Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om jag fattar det rätt med mina begränsade ryskakunskaper och Google Translate så kommer antagligen Ustiugov att stå över Ulricehamn, eventuellt åka Falun och sen kanske Norska mästerskapen varvat med träningsläger i Sjusjöen

http://openski.ru/person/2880/ustyugov-o-planah-uchastii-v-chempionate-norvegii-lyubimoy-devushke-i-metodah-burgermaystera-daydzhest-intervyu-chempiona.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser det slik jeg og så da dropper jeg ham, i alle fall inntil startlistene er lest fredag kveld. Ellers burde ikke dette være en så vanskelig helg. Hvor mange gjør det bra på 15/10 fri samtidig som de er pallkandidater på stafetten? Eller kanskje det egentlig er vanskelig, for da blir det så likt blant alle spillerne og det gjelder å ha maksimal uttelling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser det slik jeg og så da dropper jeg ham, i alle fall inntil startlistene er lest fredag kveld. Ellers burde ikke dette være en så vanskelig helg. Hvor mange gjør det bra på 15/10 fri samtidig som de er pallkandidater på stafetten? Eller kanskje det egentlig er vanskelig, for da blir det så likt blant alle spillerne og det gjelder å ha maksimal uttelling.

 

Harvey, Cologna och Manificat är såna som kan ta höga poäng individuellt men mindre i stafetten. Glöersen och Krüger kanske kan göra bra individuella resultat och tar säkert hem 40-50 vardera i stafetten om de kommer med i laget.

Link to comment
Share on other sites

Blev Roponen som kompletterade det finska laget. Ingen Mäkäräinen.

 

Här du såg det va? http://www.kestavyysurheilu.fi/hiihto/15127-riitta-liisa-roponen-tekee-paluun-maailmancupiin-jo-huomenna

Aah, blir lurigare. Vem/vilka av finskorna ska man ta förutom Pärmäkoski? Mononen har ju varit dalande medan Niskanen gjort bra ifrån sig.

 

Sen är det tyskor och schweiziskor som kan överraska...

Link to comment
Share on other sites

Här du såg det va? http://www.kestavyysurheilu.fi/hiihto/15127-riitta-liisa-roponen-tekee-paluun-maailmancupiin-jo-huomenna

Aah, blir lurigare. Vem/vilka av finskorna ska man ta förutom Pärmäkoski? Mononen har ju varit dalande medan Niskanen gjort bra ifrån sig.

 

Sen är det tyskor och schweiziskor som kan överraska...

Finland bör bli tvåa i damstafetten och Niskanen körde ju bra skate i slutet på touren, så hon är klar för mitt lag iaf.

Link to comment
Share on other sites

Poltoranin som var så vanskelig å tippe i fjor må vel sies å være en del lettere å velge bort nå - han har ikke gått et eneste world cup-renn og er ikke med på et konkurransedyktig stafettlag. 

 

Hvis Manificat finner tilbake til farten han hadde på samme distanse (hans spesialitet) i Toblach havner han på pallen. Og stafettlaget til Frankrike er nok trygge topp 5, sannsynlig topp 3, spesielt når Russland er ute av dansen. Men i Toblach var det vel kaldt og hardt, ser ut som det blir varmt og kanskje løst og kämpigt i Ulricehamn? Ikke ideelle forhold for Manificat.

 

Jeg innbiller meg også at forhold får noe å si på damensiden, der muskuløse finner nok går raskere enn tekniske tyskere. Men det sier jeg bare for å rettferdiggjøre egne valg.  :P

Link to comment
Share on other sites

Jag tror kvartetten Sundby-Krogh-Gløersen-Krüger blir stafettlaget och att alla fyra har chans på topp-8. Sen tror jag svenskarna har chans på silvret med Hellner-Olsson-Halfvarsson som har potential på lör. Calle är som sagt osäker och risk för att Olsson är nedtränad. Sen är det trion Cologna-Harvey-Manificat där Frankrike och Kanada ligger bättre till för stafetten. De mäter sig nog med Finland och ett decimerat Ryssland.

 

Två ska bort...

Link to comment
Share on other sites

Jag tror kvartetten Sundby-Krogh-Gløersen-Krüger blir stafettlaget och att alla fyra har chans på topp-8. Sen tror jag svenskarna har chans på silvret med Hellner-Olsson-Halfvarsson som har potential på lör. Calle är som sagt osäker och risk för att Olsson är nedtränad. Sen är det trion Cologna-Harvey-Manificat där Frankrike och Kanada ligger bättre till för stafetten. De mäter sig nog med Finland och ett decimerat Ryssland.

Två ska bort...

Får bli Manificat då fransmännen är starka i stafett. Lär ju få fel med Harvey som vanligt, nån norrman och så lär väl Burman överträffa sig själv.

Link to comment
Share on other sites

Sen in som vanligt.

Tycker Kalla och Jacobsen är lite extra osäkra.

Flera finskor kommer nog att åka bra, dags för Kyllönen också kanske.

Tänker att Falk kanske kan prestera extra bra på hemmaplan så jag tar nog med henne som joker.

 

Hur dålig kan Johan Olsson bli maximalt nedtränad på hemmaplan? 10-15:e? Sen sliten och hoppa över stafetten?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Johan Olsson som kommer ut av skogen etter å ha trenet lenge på egen hånd, som skal gå 15 km fri i milde, litt løse forhold...litt deja vu?

:) I ett inslag tidigare i veckan lät han väldigt sugen på genrepet med stafetten så om han inte blir sjuk så vill de nog gärna pröva musklerna mot Norge även om de i sin tur inte kommer med helt komplett manskap.

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg mitt lag er spikret. Har vurdert Falk fram og tilbake denne uken, som en mulig joker. Har satt ned plusser og minuser. 

+ hjemmebane, i sitt livs form (?), 2. plass i Scan cup klassisk Lahti bak Kowalczyk for to uker siden, lett, rask og fast løype.

-  for lang løype (11km), skøyting (bedre på klassisk distanse tror jeg), blir nok slått av Finland i kampen om 2.plassen på stafetten. 

 

 

Siste rapport på Burman? Er han restituert etter TDS?

Link to comment
Share on other sites

Diggins också kandidat för pall men inte i stafett.

USAs damer är ju på pallen i stafett då och då. Har kalkylerat med 4:e plats både individuellt och i stafett för Diggins. Det blir 75 poäng. Gör Kyllönen ett bra lopp är hon 10:a individuellt och 2:a i stafett eller 66 poäng.

Link to comment
Share on other sites

Glömde byta ut mitt preliminära lag, så nu har jag fransmannen Parisse i stället för Hellner som var sjuk förra veckan. Känns inte jättetryggt. Men om sjukdomen satt ner Hellner och om Frankrike presterar bra i helgen kan det vara ett genidrag.

Parisse var det som stack ut mest när jag kollade hur topplistan har bettat. Damerna är väldigt lika medan det är Cologna-Manificat-Krüger-Sveen som varierar. Inte så många Harvey...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...