Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidforumvänner


Lars-Erik

Recommended Posts

Jag har fått många nya vänner via detta intressanta forum, en del jag tom. umgås med privat numera. Min favoritdotter Elin har nu hjälpt mig att ordna så att jag är med även på facebook. Så jag tänkte att om ni, både gamla och nya vänner från vår forum, vill hålla kontakt på detta sätt så går det bra. Jag har bl.a. noterat att Rotebrostakaren är med på facebook. Vilka fler av er är med ?

Vad tycker ni om detta och det här med facebook ?

Link to comment
Share on other sites

Jag är med i facebook och ser många fördelar med den formen av internet-community. Vi känner väl inte varann, än. Men vi kan väl se om möjligheterna ökar med facebook..?! :-)

 

Välkommen Lars-Erik och alla ni andra på;

 

mickeastrom31@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Jag är med i facebook och ser många fördelar med den formen av internet-community. Vi känner väl inte varann, än. Men vi kan väl se om möjligheterna ökar med facebook..?! :-)

 

Välkommen Lars-Erik och alla ni andra på;

 

mickeastrom31@hotmail.com

OK, Micke. Du har just fått en ny "friend request" i idin "bok".

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått många nya vänner via detta intressanta forum, en del jag tom. umgås med privat numera. Min favoritdotter Elin har nu hjälpt mig att ordna så att jag är med även på facebook. Så jag tänkte att om ni, både gamla och nya vänner från vår forum, vill hålla kontakt på detta sätt så går det bra. Jag har bl.a. noterat att Rotebrostakaren är med på facebook. Vilka fler av er är med ?

Vad tycker ni om detta och det här med facebook ?

Jag är med men inte så aktiv. Tycker Funbeat är bättre som samlingsplats för skidåkare/träningskompisar. Så testa gärna funbeat också. Men jag har skickat en förfrågan i Facebook i alla fall:)

Link to comment
Share on other sites

"Min favoritdotter" vad betyder det, är inte alla barn lika mycket värda ?

 

Facebook är inget för mig, däremot brukar jag konversera på msn med mina söner ibland.

Du har rätt, naturligtvis är alla mina barn lika värda. Det är just därför jag bara har "favoritbarn".

 

Beträffande facebook: Du har nog rätt, det här med facebook är nog främst för oss ungdomar....

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått många nya vänner via detta intressanta forum' date=' en del jag tom. umgås med privat numera. Min favoritdotter Elin har nu hjälpt mig att ordna så att jag är med även på facebook. Så jag tänkte att om ni, både gamla och nya vänner från vår forum, vill hålla kontakt på detta sätt så går det bra. Jag har bl.a. noterat att Rotebrostakaren är med på facebook. Vilka fler av er är med ?

Vad tycker ni om detta och det här med facebook ?[/quote']

Jag är med men inte så aktiv. Tycker Funbeat är bättre som samlingsplats för skidåkare/träningskompisar. Så testa gärna funbeat också. Men jag har skickat en förfrågan i Facebook i alla fall:)

Det här går ju över förväntan. Jag, som total novis på facebook, har redan fått 5 nya/nygamla vänner från skidforum. Skitkul och tack för detta. Jag tror detta kommer att utvecklas till ett utmärkt komplement till kommunikationen på skidforum, som kan bli lite enkelriktad ibland.

 

Jag skall kolla även Funbeat senare när jag kommit hem från mitt Afrikaäventyr (jag åker imorgon och kommer tillbaks om 14 dar).

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått många nya vänner via detta intressanta forum' date=' en del jag tom. umgås med privat numera. Min favoritdotter Elin har nu hjälpt mig att ordna så att jag är med även på facebook. Så jag tänkte att om ni, både gamla och nya vänner från vår forum, vill hålla kontakt på detta sätt så går det bra. Jag har bl.a. noterat att Rotebrostakaren är med på facebook. Vilka fler av er är med ?

Vad tycker ni om detta och det här med facebook ?[/quote']

Jag är med men inte så aktiv. Tycker Funbeat är bättre som samlingsplats för skidåkare/träningskompisar. Så testa gärna funbeat också. Men jag har skickat en förfrågan i Facebook i alla fall:)

Det här går ju över förväntan. Jag, som total novis på facebook, har redan fått 5 nya/nygamla vänner från skidforum. Skitkul och tack för detta. Jag tror detta kommer att utvecklas till ett utmärkt komplement till kommunikationen på skidforum, som kan bli lite enkelriktad ibland.

 

Jag skall kolla även Funbeat senare när jag kommit hem från mitt Afrikaäventyr (jag åker imorgon och kommer tillbaks om 14 dar).

Hej Lars-Erik, har gjort en request på dig på FB...kul att krydda denna sida med lite träningssnack.

Link to comment
Share on other sites

Härligt Rogge1. Vi har ju redan pratats vid några gånger på Ormbergspåret men ny har jag givetvist tackat ja till ditt request så nu är vi vänner på riktigt med facebooks definition på detta. Och en riktig storfiskare ser du ju dessutum ut att vara,det kanske till och med blir någon gemensam fisketur så småningom....
Link to comment
Share on other sites

Härligt Rogge1. Vi har ju redan pratats vid några gånger på Ormbergspåret men ny har jag givetvist tackat ja till ditt request så nu är vi vänner på riktigt med facebooks definition på detta. Och en riktig storfiskare ser du ju dessutum ut att vara,det kanske till och med blir någon gemensam fisketur så småningom....

blir det läge så gärna en fisketur...finns väl en liknande nerv som hos skidåkningen känns det som. Skall försöka komma mig ut på ännu ett löppass i e.m. Kommer att prioritera mer rullskidor efter 1/8...men kör i a f 2-3 per vecka nu och resten löpning och då företrädesvis kvalitetspass A2+, A3. Målet för kommande säsong är att bli stabilare i led 3 och dessutom ryktas om veteran SM i Boden runt 14 feb...vad vet och tror du om det Lars-Erik eller någon annan här?

Link to comment
Share on other sites

Veteran SM går i Boden 2010 12-14 feb.

 

Men innan dess är det ju junior/senior och veteran SM på rullskidor i samband med Alliansloppet. Jag hoppas ni ifrån norra Sverige kommer ner till Vänersborg och tävlar då. Kanske vi blir fler ifrån Söder som kommer upp till Boden i vinter då.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Kul när man letar lite på facebook och ser att hoppsan, man har gemensamma bekanta med andra här från skidforum.

Håller med. På kort tid har jag nu fått drygt 30 nya och nygamla "vänner" med denna definition och jag tror c:a hälfen från skidforum. Jag har bara fått mycket positiva och intressanta meddelanden som kanske kan leda till något, t.ex. att jag återupptar ett gammalt intresse, nämligen fiske (främst av ädelfisk).

Anm: Jag har fått många kommentarer om min ingressbild på facebok, nämligen där jag har bildbevis på att jag ifjol åkte på mitt specialspår i bostadsområdet i Uppsala (vanligtvis 500 meter men här hopsmält till 200 meter) då det på skidforum sades att det var enda åkbara spår i Uppland. Jag åkte faktiskt 3 mil för att bevisa för mig själv att det gick.

Dagens fråga: Hur många varv åkte jag ?

Link to comment
Share on other sites

Nu har även jag hittat till Facebook. Mina barn har haft väldigt roligt åt att "vi gamlingar" upptäcker detta i deras värld självklara sätt att "umgås"............nu är det bara att lära sig att SMS:a med tummarna och inte som i mitt fall med pekfingret. Det är, för att citera min dotter "det är bara såååå failat" :D

 

Hoppas på många vänner så jag i alla fall bräcker ungarna i antalet vänner!

Link to comment
Share on other sites

Nu har även jag hittat till Facebook. Mina barn har haft väldigt roligt åt att "vi gamlingar" upptäcker detta i deras värld självklara sätt att "umgås"............nu är det bara att lära sig att SMS:a med tummarna och inte som i mitt fall med pekfingret. Det är, för att citera min dotter "det är bara såååå failat" :D

 

Hoppas på många vänner så jag i alla fall bräcker ungarna i antalet vänner!

Härligt Stefan, du blev min officelle vän nummer 33 så det har ökat snabbt. Och sådana storhejare som Daniel Thynell, Jerry Ahrlin, Elin Ek, Charlitte Kalla, och Britta Norgren finns som självklara namn på facebook. Men vågar man skicka en friend request med motiveringen att jag åkt Vasaloppet 36 gånger (+ 11 öppna spår) och att det kanske är lite exotiskt att ha en gammal skruttig professor som vän ?

 

Andra på min önskelista: finn2 (i första hand) och Tony Pölder. Men det blir väl inget problem, du Stefan är ju även hans kompis !!! Jag tror att jag har en kanonaffärsidé för Tony, gissa vilken ?

Link to comment
Share on other sites

Har givetvis skickat ett vänförfrågan till Tony :) När jag rensade i alla flyttkartonger efter vår flytt (i oktober förra året.......) så hittade jag 3 exemplar av Skid-Åkes kataloger. De är från säsongerna 86-87, 87-88, 88-89. Var rätt kul att bläddra i dem och jag ska se om jag kan scanna in dem i .pdf format och lägga upp dem för alla här på forumet att läsa. B.la finns en fantastiks bild på Skid-Åka i hans "Köldtratt". En produkt jag lanserade i tråden om glasögen :). Så nu kan jag ju locka Tony med några kopior på dessa kataloger ;)

 

Såg på Tonys sida att även Oskar Svärd finns med. Det är en jäkligt sympatisk kille så han vill säkert vara vän med dig Lars-Erik.

 

Själv har jag sökt på Björn Ferry men han verkar inte vara med. Det verkar ju vara en störtskön kille som jag gärna skulle ha som vän!

Link to comment
Share on other sites

Har givetvis skickat ett vänförfrågan till Tony :) När jag rensade i alla flyttkartonger efter vår flytt (i oktober förra året.......) så hittade jag 3 exemplar av Skid-Åkes kataloger. De är från säsongerna 86-87, 87-88, 88-89. Var rätt kul att bläddra i dem och jag ska se om jag kan scanna in dem i .pdf format och lägga upp dem för alla här på forumet att läsa. B.la finns en fantastiks bild på Skid-Åka i hans "Köldtratt". En produkt jag lanserade i tråden om glasögen :). Så nu kan jag ju locka Tony med några kopior på dessa kataloger ;)

 

Såg på Tonys sida att även Oskar Svärd finns med. Det är en jäkligt sympatisk kille så han vill säkert vara vän med dig Lars-Erik.

 

Själv har jag sökt på Björn Ferry men han verkar inte vara med. Det verkar ju vara en störtskön kille som jag gärna skulle ha som vän!

Tusen tack min "vän" Stefan för kanonbra tips. Numera är jag även "vän " (med facebooks definition på detta begrepp) med min kanske största förebild i Vasaloppsspåret, Oskar Svärd. Och med Elin Ek för den delen också, som tillhör mina absoluta favoriter bland dameliten. Jag är djupt hedrad av detta, och de har båda skrivit snälla brev med mig. Verkligen sympatiska och fina personer trots att de är så superduktiga. Verkliga förebilder, och då inte bara i skidspåret.

Så att det här med att facebook nog bara är för ungdomar (som "någon" på skidforum försökte antyda) stämmer ju inte alltid i alla fall. JAG tycker i varje fall att det verkar vara ett kul sätt att kommunicera.

c:a hälfen av mina nya och nygamla vänner på facebook kommer för övrigt från skidforum.

Tack alla för alla trevliga brev jag fått.

 

Anm: Jag är numera även "vän" med Tony Pölder med denna definition. Vi har inte diskuterat något ännu, men det kommer väl. Han är ju mycket kunnig om de flesta frågor som rör skidor och skidutrustning, så även det kommer säkert att bli givande. Han kanske får hjälpa mig att skaffa några speciellt bra skidor med superglid till nästa Vasalopp. Sen blir det en helt annan sak om vi kommer överens om hur de skall prepareras ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Jag vill aktualisera denna fråga igen. Mycket kul att jag fått flera av er på skidforum som vänner med denna definition i facebook (och t.o.m några i "klubben"). Jag har på detta sätt lärt mig mycket mer om er både privat och hur ni tränar. Det kanske finns flera på skidforum som vill komplettera vänskapen på detta sätt?
Link to comment
Share on other sites

Jag vill aktualisera denna fråga igen. Mycket kul att jag fått flera av er på skidforum som vänner med denna definition i facebook (och t.o.m några i "klubben"). Jag har på detta sätt lärt mig mycket mer om er både privat och hur ni tränar. Det kanske finns flera på skidforum som vill komplettera vänskapen på detta sätt?

Jag är nog "en sån där ungdom" och är ganska ny på det här forumet men älskar skidåkning. Skulle va kul att bli vän med några av er erfarna skidåkare på facebook. Då kan ni överföra era kunskaper till den yngre generationen ;)

 

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/profile.php?ref=name&id=1848918344

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...