Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

INTERSPORTLOPPET


Conny

Recommended Posts

Jag brukar använda Funbeat för att räkna ut medelhastigheten...

 

Storumanexpressen har som vanligt helt rätt! :)

 

Dessutom verkade sträckan stämma exakt, hade 44 km så när som på 50 meter på GPSen.

 

Varför körde du inte med den på? Tycker det blir lite mindre långtråkigt att åka och snegla på den.

 

Och så här kan du räkna ut snitthastigheten:

 

2 tim 33 min 32 sek

 

= 3600x2 + 33x60 + 32 = 9212 sek

 

44 km / (9212/3600*) = 44/2,558888889 = 17,19496309 ~ 17,2 km/h

 

* 3600 sek är antal sekunder på en timme

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply

Haha f blev helt yr av din uträkning ! Får nog kolla de där Funbeat i stället :D Men 17.2 km/h alltså, de får man ju vara nöjd med...... !

 

Vet inte blir så stressad av klockan plus att de va längesen jag hade den på träning! Men den ska åka på snart igen! Har kört på känsla i stället senaste tiden PGA att jag kolla för mycket på snitthastigheten :D

Link to comment
Share on other sites

Nu har seedningstiderna kommit:

 

Elit: 2:06

1: 2.18

2: 2.28

3: 2.38

4: 2.48

5: 2.58

6: 3.08

7: 3.23

8: 3.38

9: 3.53

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/5234758045791b038ed79e96b4047c1d/seedning_svenska_langlopp_2011.pdf?MOD=AJPERES

 

Elit: 2.12

1: 2.22

2: 2.32

3: 2.42

 

osv...

 

Blev det några burgare på Mac igår då för er som inte var lika stressade hem?

 

Sedan' date=' vad tror ni om seedningen?

Åtminstone tror jag en gräns blir vid 2.33. ;)

 

Eller så här?

 

Vinnare: 2:05

 

Elit: 2.08

1: 2.18

2: 2:28

3: 2:38

 

osv...

 

Är det förresten på onsdag som seedningen kommer?[/quote']

Fakta eller gissning Maximilian? Håller med dig annars :D

Link to comment
Share on other sites

Jaaaa; 3:e led...Trodde jag aldrig! Nu återstår det största problemet' date=' försöka fixa startplats...Hade ju bara tänkt åka öppet spår.[/quote']

Grattis! Då ses vi ledet ;) Om jag inte avancerar till 2.an eller du hehe!

Grattis själv nestor glob. Visst gör vi det. 3:e led är räcker gott och väl för mig, vill ju inte bli överkörd. Är inte så förtjust i hetsen vid starten ens vid vanliga seedningslopp så jag kan ju bara föreställa mig hur det blir i Vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

YEES är så j-vla nöjd=D trodde aldrig att jag skulle stå i 3;e led i v-loppet i år.....=) fan va gött.. nu blir det till att jaga startplats i vasan då......=D

 

inte heller dåligt att seeda upp sig 4a led sedan öppet spår 2010....mycket nöjd måste jag säga....=)

 

ska det bli en forum klunga i vasan kanske......;)

Link to comment
Share on other sites

fanskaps helvete...

Jag tror du kommer att ta dig fort neråt i tid om du tränar på, så inte behöver du gräma dig över att du missade ett led denna gång.

Får du bort överdragsklädseln och sätter på dig tävlingsdräkten till nästa gång sparar du någon minut. :)

 

Är nöjd att jag hamnade i led 2, kunde man inte tro när man köpte längdskidor för drygt ett år sen. :)

Man kan väl nästan gå för fullt från början då i Vasan?

Link to comment
Share on other sites

fanskaps helvete...

Jag tror du kommer att ta dig fort neråt i tid om du tränar på' date=' så inte behöver du gräma dig över att du missade ett led denna gång.

Får du bort överdragsklädseln och sätter på dig tävlingsdräkten till nästa gång sparar du någon minut. :)

 

Är nöjd att jag hamnade i led 2, kunde man inte tro när man köpte längdskidor för drygt ett år sen. :)

Man kan väl nästan gå för fullt från början då i Vasan?[/quote']

Imponerande framsteg måste jag säga - starkt jobbat!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...