Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Guld till Edvin Anger och svenskt medaljregn p ungdoms-OS

Bolshunov defilerade till seger - Halfvarsson avancerade till 19:e

Johaug verlgsen - Ebba Andersson klttrade till sjtte plats

Erik Rost och Lisa Larsen vann SM i Rnnklen

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

INTERSPORTLOPPET

• Vänligen logga in för att kunna svara
467 svar till detta ämne

skidguru

skidguru

Medlem

• Members
  • Pip
  • 302 inlägg
vilken dag och tid går loppet

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 090 inlägg
Globen, jag ska köra i Åmål den 23e så det lär bli tufft.
Men i ärlighetens namn gissar jag att detta Intersportlopp kommer att vara det bästa ur seedningssynvinkel förutom de inne i Vasaloppsveckan. :)

Tänk på att Intersportloppet är 2 km kortare än Halvvasan.

var ju därför som jag drog av 10-15 min på halvvasans led 3 tid.....;)

Det är väl snarare 7 min? ;)

skidguru:
http://www.moraparke....asp?pageid=587

Redigerat av Vasa, 14 januari 2011 - 22:27 .

ante76

ante76

Medlem

• Members
  • Pip
  • 284 inlägg
haha är det inte snarare 6 min.....hehe nja tog i lite för dom lär väll lägga på lite för att det inte är deras eget lopp.......
Öppet spår 2010 7,59,22 Vasaloppet 2011 5,43,58
Vasaloppet 2012 5,09,06 Mål 2013 , bättre än året innan....

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 090 inlägg

haha är det inte snarare 6 min.....hehe nja tog i lite för dom lär väll lägga på lite för att det inte är deras eget lopp.......

Jo det är klart, är hos mig det inte kopplar riktigt.
Men loppet är ju lite "insider" så inte säkert att de är så hårda därför, om det inte finns nerprintat i någon policy att de inte får särbehandla annat än i Vasaloppsveckoloppen?

ante76

ante76

Medlem

• Members
  • Pip
  • 284 inlägg
jag åkte sträckningen i söndags fram till mora parkens hotell !! det var riktigt nyttigt ca 42,5 km dit ! men det var tufft hade snöat ca 2-2,5 dm snö dagarna innan + att det var sydlig vind ;) var lagomt mör i mage o rygg på måndagen.....

ante76

ante76

Medlem

• Members
  • Pip
  • 284 inlägg

Jo det är klart, är hos mig det inte kopplar riktigt.
Men loppet är ju lite "insider" så inte säkert att de är så hårda därför, om det inte finns nerprintat i någon policy att de inte får särbehandla annat än i Vasaloppsveckoloppen?

det har du rätt i det är ju det "närmsta" seedningsloppet förutom halvvasan ju......

skidguru

skidguru

Medlem

• Members
  • Pip
  • 302 inlägg
Nu blev jag sugen kanske skulle upp och åka lite..

ante76

ante76

Medlem

• Members
  • Pip
  • 284 inlägg
Jaha då var man anmäld då....=) Då är det bara att se till att man blir kvitt förkylningen !! och får ett par träningspass till i kroppen innan lördagen.....sen är det bara till att staka utav bara helvete då.......;) och hoppas på led 4a...eller bättre....=D

Redigerat av ante76, 15 januari 2011 - 23:09 .

ante76

ante76

Medlem

• Members
  • Pip
  • 284 inlägg
kom å tänka på en sak..! hur många blir det härifrån skidforum som ska åka intersportloppet...? och vilka ska åka buss upp till oxberg ? vore ju kul å veta så kanske man kan snacka ihop sig lite om vilka förväntningar man har....;) o kanske vi kan köra lite klungkörning tills upploppet när globe86 sprintar förbi........;)

JakobMinell

JakobMinell

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 642 inlägg
Jag ska åka buss! Kommer nog att vara iögonfallande med min norgemössa! :)
Enligt yr no blir det runt 5 minus nästa lördag, blir nog perfekt med den nya hf7an! :)

Redigerat av JakobMinell, 15 januari 2011 - 23:30 .

HalvVasan: 2010: 3h 20min, 2012: 2h22 min
Vasaloppet: 2011: 5h39 min, 2012: 4h51 min, 2013 : Bosatt i Australien, återkommer 2014

ante76

ante76

Medlem

• Members
  • Pip
  • 284 inlägg

Jag ska åka buss! Kommer nog att vara iögonfallande med min norgemössa! :)

då får man spana efter den då......själv så blir det nog en blå/vit craft mössa eller en svart mössa med röda ränder ! det beror på vilket väder det blir.....=)

dasfritz

dasfritz

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg
Så var man anmäld!!

Härligt, årets första lopp och test av formen. Vore ju glatt om det gick bra och väderförhållandena verkar lovande. Kul att det blir ett gäng skidforumåkare, ska tänka på det och fundera på vem som e vem - borde ju återfinnas bland de eleganta och stilmässigt fulländade åkarna i spåret ;-)
Medelålders män i Rapha har roligare

Henrik_73

Henrik_73

Medlem

• Members
  • Pip
  • 67 inlägg
Kommer också köra detta lopp.

Hur är omdömet på banprofilen från Starten i Oxberg till Vasslan?
(Har aldrig åkt den biten)

peterbj

peterbj

Medlem

• Members
  • Pip
  • 56 inlägg

Kommer också köra detta lopp.

Hur är omdömet på banprofilen från Starten i Oxberg till Vasslan?
(Har aldrig åkt den biten)

Hej.. Lättåkt längs sjön och en bit till. Stiger lite mot vasslan sen.. Bara gå ut hårt och öka :-)

Linkan

Linkan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 95 inlägg
Jag kommer också att åka på lördag, hoppas man har tillfrisknat helt till dess.
Det verkade ganska långt mellan start och första kontrollen men man får väl ha med sig nån extra flaska och ha i början kanske.
Men jag tror det blir ett roligt lopp iaf!

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg
Hallå! Jag tänkte också åka buss men fick sedan plats i en bil i stället! Jag kommer stå på startlinjen i mina blåa Craft haj dräkt och svart mössa! Röda atomic och diamond storm stavar ;) Vi får väl skriva vilka startnummer vi har om de går att kolla !

Kan de vara betalningsID numret som blir startnumret ?!?!
Är lite rädd att de blir klisterföre vad tror ni ?!

Redigerat av globe86, 17 januari 2011 - 13:59 .

golvet

golvet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 815 inlägg

Men globen? du ska väl bara staka du! max två kanske tre klickar under trampet då! bara för att kunna göra frånskjut isåfall! :) :)

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg

Men globen? du ska väl bara staka du! max två kanske tre klickar under trampet då! bara för att kunna göra frånskjut isåfall! :) :)

Hehe jo mycket möjligt faktiskt om de blir klistergrejs! Men då blir de inga klickar! Tycker ifrånskjuts stakning bara kostar onödig energi! Bättre att dubbelstaka hehe!

har dock aldrig stakat över 4 mil i streck så de kan bli intressant! Eller så får jag väl premiärklistervalla till tävlingen! Har ju 2 par skidor så bör väl lyckas någorlunda med 1 par :P

golvet

golvet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 815 inlägg

Hehe jo mycket möjligt faktiskt om de blir klistergrejs! Men då blir de inga klickar! Tycker ifrånskjuts stakning bara kostar onödig energi! Bättre att dubbelstaka hehe!

har dock aldrig stakat över 4 mil i streck så de kan bli intressant! Eller så får jag väl premiärklistervalla till tävlingen! Har ju 2 par skidor så bör väl lyckas någorlunda med 1 par :P

He he.jag har aldrig heller kommit överens med klistret.hur man än gör så blir det aldrig riktigt bra :/ jag får väl rapporter om hur banan var sen globen?jag ska ju nämligen åka halvvasan sen (jag behöver denna vinter på mig att komma i form till den STORA vasan)
Jag tror att den banan passar mig rätt bra :)

dasfritz

dasfritz

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg
Vad tror ni om glidet då? snöfall dagen före enligt yr.no, kan det ta lite av farten kanske med nysnö..? Swix LF/HF 6 borde väl vara bra?

Fästet borde väl vara ganska lugnt att köra burkvalla, typ ngn rode, då det spås lite lagom minusgrader (-7 enl yr.no). Blir det klisterföre så får man väl köra slut på triceps och sen bryta ihop :-)
Medelålders män i Rapha har roligare

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar