i fyndlådorna är rena fynden.

Link to comment
Share on other sites

Om man råkar befinna sig i Jönköping så har Intersport A6 halva priset på hela vintersortimentet. Finns bl a Rottefella Move för 800 kr, fast bara de två modeller som passar på IFP respektive skruvad Mounting plate.

Gäller väl samtliga intersportbutiker.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...