Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser ut att ha varit en miss att byta ut Panzinskiy mot Retivykh. Visste att jag tog ut för få ryssar.

 

Jag valde också bort Panzinskiy så jag hoppas du har fel :)

 

Petr Sedov missade jag helt. Han vinner med all sannolikhet morgondagens lopp! Sedan kanske Elisabeth Stephens ska vara med. Märkligt att flera valt bort Svendsen. Hon är definitivt en duglig distansåkare med chans på pallen i morgon.

 

I övrigt är jag nog rätt ensam om att ha med VOKUEV Ermil. Det kan bli helgens överraskining. Inte helt oäven i vare sig sprint eller distans även om han inte visat det i vc. Blir spännande att se vad han kan göra!

Link to comment
Share on other sites

Jag valde också bort Panzinskiy så jag hoppas du har fel :)

 

Petr Sedov missade jag helt. Han vinner med all sannolikhet morgondagens lopp! Sedan kanske Elisabeth Stephens ska vara med. Märkligt att flera valt bort Svendsen. Hon är definitivt en duglig distansåkare med chans på pallen i morgon.

 

I övrigt är jag nog rätt ensam om att ha med VOKUEV Ermil. Det kan bli helgens överraskining. Inte helt oäven i vare sig sprint eller distans även om han inte visat det i vc. Blir spännande att se vad han kan göra!

Svendsen är väl usel på fristil? Därför dissade jag henne. Men hon kan ta mycket poäng idag så det är säkert fel. Tror du kan vara inne på rätt spår med Vokuev. 

Link to comment
Share on other sites

NEJ! Det har jag med  :blink:

Och här sitter jag och gafflar om att välja rätt Slind...

 

 

Svendsen är väl usel på fristil? Därför dissade jag henne. Men hon kan ta mycket poäng idag så det är säkert fel. Tror du kan vara inne på rätt spår med Vokuev. 

 

Så dålig är hon väl åndå inte? Har varit i några finaler i fristils sprint och åkt hyggligt i någon FIS tävling i fristil. Hon är säkert bättre på klassiskt men i det här gänget måste hon kunna hävda sig även i Skiatlon? Men du ligger i topp och jag slåss med pöbeln så sannolikt har du rätt och jag fel!

 

 

NEJ! Det såg jag inte på en liten skärm   :blink:

Och här sitter jag och gafflar om att välja rätt Slind...

 

Aj, aj, aj, aj, aj

Fasen va surt för dig som ligger i toppen och slåss!

Link to comment
Share on other sites

Slarvigt med fem damer i samma semi och bara två som går vidare, ingen LL. Efterklokheten säger ju klart att jag skulle hållt fast vid slovenskorna. Nu är tummarna för Sargent, Slind och Kowalczyk.

 

Jag kanske får korrigerat till rätt Kristoffersen. Det var ju inte ett val mellan två utan ett felklick.

Link to comment
Share on other sites

Hamilton gikk bra, det var Stock som kjørte ham ut med et dårlig sporbytte. Jeg valgte også Kriukov, feil russer. Han går vel på andrelaget på søndag da, synd.

 

Jeg gjorde i alle fall rett i å droppe franskmennene. De er som friidrettssprintere, bare muskler og ingen kapasitet. Løypeprofilen er jo noe å huske på til neste år.

Link to comment
Share on other sites

Startlistorna för skiathlonen är ute. Ishida var tydligen anmäld. Av slovenskorna startar endast Cebasek.

 

Av mina åkare startar inte Caldwell, Visnar, Sargent, Fossli, Gros, Chanavat, Valjas och Retivykh. Det är halva laget. Man hade nog behövt Sedov. Finns ju spurtpriser i morgon också.

Link to comment
Share on other sites

Startlistorna för imorgon är uppe. Caldwell och Sargent står över och bara Cebasek av slovenskorna åker. Endast 34 till start...

 

På herrsidan är det ännu värre. Bara tre av norrmännen startar i mitt team. Fossli står över och Retivych visste man om (preliminärt), men klent av Hamilton, Valjas och Chanavat att inte ens försöka när de åkt runt halva jordklotet. 42 startande borde få FIS att fundera lite?

Link to comment
Share on other sites

Startlistorna för skiathlonen är ute. Ishida var tydligen anmäld. Av slovenskorna startar endast Cebasek.

 

Av mina åkare startar inte Caldwell, Visnar, Sargent, Fossli, Gros, Chanavat, Valjas och Retivykh. Det är halva laget. Man hade nog behövt Sedov. Finns ju spurtpriser i morgon också.

 

Jag får åtminstone sex av damerna till start så det är alltid nåt.

De var superschysta och skulle korrigera till rätt Kristoffersen. Betting-doping i sin bästa form ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag får åtminstone sex av damerna till start så det är alltid nåt.

De var superschysta och skulle korrigera till rätt Kristoffersen. Betting-doping i sin bästa form ;)

Va? Tur för dig, men generellt tycker jag nog att lagt kort ligger. Inte skall man kunna byta bakom kulisserna efter deadline oberoende orsak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...