Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Here we go again. Börjar dra ihop sig mot ännu ett fantastiskt VM. Först Otepää. Helgen innan VM visar ofta vilka som kommer bli giftiga när det gäller.

Vikten sprint/distans på herrsidan?

Östberg? Lite blek på sistone.

Jacobsen? Kommentar överflödig.

Falk stark men diskas 50% av loppen och kör bort sig taktiskt 40% av loppen.

Northug. Hjärnan säger rata men man vet ju aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Here we go again. Börjar dra ihop sig mot ännu ett fantastiskt VM. Först Otepää. Helgen innan VM visar ofta vilka som kommer bli giftiga när det gäller.

Vikten sprint/distans på herrsidan?

Östberg? Lite blek på sistone.

Jacobsen? Kommentar överflödig.

Falk stark men diskas 50% av loppen och kör bort sig taktiskt 40% av loppen.

Northug. Hjärnan säger rata men man vet ju aldrig.

Damerna känns enklare som vanligt. Stommen är norska landslaget kompletterat med Stina, Kalla, Pärmäkoski och sen tror jag på Diggins även att det är klassiskt på sön. Lite trist för jag vet inte riktigt vad man ska gambla med, Harsem, Kowalczyk, Matveeva, Ida eller Falken behöver vara vinnarämnen för att det ska vara värt det.

Link to comment
Share on other sites

Krogh?

Kalla? Kanonstark på SM men platt bana och en oengagerad stina som halvjagade.

Herrarna svårare. Sundby, Ustiugov och Harvey som förhoppningsvis alla dubblerar. Klæbo, Krogh och Pellegrino i sprint. Iversen och Hellner i distans. Nu kommer väl alla norrmän som inte har fått VM-förtroende att visa var skåpet ska stå ;)

Link to comment
Share on other sites

7 av 7 damer och 5 av 5 herrar vidare. Amerikanskorna verkar bli farliga.

Sundby ställde inte upp. Harvey klarade med ett nödrop.

EDIT: Såg nu att Sundby gjorde en kanonstart...

 

Damerna har spridit ut sig fint med max två per kvartsfinal. Ökar ju chanserna för avancemang.

Herrarna likaså. Kvart no 2 blir spännande med Pellegrino, Chanavat, Northug och Harvey. Samt vår egen Karl-Johan.

Link to comment
Share on other sites

Sundby ledet klart etter 70 cm i prologen, men så var det slutt. :D

 

Har gått for veldig trygge valg denne runden, med vekt på favoritter og dubbleringer. Kan betale seg bra, 8 av 8 damer videre i sprinten og 5 av 6 startende herrer videre i sprinten - Sundby var den som røk ut.

 

Men nå skal jeg ut på ski selv!

Link to comment
Share on other sites

1,2,3,4 og 15 på herrene, 1,2,3,5,7,14,24 og 30 på damene. Matveeva ble deplassert, fikk ikke helt med meg situasjonen, men det er jo litt bingo hva det dømmes for. Bra resultat, men ingen overraskelser, da blir det vel mange som får gode uttellinger.

 

Og takk Lars, det ble en hard tur. Prøver lære meg skate, det var ikke lett i dag for en amatør i smale, kuperte turløyper...

Link to comment
Share on other sites

Kalla är en mästare på att pricka form speciellt till mästerskapsgenrep och de första distanserna på mästerskap. Så det var ett självklart val. Sen var det svårt att hitta någon att peta för att få in svårtippade Jacobsen. Misstänkte att Diggins kunde skippa dagens lopp så där kunde jag ha gått på Jacobsen i stället.

 

Men annars vet jag inte om jag kunde ha gjort så mycket bättre denna helg. Prickar det mesta riktigt bra. 1-2-3-4 på sprinten 1-2-9 på distansen + Harvey som tog lite ströpoäng båda dagarna. Lite synd bara att Tönseth kroknade på slutet idag, han hade grepp om tredjeplatsen till och med 12,5 km.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det vila med totalen och endagarstävlingar under VM. Sen återstår bara två helger, men den sista är väl en minitour där poängen är lite fler. Man är ju ganska långt efter även att jag är sexa i totalen...

 

Vinna ser väl tufft ut för dig men prickar du de två avslutningshelgerna perfekt så är ändå en pallplats inom räckhåll. Du får kanske chansa lite men någon överraskning brukar avslutningen bjuda på.

Link to comment
Share on other sites

Sen var det svårt att hitta någon att peta för att få in svårtippade Jacobsen. Misstänkte att Diggins kunde skippa dagens lopp så där kunde jag ha gått på Jacobsen i stället.

Äh, hade jag gjort den ändringen hade jag delat segern för helgen. Var 31p från segern och det var så många poäng Diggins var efter Jacobsen.

Link to comment
Share on other sites

Kjipt å sovne ca klokka 7 på fredagskvelden, for deretter våkne og åpne pcen når klokka er 0201. Så førsteutkastet mitt gjorde det helt ok, men ble langt opp til leder nå. Kyllönen var bare kastet inn, ikke var hun påmeldt på sprinten heller. Mulig jeg hadde endt med å vrake Northug, men tror han er bedre enn det han fikk vist på sprinten i de løse løypene. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...