skogsvakt Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Dom har haft barnsjukdomar på priserna ända sen starten. Mycket märkligt. Jag som svennebanan kunde satt riktiga priser från början. Dom borde ha proffs som sköter detta. Men jag får väl ta på mig den uppgiften oxå *suck* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted May 19, 2016 Report Share Posted May 19, 2016 Kan tipsa om Skidomes monter på Göteborgsvarvets Expo. Ett försök på Skierg gav prova-på-dag, bästa tider kunde ge periodkort. Själv hann jag inte vänta på min tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted May 20, 2016 Report Share Posted May 20, 2016 Var där igen idag och hämtade nr-lapp åt en kompis. Drog på 57s och fick hela TVÅ dagspass! Får skylla på den nya Skierg-modellen. Tack för den Skidome! Bästa tid var 54,4 tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted May 20, 2016 Report Share Posted May 20, 2016 Idag var det mycket folk nere i garaget. Fyra personer ink undertecknad och alla körde skate. Det finns hopp om framtiden. Känns rätt bra att stakmaffian gått under jorden och dyker upp som svampar ur jorden lagom till jul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted May 20, 2016 Report Share Posted May 20, 2016 Och jag har ju även skaffat skate-rullisar så nu kan man sära på benen året om ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted May 20, 2016 Report Share Posted May 20, 2016 Det finns hopp om framtiden. Känns rätt bra att stakmaffian gått under jorden och dyker upp som svampar ur jorden lagom till jul.Härligt underfundig beskrivning ! :) :) :) :) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted May 28, 2016 Report Share Posted May 28, 2016 Har skidanläggningen något etablerat ”göteborgskt” namn?? Här är mina förslag annars: 1. Köldnerdomen 2. Vallagraven 3. Arendalsvarvet 4. P-Huset Mammuten 5. Flingpaketet 6. Snöängeln 7. Fysboxen 8. Laggskeppet 9. Labyrslinten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted May 28, 2016 Report Share Posted May 28, 2016 5:an och 7:an var bra. Ett förslag till är Slushgaraget.Arenan är ju mer än bara Skidome. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted May 28, 2016 Report Share Posted May 28, 2016 kan förtydliga att nr 3 syftar på Arendal som är det fiktiva rike där Frost-filmerna utspelas. (sedan har det ju också funnits ett skeppsvarv i gbg med det namnet) Nr 4 anspelar på skidanläggningens arkitektoniska uttryck samt på "P-Huset Elefanten" som var ett särskilt illa ansett P-hus i sthlm, numera rivet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted May 28, 2016 Report Share Posted May 28, 2016 Varför inte Skidekörka. Lite vid sidan om, M C Hammer; kan du inte aktualisera tråden om ditt konstgjorda spår på bilden, vill minnas att det var ganska länge sedan det var uppe och flera har ju tillkommit sen dess. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted June 4, 2016 Report Share Posted June 4, 2016 Var ensam i skidome en timme så jag passade på att köra mot åkriktningen. Kul med variation ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knappen Posted June 5, 2016 Report Share Posted June 5, 2016 Jag vill aktualisera min fråga om inte Skidome ändå ska uttalas som Lindome :) Nä nu ska jag ut på en halvmara i sommarkvällen, men med löparskorna. Kanske lite längre än din timme också Skogsvakt :) Låter ändå härligt att kunna köra på det viset på egen hand mitt i sommaren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlöparen Posted June 5, 2016 Report Share Posted June 5, 2016 Jag vill aktualisera min fråga om inte Skidome ändå ska uttalas som Lindome :) Nä nu ska jag ut på en halvmara i sommarkvällen, men med löparskorna. Kanske lite längre än din timme också Skogsvakt :) Låter ändå härligt att kunna köra på det viset på egen hand mitt i sommaren...Självklart ska det vara Skidome som i Lindome, nån dome är det ju definitivt inte frågan om, mest går det väl under namnet P-däcket eller P-huset bland skidåkare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted June 5, 2016 Report Share Posted June 5, 2016 Dessa ständiga 90-graderssvängar för tankarna till dataspelsupplevelser från 80- och 90-talen. Så då skulle man ju kunna kalla det Skidoomeller Pacman on ice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted June 5, 2016 Report Share Posted June 5, 2016 Jag vill aktualisera min fråga om inte Skidome ändå ska uttalas som Lindome :) Nä nu ska jag ut på en halvmara i sommarkvällen, men med löparskorna. Kanske lite längre än din timme också Skogsvakt :) Låter ändå härligt att kunna köra på det viset på egen hand mitt i sommaren... Ja, än så länge är det inte vägavgift för löpare, fotgängare, cyklister, rullskidåkare....... men i vintras fick jag ett inbetalningskort på 5 kr avs vägavgift. Det visade sig att jag passerat en bro i Motala på väg till veteran-SM på skidor,lite märkligt då det borde kostat minst 5 kr att skicka ut inbetalningskortet...... dock billigare avgift än iSkidome (jag uttalar det "skidåme") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted June 6, 2016 Report Share Posted June 6, 2016 Hall di Fiemme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted June 6, 2016 Report Share Posted June 6, 2016 Schidåmme heter det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blek-Inge Posted July 30, 2016 Report Share Posted July 30, 2016 Ska till Göteborg nästa helg med familjen och tänkte försöka få till mitt första inomhusskidpass någonsin! Hur är läget i the Dome? Är spåren fortfarande fina, ska jag prioritera skate eller klassiskt? Kan jag förvänta mig att det är mycket folk en fredag i början av augusti? Spåruppdatering, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted July 30, 2016 Report Share Posted July 30, 2016 Har inte varit där sen april men det var bättre efter snöbyte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted July 30, 2016 Report Share Posted July 30, 2016 Nej det är nästan helt tomt. Jag brukar t.o.m köra åt andra hållet på sommaren för att få lite variation. Sist var jag ensam i hallen i en timme innan det kom nån gubbe i toppluva. Snön och spåren håller bättre nu när vasastakmafffian gått under jorden. Skate är SÅ mycket roligare nere i p-garaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vasajohan Posted August 2, 2016 Report Share Posted August 2, 2016 Halva priset nu på Let's Deal för Skidome årskort. Köpte ett igår! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blek-Inge Posted August 4, 2016 Report Share Posted August 4, 2016 Nej det är nästan helt tomt. Jag brukar t.o.m köra åt andra hållet på sommaren för att få lite variation. Sist var jag ensam i hallen i en timme innan det kom nån gubbe i toppluva. Snön och spåren håller bättre nu när vasastakmafffian gått under jorden. Skate är SÅ mycket roligare nere i p-garagetOk, tack för svar! Packar med både skateskidor och klassiska, så får vi se hur det blir! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Folkesson Posted August 5, 2016 Report Share Posted August 5, 2016 Ok, tack för svar! Packar med både skateskidor och klassiska, så får vi se hur det blir!Ta de klassiska å öva på tjuvskejt kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vasajohan Posted August 5, 2016 Report Share Posted August 5, 2016 Eller varför inte ta med skate o kör skate bredvid spåren sedan stakning i klassiska spåren. Blanke ski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vasajohan Posted August 14, 2016 Report Share Posted August 14, 2016 Jag åkte några gånger i veckan efter att ha köpt Skidome årskort på let's deal på halva priset, såklart med friskvårdbidrag :D .Snön var för mjuk där så stavfästet blev mycket jobbigt efter ett tag. Fäste var också svårt då man sliter bort det i snömassorna som är vid vissa kurvor. SKATE var därför betydligt roligare än klassiskt. Lördagen då det var nypistat på morgonen åkte jag SKATEoch klockade 10 kortvarv (dvs allt utom stora backen) ~1 mil på 40:00 Lördag eftermiddag åkte jag KLASSISKT samma sträcka på 46:20Tränar 80% klassiskt och 20% skate på rullskidor och längdskidor så det borde inte skilja så många minuter mellan skate vs klassiskt! Slutsatsen man kan dra är alltså att det är svåra förhållanden på Skidome banan, speciellt på klassiskt. Det jag märkte på skate var att jag hade 160 i puls när jag åkt klart. När jag åkte klassiskt hade jag bara 130 i puls. Förmodligen för att armarna tog slut av det dåliga stavfästet på klassiskt och begränsade hur hårt jag kunde jobba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts