Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Var det värt satsningen?


skid_åkare

Recommended Posts

Kan inte svara ja direkt. Nästan 20 tusen pengar satsade (exklusive bilkostnader till alla snöfläckar), försummad familj och 150 timmar träning på pulsklockan och sedan blev resultatet ändå inte bättre. På köpet kanske mer vältränad än någonsin(?) och en erfarenhet rikare (att ha stått i Sälen mitt bland 10 tusen skidåkare som hjälplöst stapplar fram på bakhala skidor uppför en ändlös uppförsbacke).

 

Jag behöver m y c k e t inspiration för att anmäla mig igen.

20000???? Tror jag lagt 3800 ca inklusive startavgift och stavar Skigo racing 1.0 för 995 och tävlingsdräkt för 745 ....... Det är vad jag kommer på iaf i utgifter....försökt att inte försumma familjen alltför mkt heller :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Vad fint du beskriver det Lars-Erik, man blir ju lite gladare av att tänka så. Önskar jag var en lika stor oprimist. Men min upplevelse var mer som The-Tor och rru's. Förutom deras berättelser som nästan är identiska med min, plågades jag hela loppet av onda armbågar och fattar inte varför jag utsätter mig för detta helvete. Kanske om jag går till nån sjukgymnast och rehabtränar under sommaren så kan jag klara sträckor längre än 15-20 km (det är då det börjar göra ont).

 

Nu väntar Nederlulestafetten (lätt årets höjdpunkt vad gäller skidor) och förhoppningsvis även Tornedalsloppet. Fy för vasaloppet ;) Nästa år hoppas jag verkligen att de inför skatevasan igen och att stafettvasan inte går så tätt inpå stora vasaloppet så att man kan köra bägge.

Link to comment
Share on other sites

Kan tycka att det var lite väl naivt att ställa sig på startlinjen i årets Vasa och tro att det skulle bli en angenäm upplevelse. Vi läste väl alla om problem med spåren och vädret och allt det där? Min inställning var iaf att det får gå som det går (det gör det väl alltid?). Tyckte alla jag åkte med mest verkade tycka att dagen var en enda plåga och humöret var knappast på topp hos dem. Det är väl ändå inte hela världen om det skulle gå lite sämre än man hoppats? Vi åker skidor för att det är kul, eller hur? Annars skulle då inte jag hålla på.

 

Jag vill se fler leenden á la Erik Wickström där ute!!

Link to comment
Share on other sites

Rickard' date=' är det inte läge att trycka in årets resultat i signaturen? Vansinnigt snabbt![/quote']

hade glömt de... Done! Premiär åker först rullskidpasset idag mot VL2015... Nu kör vi!!

Inspirerande.

Och grattis till en väldigt fin utveckling.

Link to comment
Share on other sites

Lätt värt det även om jag är sjukt besviken på mig själv efter årets Vasa. Kombinationer av faktorer har gjort att jag tyvärr varit sämre iår än förra året och således inte lyckats prestera det jag vill på något av de 6loppen jag kört hitills. Men jag längtar tills vasan nästa år för att få upprättelse!!!! :) men först blir det Birken och sedan en lång härlig barmarkssäsong.

 

Men Vasaloppet är ju fantastiskt på många sätt och själva loppet är endast en del i helheten man delar med vänner och familj mm.

Link to comment
Share on other sites

Kan tycka att det var lite väl naivt att ställa sig på startlinjen i årets Vasa och tro att det skulle bli en angenäm upplevelse. Vi läste väl alla om problem med spåren och vädret och allt det där? Min inställning var iaf att det får gå som det går (det gör det väl alltid?). Tyckte alla jag åkte med mest verkade tycka att dagen var en enda plåga och humöret var knappast på topp hos dem. Det är väl ändå inte hela världen om det skulle gå lite sämre än man hoppats? Vi åker skidor för att det är kul, eller hur? Annars skulle då inte jag hålla på.

 

Jag vill se fler leenden á la Erik Wickström där ute!!

Snö, spår och väder köper jag definitivt. Det är en utomhussport ;)

Däremot var arrangörernas uttalande om att första backen nog flyter på lite bättre då flaskhalsen är på startrakan årets overstatement.

Sen blir man nyfiken på vad hastigheten på spårläggare är? Om det skulle tillkomma resurser för spårdragning nära inpå starten.

Link to comment
Share on other sites

Jag har kanske ett lite annat perspektiv än de flesta som hänger här. Jag är nybörjare vad gäller längdskidor (men brukar cykla en del MTB). Jag åkte StafettVasan förra året och tyckte att det var väldigt roligt, så jag bestämde mig för att ha Vasaloppet som mitt stora mål det här året. Så jag införskaffade bättre skidor, pjäxor och stavar. Fixade till och med ett vallaställ och väntade på snön som aldrig kom.

 

Jag lyckades till sist få ihop 25 mil på snö och siktade på att köra på tio timmar. Då räknade jag med att jag skulle ha en ganska trevlig dag i spåret. Dessvärre blev det lite längre än så. Min taktik i första backen (jag startade i led tio) var kanske inte den smartaste. Jag tröttnade på att stå och stångas på bakhala skidor, så jag gick helt enkelt och ställde mig sist i stället. Jag sparade visserligen energi på att inte stå still och hänga, men det tog lite väl lång tid och resten av dagen blev en kamp mot reptiderna eftersom det inte fanns tillstymmelse till spår.

 

Jag gick i alla fall i mål, på drygt 12 timmar. Oerhört nöjd med mig själv. Över att jag vägrade ge upp. Och mer pepp än någonsin på att träna. Så nu tänker jag skaffa rullskidor och träna ordentligt i sommar, för att åka ÖS nästa år och åka Vasaloppet igen om något eller några år. När jag känner att jag fått upp fart och teknik och kan seeda upp mig för att få starta lite längre fram.

 

Så, på frågan, var det värt det? Absolut, ingen tvekan. Trots att det var något av det jobbigaste jag gjort. Men nu kan det ju bara bli bättre.

Link to comment
Share on other sites

Tveklöst, ligger nog runt 10000kr i satsningen, 25 mil innan, målet var 50 men sjukdomar och annat elände satte käppar i hjulen. Influensasjuk veckan innan, så stark hosta dan innan att jag bestämde mig köra till Mångsbodarna för att lära mig starten/backen etc. Så pigg i Mångsbodarna att jag körde vidare, i mål på 8:55.

Känslan att gå i mål platsar helt klart bland härligaste upplevelserna i mitt liv. Helt klart värt det, står på startlinjen nästa år, målsättning led 4.

4 mils seedingsloppen verkar ju vara mkt trevliga tillställningar (åkte 2), tänkte åka flera stycken nästa år. 7-mila tyvärr inställt i år :-(

Link to comment
Share on other sites

Jag har kanske ett lite annat perspektiv än de flesta som hänger här. Jag är nybörjare vad gäller längdskidor (men brukar cykla en del MTB). Jag åkte StafettVasan förra året och tyckte att det var väldigt roligt, så jag bestämde mig för att ha Vasaloppet som mitt stora mål det här året. Så jag införskaffade bättre skidor, pjäxor och stavar. Fixade till och med ett vallaställ och väntade på snön som aldrig kom.

 

Jag lyckades till sist få ihop 25 mil på snö och siktade på att köra på tio timmar. Då räknade jag med att jag skulle ha en ganska trevlig dag i spåret. Dessvärre blev det lite längre än så. Min taktik i första backen (jag startade i led tio) var kanske inte den smartaste. Jag tröttnade på att stå och stångas på bakhala skidor, så jag gick helt enkelt och ställde mig sist i stället. Jag sparade visserligen energi på att inte stå still och hänga, men det tog lite väl lång tid och resten av dagen blev en kamp mot reptiderna eftersom det inte fanns tillstymmelse till spår.

 

Jag gick i alla fall i mål, på drygt 12 timmar. Oerhört nöjd med mig själv. Över att jag vägrade ge upp. Och mer pepp än någonsin på att träna. Så nu tänker jag skaffa rullskidor och träna ordentligt i sommar, för att åka ÖS nästa år och åka Vasaloppet igen om något eller några år. När jag känner att jag fått upp fart och teknik och kan seeda upp mig för att få starta lite längre fram.

 

Så, på frågan, var det värt det? Absolut, ingen tvekan. Trots att det var något av det jobbigaste jag gjort. Men nu kan det ju bara bli bättre.

Bra kämpat! Om du skaffar rullskidor och tränar ordentligt i sommar kommer du kunna seeda upp dig ett par-tre led (beroende på träningen ;) ), då blir det kanske trevligare! :)

Link to comment
Share on other sites

Kan tycka att det var lite väl naivt att ställa sig på startlinjen i årets Vasa och tro att det skulle bli en angenäm upplevelse. Vi läste väl alla om problem med spåren och vädret och allt det där? Min inställning var iaf att det får gå som det går (det gör det väl alltid?). Tyckte alla jag åkte med mest verkade tycka att dagen var en enda plåga och humöret var knappast på topp hos dem. Det är väl ändå inte hela världen om det skulle gå lite sämre än man hoppats? Vi åker skidor för att det är kul, eller hur? Annars skulle då inte jag hålla på.

 

Jag vill se fler leenden á la Erik Wickström där ute!!

Jag instämmer, det var många sura miner i spåret...jag fick hjälp att lyfta blicken veckan innan tack vare ett halsont som gjorde att jag var glad att kunna starta överhuvudtaget. Sedan var backen förfärlig, värre än led 6 och 5 min sämre till Smågan än i fjol från 5an (nu 4an), det var faktiskt inte kul. Men sen hade jag nog det absolut roligaste loppet någonsin, det var ju liksom bara att göra det bästa av det, åka om lugnt och metodiskt. Skrattade för mig själv åt det komiska i att 15000 pers åker utan spår i 90 km och gnolade på vasaloppslåten en hel del. Fick ett ironiskt "skulle allt vilja höra om du låter så glad i Oxberg" på väg ut från starten när vi köade och om vederbörande läser så sjäng jag den ända i mål :) tycker verkligen att det var lite tristare stämning i spåret än vanligt...

 

Resultatet är ju inte topp men jag kanske hade roligast av alla i söndags kändes det som, helt klart värt det!

Link to comment
Share on other sites

Jag har nåt, för mig själv, århundradets antiklimax. Efter en sjukdomsfri vinter, med bättre träningsförberedelse än någonsin, så vaknade jag tre dagar innan start med feber. Är sjuk än, så start var absolut inte aktuellt.

Var det värt alla träningstimmar? Jo helt klart! Vasaloppet har varit det stora träningsmålet under 1 år tillbaka, så man blir självklart besviken då man inte kan åka. Träningen och förberedelserna är dock det roliga, absolut inget nödvändigt ont. En form av livsstil. Jag mår bättre än någonsin (förrutom just nu då), och är i fin form.

Vasan kommer rätt i tiden, då vintern senare brukar försvinna på mina breddgrader strax därefter. Årefjällsloppet känns lockande som alternativt huvudmål, men det faller på missade skidmil veckorna innan (vid normalvintrar).

Summa summarum så ja, det var värt satsningen!

Link to comment
Share on other sites

Kan inte svara ja direkt. Nästan 20 tusen pengar satsade (exklusive bilkostnader till alla snöfläckar), försummad familj och 150 timmar träning på pulsklockan och sedan blev resultatet ändå inte bättre. På köpet kanske mer vältränad än någonsin(?) och en erfarenhet rikare (att ha stått i Sälen mitt bland 10 tusen skidåkare som hjälplöst stapplar fram på bakhala skidor uppför en ändlös uppförsbacke).

 

Jag behöver m y c k e t inspiration för att anmäla mig igen.

På spiken! Nästan inte ett träningspass med bra förhållanden och tre seedningslopp i grisförhållanden. Att magen pajar på VL gör ju att skidsäsongen blev fullbordad :). Stressad hela vintern för att få ihop jobb, familj och träning tog också bort glädjen. Bor man i sthml så försvinner sjukt mycket tid till transport från och till skidspåret. Riktigt skönt att lägga ned tävlande på skidor för överskådlig framtid. Inga mer golfbanor på rimfrost eller slask!

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår den inledande frågeställningen mycket väl efter årets Vasalopp. För mig blir svaret nej denna gång.

 

3,5 timme i buss för att ta sig från Mora till Sälen. Springa sista kilometern till starten. Tappa 2000 platser för att man ställt sig på fel sida av startfältet. 1 timme för att komma upp för första backen. Spår som ser ut som lustiga huset. Bli omåkt av skatare.

 

Allt detta har fått mig att tappa lusten för skidträning och det skall väldigt mycket till för att jag skall stå på startlinjen nästa år. Jag behöver helt enkelt samla på mig ny inspiration och motivation för att utsätta mig för detta en gång till.

Humor..:-)

Link to comment
Share on other sites

Guest jorgmundsen

Resurser för spårdragning närmare inpå starten...? Är inte problemet redan nu att spåren dras FÖR SENT? De hinner ju inte frysa ihop utan det är bara de första leden som får fina spår.

 

Visst, ett år som detta med nysnö på natten är ju problematisk men generellt förstår jag inte varför spåren skulle må bättre av att dras senare (närmare starten).

Jag är säker på att alla skidnördar där ute kan förklara det för mig :-)

 

Ha det fint!

Link to comment
Share on other sites

Resurser för spårdragning närmare inpå starten...? Är inte problemet redan nu att spåren dras FÖR SENT? De hinner ju inte frysa ihop utan det är bara de första leden som får fina spår.

 

Visst, ett år som detta med nysnö på natten är ju problematisk men generellt förstår jag inte varför spåren skulle må bättre av att dras senare (närmare starten).

Jag är säker på att alla skidnördar där ute kan förklara det för mig :-)

 

Ha det fint!

Flera år tidigare har lösningen på den gordiska knuten varit att de skulle lagt spåren tidigare. Och i vissa fall skickat ut spårpatruller innan eller nån form av borstmaskin eller tilltryckarmaskin som kunde ordnat lite tryck på nysnön i fasta hårda spår. Nu i år hade de gärna fått hoppa sista fräsningen skulle jag tro, men FRAMFÖRALLT var ju de två vänstra spåren skoterkörda på söndag morgon som jag förstod det o de var ju SJUKT mycket bättre. Så mycket bättre att 75 procent åkte där. Att då inte ha en enda person i organisationen som kan fatta att det skulle bli så, så att man kunde kört alla spåren med skoter på morgonen, då minusgraderna inte infann sig o det kom nysnö, DET tycker jag verkligen är dåligt!!!!! Lägga några få dräneringsrör o skotta några spadtag tycker jag inte är så stort i mina ögon!!! De måste ha mer koll på hur de ska göra med spåren dagarna innan OCH på morgonen på söndag!!! Det var säkert rätt att inte fräsa ihop allt med pistmaskin, men också helt rätt att skoterköra vänsterspåren på söndag morgon!!! Men de skulle kört alla med skoter på söndag! Det är iaf vad jag tror....

Link to comment
Share on other sites

Resurser för spårdragning närmare inpå starten...? Är inte problemet redan nu att spåren dras FÖR SENT? De hinner ju inte frysa ihop utan det är bara de första leden som får fina spår.

 

Visst, ett år som detta med nysnö på natten är ju problematisk men generellt förstår jag inte varför spåren skulle må bättre av att dras senare (närmare starten).

Jag är säker på att alla skidnördar där ute kan förklara det för mig :-)

 

Ha det fint!

Vid nysnö som i år, om alla spåren körs upp eller "plöjs" av föråkare så blir det inte ett-två led på myrarna som säkert spillde över bakåt i leden. Om det ändå inte finns chans för spåren att frysa till skulle man kunna spåra med maskin. Om de hinner frysa ihop och det kommer nysnö så är föråkare att föredra. I år var kanske inte extremt och det är inte ur rättvisesynpunkt jag förespråkar det utan för att få hela apparaten att flyta bättre.

Det är lite trist att behöva ploga i nedförsbackarna...

Link to comment
Share on other sites

500(!) meter rör ;)

Resurser för spårdragning närmare inpå starten...? Är inte problemet redan nu att spåren dras FÖR SENT? De hinner ju inte frysa ihop utan det är bara de första leden som får fina spår.

 

Visst' date=' ett år som detta med nysnö på natten är ju problematisk men generellt förstår jag inte varför spåren skulle må bättre av att dras senare (närmare starten).

Jag är säker på att alla skidnördar där ute kan förklara det för mig :-)

 

Ha det fint![/quote']

Flera år tidigare har lösningen på den gordiska knuten varit att de skulle lagt spåren tidigare. Och i vissa fall skickat ut spårpatruller innan eller nån form av borstmaskin eller tilltryckarmaskin som kunde ordnat lite tryck på nysnön i fasta hårda spår. Nu i år hade de gärna fått hoppa sista fräsningen skulle jag tro, men FRAMFÖRALLT var ju de två vänstra spåren skoterkörda på söndag morgon som jag förstod det o de var ju SJUKT mycket bättre. Så mycket bättre att 75 procent åkte där. Att då inte ha en enda person i organisationen som kan fatta att det skulle bli så, så att man kunde kört alla spåren med skoter på morgonen, då minusgraderna inte infann sig o det kom nysnö, DET tycker jag verkligen är dåligt!!!!! Lägga några få dräneringsrör o skotta några spadtag tycker jag inte är så stort i mina ögon!!! De måste ha mer koll på hur de ska göra med spåren dagarna innan OCH på morgonen på söndag!!! Det var säkert rätt att inte fräsa ihop allt med pistmaskin, men också helt rätt att skoterköra vänsterspåren på söndag morgon!!! Men de skulle kört alla med skoter på söndag! Det är iaf vad jag tror....

Link to comment
Share on other sites

Jag avvaktade till torsdagen, innan jag bestämde mig att avstå efter att ha sett väderutsikterna inför söndagen. För mig skulle det kostat ca 2500 kr att delta (gratis startavg)

och det tyckte jag inte var värt med de förutsättningarna. Med facit i hand visar det sig att jag gjorde en rätt bedömning som avstod.(är veteran)

 

Som jämförelse kan jag berätta att jag 2010 deltog i MWC i Falun och kalaset för en vecka gick väl på samma som ett vasaloppsdeltagande dvs ca 4000 kr. Efteråt tyckte jag att det var värt varenda krona förutom tävlingarna även den sociala biten att få träffa skidåkare från andra länder o kulturer.

 

Med detta vill jag ha sagt att ett vasaloppsdeltagande inte bara är tävlingen i sig utan även det sociala runt omkring måste man räkna in för att bedöma om det är värt allt slit och pengar tex besök i tälten i Mora o Sälen, umgås med resekompisar eller på boendet, träffa ortsbefolkningen etc

Link to comment
Share on other sites

Resurser för spårdragning närmare inpå starten...? Är inte problemet redan nu att spåren dras FÖR SENT? De hinner ju inte frysa ihop utan det är bara de första leden som får fina spår.

 

Visst' date=' ett år som detta med nysnö på natten är ju problematisk men generellt förstår jag inte varför spåren skulle må bättre av att dras senare (närmare starten).

Jag är säker på att alla skidnördar där ute kan förklara det för mig :-)

 

Ha det fint![/quote']

Flera år tidigare har lösningen på den gordiska knuten varit att de skulle lagt spåren tidigare. Och i vissa fall skickat ut spårpatruller innan eller nån form av borstmaskin eller tilltryckarmaskin som kunde ordnat lite tryck på nysnön i fasta hårda spår. Nu i år hade de gärna fått hoppa sista fräsningen skulle jag tro, men FRAMFÖRALLT var ju de två vänstra spåren skoterkörda på söndag morgon som jag förstod det o de var ju SJUKT mycket bättre. Så mycket bättre att 75 procent åkte där. Att då inte ha en enda person i organisationen som kan fatta att det skulle bli så, så att man kunde kört alla spåren med skoter på morgonen, då minusgraderna inte infann sig o det kom nysnö, DET tycker jag verkligen är dåligt!!!!! Lägga några få dräneringsrör o skotta några spadtag tycker jag inte är så stort i mina ögon!!! De måste ha mer koll på hur de ska göra med spåren dagarna innan OCH på morgonen på söndag!!! Det var säkert rätt att inte fräsa ihop allt med pistmaskin, men också helt rätt att skoterköra vänsterspåren på söndag morgon!!! Men de skulle kört alla med skoter på söndag! Det är iaf vad jag tror....

Kan meddela herrarna att Vasaloppet gjorde precis allt de kunde så rätt som möjligt, var på lagledarmötet för eliten kvällen innan, där ville elitledarna har spårning nära starten med tanke på snöfallet men Vasaloppet vill ha bra spår till den stora massan, därför gör man en viss kompromiss i år med att spåra om första milen exklusive startgärdet på morgonen. Jag servade sedan elitåkare från start till mål på 7 ställen. Spåren till Evertsberg pistades med början tidigast kl. 21.00 på lördagen, från Oxberg med början tidigast kl. 22.00, sedan kom snön. Då pistades alla spår till Smågan tidigt söndag morgon, men inte längre då de antagligen inte hunnit fram till Mångsbodarna innan täten. Sedan snöade det till och från hela dagen framför täten, men då finns inte en chans att gå ut med pistmaskiner i pågående lopp. Jag åkte själv skidor från första backen till mångsbodarna för att langa dricka med start kl. 7,30. Kl. 7,45 körde förpatrullen (som går före varje år, ibland bara med skotrar som har skidor fram som trycker spåren) om mig med skotrar och tolkande skidåkare i de 4 spåren i mitten, märktes dock en stor skillnad på trögare spår efter Smågan. När jag servade tätklungan låg dessa för det mesta i 4 spår till bredd eftersom det gick väldigt långsamt mellan spurtpriserna efter Smågan. De 4 spår tätklungan (ca 70 man från början i slutet ca 50 man) var för det mesta de längst till höger när det fanns flera än 4, många åkte också efter tvskoterns igenkörda spår, där nysnön packades bättre. Så sent som på min sista post ca 6 km före mål åkte tätklungan i alla 4 spåren, skotrar med tolkare kom även då ca 15 minuter före täten. Att det bara spårats i vänster sida är ingen sanning alls. Visst gick vissa spår lättare än andra men det beror mycket mer på hur vädret varit med vindar och drivsnö veckorna före, även hur frekvent snön har pistats tidigare under vintern. När temperaturen ligger mellan -1-+ 1 grad och det kommer nederbörd samtidigt som luftfuktigheten är konstant över 95 % så finns det inte en spårmaskin i världen som får ett ensamt spår att hålla till mer än 70-100 passager, så med åtta spår i bredd, så blir det max 800 åkare utspridda i alla spår som får något som liknar vettiga skidspår. Vasaloppet är oerhört duktiga på spårpreparering, men vädret rår de som bekant inte på. Förhållandena var liknande både 2007 och 2008 fast då med den skillnaden att det varit kallt veckorna före så det fanns en stabil grund att jobba med även fast det var nysnö. De åren höll väl spåren kanske till något tusental åkare. Det är en utomhussport med olika förutsättningar varje gång, Vasaloppets bekymmer ett sånt här år är för många deltagare, vissa år kanske spåren håller till 20 000 åkare. Som någon sagt här tidigare, det finns så många andra roliga och fina skidlopp att åka under vintern så varför dör skidintresset helt i södra Sverige 1:a måndagen i mars?

Link to comment
Share on other sites

+1 på det inlägget. Blev mycket klokare och anade att det faktiskt läggs mycket resurser hela natten på att putsa spårkanterna så långt det är möjligt.

Förklaringen ligger väl i flockbeteendet, precis som på startrakan där alla ställde sig till vänster, att de flesta körde i det vänstra mittenspåret över myrarna som såg ut och var glansigast och snabbast. Det var ju en enkel jämförelse med de som låg bredvid eller stackarna som slet för att gå om i nysnöspåren.

Återigen en eloge till att det blev ett lopp i år. Minns att de var några plusgrader från att ställa in eller ännu värre om de låtit bara eliten köra..?

Link to comment
Share on other sites

Kan inte svara ja direkt. Nästan 20 tusen pengar satsade (exklusive bilkostnader till alla snöfläckar)' date=' försummad familj och 150 timmar träning på pulsklockan och sedan blev resultatet ändå inte bättre. På köpet kanske mer vältränad än någonsin(?) och en erfarenhet rikare (att ha stått i Sälen mitt bland 10 tusen skidåkare som hjälplöst stapplar fram på bakhala skidor uppför en ändlös uppförsbacke).

 

Jag behöver m y c k e t inspiration för att anmäla mig igen.[/quote']

Bror man i sthml så försvinner sjukt mycket tid till transport från och till skidspåret. Riktigt skönt att lägga ned tävlande på skidor för överskådlig framtid. Inga mer golfbanor på rimfrost eller slask!

Det beror väl helt på var i Sthlm man bor det. Jag förutsätter att vi ses på Vålarullen! :)

Link to comment
Share on other sites

Kan inte svara ja direkt. Nästan 20 tusen pengar satsade (exklusive bilkostnader till alla snöfläckar)' date=' försummad familj och 150 timmar träning på pulsklockan och sedan blev resultatet ändå inte bättre. På köpet kanske mer vältränad än någonsin(?) och en erfarenhet rikare (att ha stått i Sälen mitt bland 10 tusen skidåkare som hjälplöst stapplar fram på bakhala skidor uppför en ändlös uppförsbacke).

 

Jag behöver m y c k e t inspiration för att anmäla mig igen.[/quote']

Bror man i sthml så försvinner sjukt mycket tid till transport från och till skidspåret. Riktigt skönt att lägga ned tävlande på skidor för överskådlig framtid. Inga mer golfbanor på rimfrost eller slask!

Det beror väl helt på var i Sthlm man bor det. Jag förutsätter att vi ses på Vålarullen! :)

Nacka innebär 1 timme t/r :(. Bor 5 minuter från ett Hellasgården som skulle kunna vara ett lokalt skidmecka med perfekt kupering och backar som t.o.m med du Ekis skulle kalla backar :). Men snål Nacka/sthml lägger inte en krona för detta. Vore ett perfekt ställe att ha snökanoner på. Men 20 ishockey hallar har man råd med...

 

Tveksamt om vålarullen men på SM på Ingarö ses vi kanske :)!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...