Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Glidvallning


Volevodin

Recommended Posts

https://www.skidforum.se/index.php/topic/482-tre-vasalopp-på-samma-sicklade-skidor/?p=211228

Innlegget fra skitester passer veldig bra for denne tråden også :D

 

For oss som sitter på store mengder gul HF. Jeg kommer til å blande inn polarpulver eller litt grønn.

Tror det fremdeles blir en HF voks og den blir knallhard. (Eller muligens blå ifølge skitester)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

https://www.skidforum.se/index.php/topic/482-tre-vasalopp-på-samma-sicklade-skidor/?p=211228

Innlegget fra skitester passer veldig bra for denne tråden også :D

 

For oss som sitter på store mengder gul HF. Jeg kommer til å blande inn polarpulver eller litt grønn.

Tror det fremdeles blir en HF voks og den blir knallhard. (Eller muligens blå ifølge skitester)

Innebär det att om man smälter på gul HF och sen strör på polarpulver och värmer ihop och sen sicklar bort att skidan är klar för åkning utan ytterligare tillägg av glider ? ( ev.rillning efteråt ?)

Link to comment
Share on other sites

Innebär det att om man smälter på gul HF och sen strör på polarpulver och värmer ihop och sen sicklar bort att skidan är klar för åkning utan ytterligare tillägg av glider ? ( ev.rillning efteråt ?)

Ja, fungerte bra i vinter i allefall

Men, rent fluor pulver på topp er jo bedre.

 

Hvis det er ren snø eller nysnø, kan en tenke anderledes. Da er de ikke så viktig at siste lag med voks er hard.

Mellom 0 og -7 fungerer de mellomharde best når snøen er ren. (Ifølge de testene jeg har sett i allefall)

Og så er de mellomharde mye mindre støvete og lette å arbeide med (det er viktig for meg)

Link to comment
Share on other sites

Ja, fungerte bra i vinter i allefall

Men, rent fluor pulver på topp er jo bedre.

 

Hvis det er ren snø eller nysnø, kan en tenke anderledes. Da er de ikke så viktig at siste lag med voks er hard.

Mellom 0 og -7 fungerer de mellomharde best når snøen er ren. (Ifølge de testene jeg har sett i allefall)

Og så er de mellomharde mye mindre støvete og lette å arbeide med (det er viktig for meg)

Min bästa valla i nysnö 0-7 är Vauhti Hf kloss, som jag brukar toppa med, fungerar även som underlag till Swix Cera-pulver,

Link to comment
Share on other sites

Ja, det tar nok litt tid før det kommer noe bedre kloss. Virker som om fluoren fra kloss holder seg lenge på skia når det er nysnø. Regner med at det er ganske likt mellom fabrikantene. Har swix og rode klosser selv. De er i allefall veldig enkle i bruk. Ved tåke og nysnø er det magisk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...