Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SKIDHANDLARE


Ba50

Recommended Posts

Hej alla skidälskare....

 

Visst är det fantastiskt! Jag köpte ett par nya skidskor hos Tony pölder och dom har spruckit vid två tillfällen. Första gången tog det 4 månader innan jag fick ett par nya. Det är jättesvårt att komma i kontakt med honom när det gäller en reklamation men när det gäller beställning av skidutrustning svarar han direkt på mail.....

 

Är det bara jag som har problem med atomic skidskorna som spricker i sömmarna...? Annars är jag riktigt nöjd med både skidskorna och pölders kunnande....

Link to comment
Share on other sites

Jag tror man får försöka se det ur ett större perspektiv än bara sitt eget. De flesta handlare har några missnöjda kunder pga diverse orsaker som kanske är deras eget fel, eller som dom kanske inte själva kan påverka. Det kan ju tex vara så att Pölders leverantör är den som är seg och som i sin tur sätter Pölder i dålig sits mot kunden? Kanske är onormalt upptagen, sjuk mm?

 

Hur som helst är jag supernöjd med Pölder och har aldrig haft något problem. För 2 veckor sen reklamerade jag ett Ski-go vallaställ och blev uppringd av Ski-Go några dagar senare. Reklamationen gick felfritt.

 

Reklamerade även ett par Madshus skidskor förra veckan som hade börjat spricka i membranet. Pölder skickade ett nytt par till mig samma dag tillsammans med fraktsedel för returfrakten.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror man får försöka se det ur ett större perspektiv än bara sitt eget. De flesta handlare har några missnöjda kunder pga diverse orsaker som kanske är deras eget fel, eller som dom kanske inte själva kan påverka. Det kan ju tex vara så att Pölders leverantör är den som är seg och som i sin tur sätter Pölder i dålig sits mot kunden? Kanske är onormalt upptagen, sjuk mm?

 

Hur som helst är jag supernöjd med Pölder och har aldrig haft något problem. För 2 veckor sen reklamerade jag ett Ski-go vallaställ och blev uppringd av Ski-Go några dagar senare. Reklamationen gick felfritt.

 

Reklamerade även ett par Madshus skidskor förra veckan som hade börjat spricka i membranet. Pölder skickade ett nytt par till mig samma dag tillsammans med fraktsedel för returfrakten.

som handlare är du alltid ansvarig gentemot kunde oavsett om du har kassa leverantörer eller inte. det är handlarens problem och inte kundens.

Link to comment
Share on other sites

som handlare är du alltid ansvarig gentemot kunde oavsett om du har kassa leverantörer eller inte. det är handlarens problem och inte kundens.

Visst är det så men som jag menar så spelar det ingen roll om du är världsmästare i skidbutik så kommer det alltid nått gupp på vägen som drabbar någon olycklig kund.

Link to comment
Share on other sites

Skönt att avreagera sig lite.....

 

Min kompis mailade pölder en timme senare för att beställa en del skidutrustning och han fick svar rätt så omgående.

 

Jag mailade honom för en reklamation angående ett par skidskor men han har inte brytt sig om det.... Det är ju inga pengar att tjäna på det.....

 

Jag förstår också att reklamation kan ta tid osv.. men svara på mitt mail är det minsta man kan göra. Herr Pölder verkar inte vara rädd om sina gamla kunder.

Nu har jag fått avreagera mig lite!

Link to comment
Share on other sites

Det där låter inte bra Tony!

Jag som tänkte ta och köpa mig ett par strupor, men nu blev man osäker...

 

Allvarligt ett svar måste man få, även (nu säger inte jag att du är det Ba50) om man råkar vara en i försäljarens ögon jobbig kund.

Link to comment
Share on other sites

Samma strul här. Väntade en vecka på mejlsvar angående var min order tagit vägen.

Skickade ett annat mejl igår angående en annan order och retur av handskar (vill byta till större storlek), men har fortfarande inte fått svar.

 

Däremot har servicen varit strålande när det gällt beställningar och frågor kring ev. köp

av utrustning. Då har det inte tagit många minuter att få svar.

 

Det som gör mig mest irriterad är nog det faktum att det hinner dyka upp en mängd

blogginlägg från Pölder (med gamla musikvideos), men inga svar på mejlen.

Den prioriteringen känns inte klockren.

 

Sen förstår jag att dom säkerligen har överjävligt mycket att göra i butiken & med

leveranser veckorna innan vasaloppet, och inte har all tid i världen. Men det är också därför

som jag valt att mejla, så att dom kan svara när dom har tid. Istället för att ringa när

det är som stressigast.

 

Sammanfattningsvis. Jag gillar Pölder när det ska beställas och man får rätt grejer

på en gång. Snabb leverans, bra service och rimliga priser. Men min erfarenhet är att

supporten när något går fel, eller eventuella frågor efter leverans, inte fungerar alls.

Åtminstone inte vid e-post kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja jisses vad Herr Pölder får stryk här på forumet, men sticker man ut hakan så kan man ge sig fan på att det smäller! Mejlade själv herr Pölder en fråga om jag skulle stenslipa mina skidor och fick ett blixtsnabbt svar! Tack för det, Tony men jag väntar fortfarande på svar om min krånglande bindning sen i Måndags.
Link to comment
Share on other sites

Ja jisses vad Herr Pölder får stryk här på forumet, men sticker man ut hakan så kan man ge sig fan på att det smäller! Mejlade själv herr Pölder en fråga om jag skulle stenslipa mina skidor och fick ett blixtsnabbt svar! Tack för det, Tony men jag väntar fortfarande på svar om min krånglande bindning sen i Måndags.

Får väl fortsätta.........Tror han har ett autosvar på frågan om stenslipning:) Annars har jag upplevt snabb och bra service.

Link to comment
Share on other sites

Nu fick jag svar angående min bindning! Tackar! Vem är ni mest nöjd med av alla handlare? Själv har jag alltid varit grymt nöjd med Pölder. Tycker sisådär om flera andra "kjedjor" där man inte har kunnig personal. Frågade efter Ski-Gos HF Valla på en av kedjorna häromdagen och tjejjen jag pratade frågade mig - Är det samma flour som man har i tandkräm då eller?
Link to comment
Share on other sites

Har alltid fått bra bemötande från Pölder sport, känns ibland här på forumet som häxjakt på Tony bara för att han dömer ut Kuzmin sickling

Tony Pölder ljuger på 2 av 3 punkter, rätt spann är troligtvis det enda sanna av det Tony skriver för att få bra fäste och glid. Är det åtalbart med uppenbart felaktig marknasförinig?

 

Inklippt från Polder.se:

[[Vallatipset från pölder:

Paraffinering

Jag tjatar..dina skidor!...A och O om du överhuvudtaget skall fundera på att få bra glid…

”du måste ha rätt spann och stenslipat och grundpreppat”]]

 

Detta är ju helt uppenbart osannt och falsk marknadsföring, det är klart man blir förbannad, detta får alla hemskickat i sina brevlådor om de åker V-loppet. Ljuger man tillräckligt många gånger så blir det sant, 98% av alla V-motionärer tror att det är sant!

 

 

Åkte i helgen Orsa ski-marathon, hade bättre glid en någon annan som åkte runt mig och inte ett släpp, jag hade inte stenslipat och grundpreppat, utan Primateria sicklat och bräntt på Ski-Go C99 pulver direkt på belaget. Troligtvis helt onödigt att bränna på pulvret, men jag tänkte att det kan inte skada i alla fall. Många har fått välidgt bra glid utan att stenslipa och grundpreppa, utan stålsicklar osv istället. Många har även skrivit här att Fischers orginalstruktur funkar mycket bra.

Link to comment
Share on other sites

det som framförallt gör att man inte får förtroende för Pölder är att oavsett fråga så behandlar han de som har andra åsikter som idioter och mindre vetande. det har han ju ett flertal ggr bevisat här på forum, tyvärr då han givetvis i botten besitter ett stort kunnande.

men efter ståslicklartråden så inser man att har en förmåga att överdriva och polera sanningen efter behag och det inger inget förtroende.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid fått bra bemötande från Pölder sport, känns ibland här på forumet som häxjakt på Tony bara för att han dömer ut Kuzmin sickling

INSTÆMMER! Många verkar inte se glimten i øgat. Olika åsikter skapar kul debatter. Man behøver væl inte alltid vara så #%/¤ ødmjuk - knappast ødmjukhet som gjort Zlatan kung i fotoll... :)

Link to comment
Share on other sites

Har alltid fått bra bemötande från Pölder sport' date=' känns ibland här på forumet som häxjakt på Tony bara för att han dömer ut Kuzmin sickling[/quote']

INSTÆMMER! Många verkar inte se glimten i øgat. Olika åsikter skapar kul debatter. Man behøver væl inte alltid vara så #%/¤ ødmjuk - knappast ødmjukhet som gjort Zlatan kung i fotoll... :)

Inser inte vad det har med glimten i ögat att göra att sprida öppenbara lögner. Vad roligt, jag fick 7000 människor att stå i sina garage och mätta sina skidor i flera timmar samt andas in farliga ångor, helt i onödan. Vad jag vet så ljuger inte Zlatan, så jag förstår inte alls jämförelsen. Jag är själv inte känd för att vara ödmjuk, men jag försöker undvika att LJUGA.

Link to comment
Share on other sites

Visst har han glimten i ögat, se bara följande sköna kingcitat från senaste katalogen:

 

"Stenslipad skida med bra belag kan förbättra din tid på Vasaloppet med 1 timme" (Jämfört med vad? Icke stenslipad skida, skida med sämre belag?)

 

"Pulver är oslagbart och jag fattar inte att ni kan lägga ner tid på träning och utrustning och

sedan snåla in på pulvervallning när ni skall åka Vasaloppet. Ni kan åka EN timme

långsammare om det vill sig illa med skidföret om du inte har vallat med pulver."

 

Stor humor är det iaf men kanske inte så lätt för förstagångsåkarna att förstå att han bara skojar..eller menar han allvar? Fasen varför överhuvudataget träna..

 

Det är den här typen av överdrifter och ja tom osanningar som gör att jag inte får nåt förtroende för TP.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är lite väl tufft att säga att Pölder ljuger bara för att han har en annan åsikt än många andra.

Jag citerar Pölder igen:

Paraffinering

Jag tjatar..dina skidor!...A och O om du överhuvudtaget skall fundera på att få bra glid…

”du måste ha rätt spann och stenslipat och grundpreppat”

 

 

Felaktig information eller ljuga, kalla det vad du vill. För mig är det samma sak. Jag säger inte att det är fel att stenslipa och grundpreppa och mättta, men det går att få bra glid på andra sätt, båda jag och andra har lyckats.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...