Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ulricehamnsloppet


NiklasPF

Recommended Posts

Tänkte köra Ulricehamnsloppet nästa helg och undrar om det är någon som har koll på spåren där. Har sett väderprognosen för kommande vecka med en del plusgrader. Påverkar det spårens kvalitet mycket eller finns det ändå goda förutsättningar för fina förhållanden nästa helg om väderprognosen skulle visa sig stämma?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Har lite samma funderingar, dom är ju givetvis väldigt duktiga i Ulricehamn, speciellt säkert nu ett år innan VC. Men alltför många plusgrader i veckan kommer ju ställa till det om det inte kan svänga lite inför nästa helg..

 

Om loppet blir av, och någon vill ha sällskap å bensinpengar från central gbg, så är jag väldigt intresserad av att samåka.  

Link to comment
Share on other sites

Även om de kommer va uselt väder så kommer de nog funka fint till helgen. Sannolikheten är väl stor att loppet enbart kommer köras på konstnö om prognoserna stämmer. Har kört loppet de senaste tre åren och då har de körts som varvlopp typ 7 varv på en 6km slinga. De har funkat fint då vädret varit ungefär som vad nu utlovas.

Link to comment
Share on other sites

Jag var på Borås skidstadion igår (onsdag kväll) och det var väldigt vad mildvädret hade tagit på snön. Det var vattenflöde i ytan på ett par ställen, och mycket tunt snötäcke här och var. Jag hoppas verkligen att konstsnön i U-hamn klarar sig till på söndag!

 

Fortsätter det här vädret så är konstsnöspåren borta snart.

Link to comment
Share on other sites

Kan bli tungt med lite blötsnö under natten till söndag.  SMHI har även rätt blåsigt i sin prognos. Vallatips någon. Bra mental träning lär det bli. Jag brukar tycka om när det är grisväder vid löpning orientering mm, då brukar jag tända till men nu vet jag katten.

Link to comment
Share on other sites

Jag är inne på att köra på Rode multigrade och mixa in violett eller rossa, lite beroende på hur varmt och blött det är. Just multigrade/rossa känns som att det funkar på allt över nollan, och ju varmare desto mer rossa i blandningen.
Link to comment
Share on other sites

De va väl helt ok lopp med tanke på förutsättningarna. Blir mkt pannben på sådana här lopp. Då tekniken blir väldigt lidande. Tog mig i mål på 2.18 räcker väl till led 4 kanske. Får bli nya tag på Västgötaloppet om inte fortsatt tropikvärme sätter stopp för loppet. 

Link to comment
Share on other sites

Håller med. Bra av arrangörerna att bara kunna genomföra loppet. Det tråkiga är att det blir svårt att seeda upp sig. De bästa åker ju nästan lika snabbt oavsett spårkvalitet känns det som. För egen del med min dåliga teknik blir det som natt och dag. Hade på vissa bitar knappt styrfart de sista varven kändes det som. Dessvärre tar ju inte seedningskommittén hänsyn till detta... :( 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...