Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

INTERSPORTLOPPET


Conny

Recommended Posts

Haha jodå jag hakar på eliten fram tills första backen har jag tänkt ;) Har ingen tidsambition men siktar på LED 3 i seedningen! Kommer bli tufft men det e bara att ösa på!

 

Nu e raketerna färdig vallade! Jävlar va de blänker :P

Lycka till! :D håller tummarna att det går bra för dig och alla andra forummedlemar :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply

Jag åkte på 2:33:51 och fick tydligen stryk av Globe med några sekunder. Hade jag vetat hur han såg ut och sett honom hade jag givetvis åkt 1 minut fortare ;-)

 

Ok skidor och känsla, tyckte jag åkte på riktigt bra i stakningen från Eldris och in. Lite segt att det var så tungåkt i högerspåret så det var svårt att åka om. Gick lite för långsamt bitvis första 15 km då jag hamnade lite långt bak i utläggningen av skidorna. Tog på krafterna när man fick gå på max i 1-2 minuter för att ta sig om en grupp åkare.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte på 2:33:51 och fick tydligen stryk av Globe med några sekunder. Hade jag vetat hur han såg ut och sett honom hade jag givetvis åkt 1 minut fortare ;-)

 

Ok skidor och känsla, tyckte jag åkte på riktigt bra i stakningen från Eldris och in. Lite segt att det var så tungåkt i högerspåret så det var svårt att åka om. Gick lite för långsamt bitvis första 15 km då jag hamnade lite långt bak i utläggningen av skidorna. Tog på krafterna när man fick gå på max i 1-2 minuter för att ta sig om en grupp åkare.

JAHA va de du som var den långa AXA killen ? Låg efter dig hela sista milen :P Jag och kentona från forumet låg bakom dig =) !

 

 

Jag är så sjukt nöjd med min insats! Nu blir de hårdträning i fortsättning och sluta mjäka :P WEEEE

 

 

TACK Kentona för att du dök upp! SJukt bra och samköra med dig! Låg efter dig som en IGEL sista milen! Vägra släppa dog rygg! Med mindre än en kilometer tappa jag "klungan" och hamna efter ca 15 meter men de tog jag ikapp i spurten :D

 

 

Japp jag intyhar att ditt glid va dåligt Jakob! Du försvann i varje nedförsbacke!

 

Härligt kört av dig också ANTE!

 

 

Sist men inte minst THE GREAT VASA som kom in 10 min före mig! RIKTIGT starkt av dig och tack för lånet av duschkrämen! Nu e jag bara 10 min efter dig :P Förra året va de betydligt mer HIHI! Nu kommer jag!

 

 

Hur gick de för nummer 19 !?!?!?!?!

Link to comment
Share on other sites

2' date='05 riktigt nöjd... Dock va de riktig tråkigt första 2milen där de gick så sakta pga nysnön.. Försökte nån gå ifrån uppför så blev den ikappåkt utför...[/quote']

fAN VA INTE VINNARTIDEN 2H 5MIN ???!!!

Helt rätt=) så jag skrev fel... 2,07,55 hade jag..

Link to comment
Share on other sites

2' date='05 riktigt nöjd... Dock va de riktig tråkigt första 2milen där de gick så sakta pga nysnön.. Försökte nån gå ifrån uppför så blev den ikappåkt utför...[/quote']

fAN VA INTE VINNARTIDEN 2H 5MIN ???!!!

Helt rätt=) så jag skrev fel... 2,07,55 hade jag..

De va som fan ;) Grym tid!

Link to comment
Share on other sites

Japp, jag har filmat någon gång och lagt upp på youtube och min blogg. Min brorsa skulle filma min målgång idag, men det var någon dåre som ramlade på mållinjen vilket skapade lite kaos i filmen haha...

HAHA de va ju jag fast de kanske du redan förstått :D Slängde mig in i mål för att komma före Kentona ! Men vi fick samma tid ;)

 

Skulle gärna vilja se den filmen :P Du får skicka sen hehe!

Link to comment
Share on other sites

Japp' date=' jag har filmat någon gång och lagt upp på youtube och min blogg. Min brorsa skulle filma min målgång idag, men det var någon dåre som ramlade på mållinjen vilket skapade lite kaos i filmen haha...[/quote']

HAHA de va ju jag fast de kanske du redan förstått :D Slängde mig in i mål för att komma före Kentona ! Men vi fick samma tid ;)

 

Skulle gärna vilja se den filmen :P Du får skicka sen hehe!

härligt med lite satsning globe :D . Vad fick du för tid? 2:33 ?

Link to comment
Share on other sites

Är riktigt nöjd måste jag säga , en grym förbättring från förra året =) kom in på 2,37 inte dåligt för att o ha åkt skidor i 13 månader och med konditions träning i 18 månader.....=)

synd bara att fästet var ganska dåligt med det var man nog inte ensam om.....

 

tackar så mycket globen...! det var riktigt bra kört av dig med tycker jag...!! nu är det bara att ladda om till bergebo skimara....=D

 

får hoppas på bra seedning nu tiden skulle ju kunna räcka till 3e led om man har tur ;) men det blir väll 4an skulle jag tro ! och även det skulle jag vara riktigt nöjd med....!!

Link to comment
Share on other sites

Gick lite segt första halvan men sista 18 km gick riktigt bra. Hade ju Globen hängande i bakhasorna sista kilometrarna och ville givetvis inte släppa förbi honom sista biten:)

 

I mål på 2.33

 

Måste också gratulera Vasa till en mycket bra tid.

Ja vi ånga på riktigt ordenligt sista 2 milen! Körde in många placeringar gjorde vi! Tror vi bara åkte om folk å vart ej omåkta en enda gång på hela vägen in till mål!

Link to comment
Share on other sites

Nu är forumtystnaden över...

 

Ja det blev stakning hela vägen idag! :D

Tyvärr fegade jag ur och körde med de skidor som jag fästvallat, men eftersom jag valt lite för lite och hal fästvalla så fanns det ändå bara ett alternativ.

Tycker det fungerade fint men efter första fem kilometrarna funderade jag på vad jag gett mig in på. Det var ganska kuperat fram tills man kom in på Vasaloppsbanan.

 

Gick lite segt första halvan men sista 18 km gick riktigt bra. Hade ju Globen hängande i bakhasorna sista kilometrarna och ville givetvis inte släppa förbi honom sista biten:)

I mål på 2.33

Måste också gratulera Vasa till en mycket bra tid.

Tack för det, men det var väl inte vad vi avtalat att du skulle dra fram globen. ;)

Jag säger grattis tillbaka och även till ni andra! :)

Tycker det verkar som de flesta här verkar nöjda över dagens prestationer.

 

Sist men inte minst THE GREAT VASA som kom in 10 min före mig! RIKTIGT starkt av dig och tack för lånet av duschkrämen! Nu e jag bara 10 min efter dig :P Förra året va de betydligt mer HIHI! Nu kommer jag!

 

Hur gick de för nummer 19 !?!?!?!?!

Vem är 19!?

 

Tycker du kunde skänkt mig ett par ägg som tack för schampoot. ;)

 

Sedan så är globens berömda dräkt så osynlig att målpersonalen missade när han gick i mål. :D

 

 

Såg nog Peja innan start men var inte helt hundra så vågade inte gå fram och hälsa...

Link to comment
Share on other sites

Blev det några burgare på Mac igår då för er som inte var lika stressade hem?

 

Sedan, vad tror ni om seedningen?

Åtminstone tror jag en gräns blir vid 2.33. ;)

 

Eller så här?

 

Vinnare: 2:05

 

Elit: 2.08

1: 2.18

2: 2:28

3: 2:38

 

osv...

 

Är det förresten på onsdag som seedningen kommer?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...