Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har hatt samme sum hele VM, så det oppdateres vel ikke før etter siste dag. Men topp tre hos Skidsnack har endel misser, som Holund (idioter!), Ustiugov, tomme felt, osv.

 

De måste missat deadline?

Iofs hade jag inte haft en susning om att den ryska björnen skulle avstå idag om det inte varit för den här tråden!

Link to comment
Share on other sites

 

 
Poltoranin hade jag glömt bort och han är ju en riktig gubbe i lådan men inte ska han kunna göra en Johan Olsson?

 

 

Han er min Jacobsen, han sjekker mitt lag og så går han deretter.

 

edit: min Dyrhaug-miss var dyr, men fornøyd med Bessmertnykh og deilig med Niskanen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt samme sum hele VM, så det oppdateres vel ikke før etter siste dag. Men topp tre hos Skidsnack har endel misser, som Holund (idioter!), Ustiugov, tomme felt, osv.

Din totalsumma för säsongen kommer ju inte att ändras i och med VM. VM är en fristående tävling.

 

Larkov diskad, så jag har topp 7 idag + Heikkinen på 10:e plats. Bra dag.

 

Edit: Bara gult kort på Larkov.

Link to comment
Share on other sites

Din totalsumma för säsongen kommer ju inte att ändras i och med VM. VM är en fristående tävling.

 

Larkov diskad, så jag har topp 7 idag + Heikkinen på 10:e plats. Bra dag.

 

Aha! Jeg hadde misforstått.  :unsure: Jaja, vi får henge i og ta dem i avslutningen.

Link to comment
Share on other sites

Din totalsumma för säsongen kommer ju inte att ändras i och med VM. VM är en fristående tävling.

 

Larkov diskad, så jag har topp 7 idag + Heikkinen på 10:e plats. Bra dag.

 

Edit: Bara gult kort på Larkov.

 

Bara att gratulera! Går du upp i topp nu?

Jag fick in 1-5, 9, 11 & 15

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt samme sum hele VM, så det oppdateres vel ikke før etter siste dag. Men topp tre hos Skidsnack har endel misser, som Holund (idioter!), Ustiugov, tomme felt, osv.

 

Totalpoängen påverkas inte av VM. Man behöver gå in på Lahti-VM under Events och så ser man åtminstone topp-10 där.

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe VG.no stiller opp i kveld! Jeg tror på Tønseth over Klæbo, litt fordi den unge kroppen har konkurrert mye. Tønseth har både færre løp i kroppen og mer erfaring. Røthe er ikke uaktuell, men ville overrasket meg ettersom Tønseth viste god form i dag.

 

Jeg må gamble litt høyt inn mot avslutningen av VM, skal kjøre gull og sølvlag. Hvem går av de finske herrene? Niskanen, Heikkinen, Jauhojärvi og Hakola?

Link to comment
Share on other sites

Undra vilka som åker för det ryska herrlaget? Bessmetnykh, Larkov, Bolshonov och Ustiugov?

 

Det virker i alle fall som det mest logiske. De kan nok gjøre det bra. Jeg skal satse høyt og hardt i de siste rennene, har ingenting å tape, men vet ikke helt om jeg satser på russerne.

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe VG.no stiller opp i kveld! Jeg tror på Tønseth over Klæbo, litt fordi den unge kroppen har konkurrert mye. Tønseth har både færre løp i kroppen og mer erfaring. Røthe er ikke uaktuell, men ville overrasket meg ettersom Tønseth viste god form i dag.

 

Jeg må gamble litt høyt inn mot avslutningen av VM, skal kjøre gull og sølvlag. Hvem går av de finske herrene? Niskanen, Heikkinen, Jauhojärvi og Hakola?

Det var Tønseth som gick förstasträckan i La Clusaz. Sundby stakade andrasträckan men nu blir det nog Dyrhaug där, Sundby på tredje och Krogh sista.

 

Om man ska gambla så är det Ryssland eller Finland. Får fundera lite...

Link to comment
Share on other sites

Undra vilka som åker för det ryska herrlaget? Bessmetnykh, Larkov, Bolshonov och Ustiugov?

Enligt detta så har herrtränaren Perevoztjikov sagt att Larkov, Bessmertnych och Ustiugov är klara. Välbe uttalar sig att det står mellan Tjervotkin eller Bolsjunov och då tror jag på den senare.

https://www.sports.ru/others/skiing/1048911792.html

http://www.sport.ru/winter/Lyjniki_Bessmertnyh_Larkov_i_Ustyugov_vystupyat_v_estafete_na_chempionate_mira/article344314/

Link to comment
Share on other sites

Valde en defensiv strategi och plockade med Niskanen och Heikkinen i stället för att gissa på den sista norrmannen och ryssen. Man skall inte vara defensiv i ett VM så ångrar nu.

 

På damsidan är jag dock offensivare och chansar på att Finland skall slå silverfavoriten Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...