Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mössa åt alla på Skidforum


GundeG

Recommended Posts

Det här låter som en bra idé. Jag ska försöka ta kontakt med ett par företag som kan leverera tryckta mössor i bra kvalité. Kom gärna med förslag på färgsättning, utformning, modell m.m. Skicka gärna ett mail till oss på skidforum om ni känner till något företag som kan ordna detta. Jag återkommer med mer information..
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply
Det här låter som en bra idé. Jag ska försöka ta kontakt med ett par företag som kan leverera tryckta mössor i bra kvalité. Kom gärna med förslag på färgsättning, utformning, modell m.m. Skicka gärna ett mail till oss på skidforum om ni känner till något företag som kan ordna detta. Jag återkommer med mer information..

Strålande om vi får denna draghjälp. Jag har ju föreslagit gult och blått, för att visa vår lojalitet med vårt kära landslag (och lite egoistiskt oxå för att vi veteraner har dessa färger på vår dräkt av SAMMA orsak)

Typiskt att det var just Gunde som kom på detta ! (både vårt orginal på tråden och kopian som landslagschef är ju kända för att hitta på nya saker !)

Link to comment
Share on other sites

Jag är på!

Tycker buff låter som en bra idé.

Landslagets kläder domineras väl av vitt med lite gult o blått.

 

Åker gärna med en annan mössa än klubbens(stern), eftersom den inte är den vackraste i branschen, om man uttrycker sig milt. Stern har dessutom bestämt sig för en annan typ av märkning inför vasan för att visa att man betalt för service.

Link to comment
Share on other sites

Jag=med.

 

Givetvis bör den vara "gul och blå" för att visa vårt stöd till landslaget etc.

Gult e fult. Dessutom passar inte den nyansen av gult/blått som finns på svenska flaggan i klädsammanhang. Svenska landslaget kör ju heller inte i de färgerna.

Kom gärna med förslag på färgsättning, utformning, modell m.m.

Mössorna kunde vara från något hett skidklädesmärke som Craft, Björn Dählie eller Madshus. Helst svarta. Skidforum.se kunde stå på baksidan av mössan. Då ser alla man kör förbi (och alla som kör ikapp en) texten. Om texten är på framsidan ser ju bara de man möter den, och det är ju sällan man möter nån eftersom de flesta spår huvudsakligen är enkelriktade.

Link to comment
Share on other sites

Jag=med.

 

Mössorna kunde vara från något hett skidklädesmärke som Craft, Björn Dählie eller Madshus. Helst svarta. Skidforum.se kunde stå på baksidan av mössan. Då ser alla man kör förbi (och alla som kör ikapp en) texten. Om texten är på framsidan ser ju bara de man möter den, och det är ju sällan man möter nån eftersom de flesta spår huvudsakligen är enkelriktade.

Finns det fram o bak på en mössa? Man kanske ska ha texten både "fram" o "bak" så ser alla?

Link to comment
Share on other sites

De ser ju ut som att c:a 25 redan här klart deklarerat att de kör i vår nya "Gundemössa". Jag tror att om det blir a 25 till som relativt snart hakar på så blir idén självklart av och skidforums administration hjälper os med detta.

* Är det korrekt,skidforum ?

Under mellantiden, ANMÄL er så att vi inte sumpar idén.

Anm: Senare blir det givetvis högsta status att åk i "Gundemössan" (så vi skulle kanske starta med dem numrerade så att det syns vilka som var föregångare)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...