skogsvakt Posted September 12, 2020 Report Share Posted September 12, 2020 Snön är vit och snabb nu. Bra läge vässa lite teknik nu innan vargavintern kommer till Westgothia i november :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted September 12, 2020 Report Share Posted September 12, 2020 Japp, det gick lätt på premiären idag. Testade ditt trick att köra motsatt varv när jag hade garaget för mig själv i morse. Lite svårt att hitta... ;)Nästa helg plussar vi på med lite kupering i Torsby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 13, 2020 Report Share Posted September 13, 2020 Vi behöver fler som håller borta stakarna (aka icke-skidåkarna) från skatebädden :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 13, 2020 Report Share Posted September 13, 2020 Hur är prisbilden i år - vad kostar ett åkning några timmar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 13, 2020 Report Share Posted September 13, 2020 Skidglädjen man får har inget pris käre snålänning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 13, 2020 Report Share Posted September 13, 2020 Skidglädjen man får har inget pris käre snålänningMen om man skall kunna lägga in en motion till Husets regering gäller det att veta priset och om det finns några shoppingbara butiker i närheten. :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted September 14, 2020 Report Share Posted September 14, 2020 Men om man skall kunna lägga in en motion till Husets regering gäller det att veta priset och om det finns några shoppingbara butiker i närheten. :rolleyes:http://www.skidome.ski/priser/ 249 kr för en dag, faktiskt mycket bättre och enklare prisbild sen Serneke tog tillbaka driften från Nordic Wellness. Enda jag saknar är ett 3-månaderskort men 10-kort räcker länge också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted September 17, 2020 Report Share Posted September 17, 2020 Nån mer som varit i Skidome sen 7 sep och har samma klet på belagen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Bilden syns ej för mig men jag har aldrig haft nåt klet på laggen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Nån mer som varit i Skidome sen 7 sep och har samma klet på belagen?http://www.skidforum.se/public/style_images/dispersion/attachicon.gif1042A102-6D53-497B-8002-D863569F3C0E.jpegFlour ? :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Flour ? :wacko:Nej knappast mjöl ....och inte tror jag det är fluor heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasa Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Det kanske är feskrens från feskekörka? Apropå den andra SNÖ-hallen i Oslo så är det väldigt dåligt med folk, 20 % mot planerat och tror inte det bara hade med Corona att göra. Norska klubbar som ska ha samling åker ändå, eller planerar, att åka till Torsby. Det är dels tydligen ingen riktigt trevlig bana (knixig, svår) och sedan inte gratis med boende/mat i Oslo. Sedan säkert att de har lättillgängligt med Tosseberg/Hovfjället osv. Detta är vad jag hört. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Det kanske är feskrens från feskekörka? Apropå den andra SNÖ-hallen i Oslo så är det väldigt dåligt med folk, 20 % mot planerat och tror inte det bara hade med Corona att göra. Norska klubbar som ska ha samling åker ändå, eller planerar, att åka till Torsby. Det är dels tydligen ingen riktigt trevlig bana (knixig, svår) och sedan inte gratis med boende/mat i Oslo. Sedan säkert att de har lättillgängligt med Tosseberg/Hovfjället osv. Detta är vad jag hört.Ja där ser man! Jag tänkte dra dit under sommaren men fladdermössen kom ju i vägen! Dom har väl samma problem som Skidome då. Det blev inte där heller då nån riktig skidlöpa! Skidomes problem är ju välbekant bara sväng sväng sväng trampa runt trampa runt. Skidome skulle haft Ytterligare en 500ms slinga insprängd i berget! I nuläget duger hallen till att typ få snökänsla på sina skateskidor. Vilket iofs är bättre än inget alls. Men oj vad fint om det byggdes en riktig tunnel i Borås. Perfekt placerat för det västsvenska skidklustret Gbg-Borås-Ulricehamn-Tranemo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pask Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Men oj vad fint om det byggdes en riktig tunnel i Borås. Perfekt placerat för det västsvenska skidklustret Gbg-Borås-Ulricehamn-Tranemo.Ska kolla på kontot om där ligger någon miljard och skräpar... Nähä, inte idag heller. Tyvärr får nog tunnelbygget vänta ett tag till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 19, 2020 Report Share Posted September 19, 2020 Skulle det bli en anläggning inom 10 mil från Göteborg skulle Skidome tvingas att höja kvaliten på anläggningen för att inte bli utkonkurrerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Bilden syns ej för mig men jag har aldrig haft nåt klet på laggen! Nu har jag lyckats länka upp bilden (dator -> fullständig editor - > min media - > bifogningar).Såg ut som gammalt klisterklet, men försvann ju med vallaväck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Att åka med vita belag i skidome är som att gå på tomatfestivalen i Valencia iklädd vit smoking Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Nån mer som varit i Skidome sen 7 sep och har samma klet på belagen?Det ser ut som när man åkt utomhus i blöt o skitig snö, men det är ändå förvånande då det inte kunnat vara något nedfall uppifrån. Det man kan fråga sig är varifrån snön kommer, är den hämtad från något upplag från i vintras eller tillverkar de snön inne i själva anläggningen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Att åka med vita belag i skidome är som att gå på tomatfestivalen i Valencia iklädd vit smoking :) Är det inte det själva grejen??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Det kanske är feskrens från feskekörka? Apropå den andra SNÖ-hallen i Oslo så är det väldigt dåligt med folk, 20 % mot planerat och tror inte det bara hade med Corona att göra. Norska klubbar som ska ha samling åker ändå, eller planerar, att åka till Torsby. Det är dels tydligen ingen riktigt trevlig bana (knixig, svår) och sedan inte gratis med boende/mat i Oslo. Sedan säkert att de har lättillgängligt med Tosseberg/Hovfjället osv.Detta är vad jag hört. Film och spårkarta från SNÖ-hallen. Ser riktigt smalt och knixigt ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Märkligt att Torsby uppenbarligen fortfarande är nr1 i världen då...? Har det inte pratats tunnlar i 15 år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Märkligt att Torsby uppenbarligen fortfarande är nr1 i världen då...? Har det inte pratats tunnlar i 15 år?Jo, Oberhof och Vuokatti har ju funnits längre än Torsby och de står sig väl rätt bra?Ekonomin i tunnlar borde ju vara bättre i en storstad men det är ändå svårt att få till det volymmässigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Film och spårkarta från SNÖ-hallen. Ser riktigt smalt och knixigt ut. Jag tycker det ser ut att vara en rolig bana, men jag skulle inte staka runt banan utan självklart fristil, som är mycket roligare om det är mycket svängar och knixigt. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Just därför är Snø och Skidome felbyggda. Folk vill inte skejta. Folk vill stå och staka. Det är väl helt enkelt den roligaste tekniken inom skidsporten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Just därför är Snø och Skidome felbyggda. Folk vill inte skejta. Folk vill stå och staka. Det är väl helt enkelt den roligaste tekniken inom skidsporten...Finns det ingen film från Skidome, så att vi som inte varit där kunde få en uppfattning hur banan ser ut ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts