Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa poddarna om skidåkning


Maria Snö

Recommended Posts

Vilket då gnäll och vad var förklaringen?? I vilket avsnitt kom det upp??

 

Jag har inte lyssnat på några månader.

Det var i årssammanfattningen som Niklas gick ut med att han har utmattningssyndrom. Ingen större hemlighet att han upplevts som (ovanligt) grinig och cynisk i podden tidigare i höst allt medan träningen uteblev. (Han kommenterade själv detta). Efter ett antal utredningar för olika fysiska sjukdomstillstånd accepterade han till slut faktumet, även om det enligt uppgift satt väldigt långt inne.

 

Nyttigt att dessa historier kommer upp till ytan mer och mer. Psykisk ohälsa är tyvärr fortfarande ofta stigmatiserande och här behövs en förändring.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

9 hours ago, Maria Snö said:

Åh nej, åh nej! Niklas slutar i Lagom Kondition (efter 300 avsnitt) 😥

Blir intressant att se hur podden utvecklas. Själv har jag väl varit måttligt road av Niklas och hans trötta inställning. Men för några veckor sedan var det ett alldeles fantastiskt avsnitt med spänstig och rolig dialog där Niklas var i högform. Men, det var ett lysande undantag och hoppas nu att podden utvecklas bra framöver.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Trampe said:

Blir intressant att se hur podden utvecklas. Själv har jag väl varit måttligt road av Niklas och hans trötta inställning. Men för några veckor sedan var det ett alldeles fantastiskt avsnitt med spänstig och rolig dialog där Niklas var i högform. Men, det var ett lysande undantag och hoppas nu att podden utvecklas bra framöver.

Själv tycker jag att blandningen mellan Eriks  seriositet och djupa kunskap samt Niklas slappa men underfundiga okunskap var det som gjorde podden. Skulle gärna ha bara Niklas alla intron i ett och samma specialavsnitt. 😁

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt tycker jag men samtidigt har jag nog börjat tycka att småpratet/skitsnacket blivit mindre roligt och längre. Mindre nytta och mer onödigt i podden. Men hur den ska bli utan Niklas vet jag inte, han stod ju för det mer normala och Erik för elitmotionärperspektivet. När Niklas inte tränar eller har lopp planerade så försvann min beröringspunkt tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Trampe said:

Blir intressant att se hur podden utvecklas. Själv har jag väl varit måttligt road av Niklas och hans trötta inställning. Men för några veckor sedan var det ett alldeles fantastiskt avsnitt med spänstig och rolig dialog där Niklas var i högform. Men, det var ett lysande undantag och hoppas nu att podden utvecklas bra framöver.

Vilket avsnitt var detta? - Har inte följt podden särskilt väl sedan Niklas mer eller mindre la av med sin träningssatsning.

Som så många andra tycker jag det är synd att han slutar och inte satsar vidare, men samtidigt kanske detta kan bli något av en nytändning för podden, som i ärlighetens namn känts ganska långrandig de senaste åren. Och inte konstigt heller efter 300 avsnitt.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Hobbymotionären said:

Vilket avsnitt var detta? - Har inte följt podden särskilt väl sedan Niklas mer eller mindre la av med sin träningssatsning.

Som så många andra tycker jag det är synd att han slutar och inte satsar vidare, men samtidigt kanske detta kan bli något av en nytändning för podden, som i ärlighetens namn känts ganska långrandig de senaste åren. Och inte konstigt heller efter 300 avsnitt.

Tror det var första eller andra avsnittet efter Vasaloppet. Wickström var/hade varit däckad i nån virus men det märktes inte så mycket av det. Nämns i inledningen av avsnittet.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Knappen said:

Tråkigt tycker jag men samtidigt har jag nog börjat tycka att småpratet/skitsnacket blivit mindre roligt och längre. Mindre nytta och mer onödigt i podden. Men hur den ska bli utan Niklas vet jag inte, han stod ju för det mer normala och Erik för elitmotionärperspektivet. När Niklas inte tränar eller har lopp planerade så försvann min beröringspunkt tyvärr.

Jag har inte tänkt på det, men har samma upplevelse. När jag tänker efter var det blir Niklas slutade träna sin jag gick från att lyssna på varje avsnitt direkt till något då och då. 

Konceptet med Erik, som efter tio minuters konversation har räknat ut en persons sluttiden inom 5 sekunder på en 16km traillopp i Sörmland i oktober, och Niklas, som trotts att han inte gjort 5km under 22:30 sen orginalmedlemmarna i No fun at all släppte ett album är lite besviken på att han inte klarade medalj på Lidingöloppet, blev helt perfekt. 

Får hoppas de får till det, men är inte särskilt hoppfull. Dynamiken fungerade, i min mening, inte alls med Ojala trots att hon i sig är bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...