Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rollsborundan 2009


Joo

Recommended Posts

det var roligt att höra' date=' jo det kändes som flöt bra idag förutom resultaten då..

så då stämmer DNF på dig?![/quote']

Absolut!

Kan bara håll med trots min denna gång extremt dåliga spurttaktik. Sen var det ju en tyvärr en extrem sorg för Göteborg idag:(

tala inte om det!

nu måste man undvika all sport i media i några dagar tills det värsta lagt sig!

Link to comment
Share on other sites

jag roade mig med att ta fram en lista som sorterar resultaten åldervis...det är sjukt bra resultat långt upp i klasserna....

Vore skoj om ni införde åldersklasser till nästa år...så vi gamlingar har nåt att köra för också. Tyvärr kör ju Westman i min klass :( Men ändå

det är inte omöjligt att det blir någon förändring till nästa år...egentligen räcker det ju med en separat resultatlista.

en del efterfrågar även motionsklass förbud för snabba hjul.

Link to comment
Share on other sites

jag roade mig med att ta fram en lista som sorterar resultaten åldervis...det är sjukt bra resultat långt upp i klasserna....

Vore skoj om ni införde åldersklasser till nästa år...så vi gamlingar har nåt att köra för också. Tyvärr kör ju Westman i min klass :( Men ändå

det är inte omöjligt att det blir någon förändring till nästa år...egentligen räcker det ju med en separat resultatlista.

en del efterfrågar även motionsklass förbud för snabba hjul.

Ja motionsklass för icke tävlingshjul är något jag rekomenderar skarpt. Det är ju en inkörs port till att i framtiden köra den "riktiga" snabba tävlingsklassen på snabba hjul.

 

Till år 2010 kommer det komma nya rullskidregler ifrån förbundet. Kanske bör vi då skriva in att motionsklass är att rekomendera och då utan tävlingshjul, men tävlingsklassen är självklart tävlingshjul.

 

Har du föresten lagt ut listan med olika åldrar på hemsidan? Kan du inte göra det även om det är en inofficiellt lista som egetligen inte gäller.

Link to comment
Share on other sites

jag roade mig med att ta fram en lista som sorterar resultaten åldervis...det är sjukt bra resultat långt upp i klasserna....

Vore skoj om ni införde åldersklasser till nästa år...så vi gamlingar har nåt att köra för också. Tyvärr kör ju Westman i min klass :( Men ändå

det är inte omöjligt att det blir någon förändring till nästa år...egentligen räcker det ju med en separat resultatlista.

en del efterfrågar även motionsklass förbud för snabba hjul.

Kustlöparen!

Om jag nu äntligen kommer ikapp och slår dig nästa år med mina 2-or.....räknas inte det då, ifall jag åker i motionsklassen?;)

Link to comment
Share on other sites

Vore skoj om ni införde åldersklasser till nästa år...så vi gamlingar har nåt att köra för också. Tyvärr kör ju Westman i min klass :( Men ändå

det är inte omöjligt att det blir någon förändring till nästa år...egentligen räcker det ju med en separat resultatlista.

en del efterfrågar även motionsklass förbud för snabba hjul.

Kustlöparen!

Om jag nu äntligen kommer ikapp och slår dig nästa år med mina 2-or.....räknas inte det då' date=' ifall jag åker i motionsklassen?;)[/quote']

nästa år har jag gulingar!

Link to comment
Share on other sites

jag roade mig med att ta fram en lista som sorterar resultaten åldervis...det är sjukt bra resultat långt upp i klasserna....

Mkt bra initiativ! Jag brukar ha som mål på varje tävling att ingen eller åtminstone så få som möjligt som är äldre än jag skall slå mig. Denna lyckades det inte riktigt denna gång pga min huvudlösa spurttaktik det var tre st äldre före inom tre sekunder. Körde alltså i en riktig gubbklunga, Skåningen var bland de yngsta:)

Link to comment
Share on other sites

Tuffare motstånd här än på SM förra året! Då blev jag 4.a i H35, här blev jag 5.a i H40 trots bara 95 sek efter segraren. Men otroligt kul att köra.

 

För dom som inte har gula hjul så funkar det lika bra med vanliga 1:or på den här banan, jag hade det förra året och hängde med i backarna, och detta året var det svarta hjul i min klunga som rullade lika bra.

Link to comment
Share on other sites

Bilderna ligger ute nu på följande länk:

http://www.rullskidscupen.se/rollsborundan/visa_galleri2009.asp

 

 

Smakprov:

http://www.rullskidscupen.se/rollsborundan/galleri2009/IMG_0471.jpg

Skön bild på ledargruppen med Tobias Westman i spets

 

http://www.rullskidscupen.se/rollsborundan/galleri2009/IMG_0627.jpg

Actionbild på allas vår Skåning!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...