Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Svininfluensan


Ba50

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Svininfluensan är det vanliga moderna tramset som blossar upp när väl minsta tillfälle till detsamma finnes..alltid drivet från journalister från skumma aftonblaskor.

 

Det är och förblir trams..tror NÅGON att denna kommer att besegra virusen.

En massvaccination har i förlängning exakt samma Affekt som överutskrivningen av Penicillin har haft.Virus muterar och vi är lämnade att vind för våg av överutnyttjandet.

 

Så här är det...dödligheten är bevisligen MINDRE i svininfluensa än vanlig ordinär årligt förekommande influensa.Detta är FAKTA..read it and wheap..eller inte som vanliga rationellt tänkande individer gör!

 

Det är självklart blåsdumt att vaccinera sig.Kroppens per defintion bästa försvar emot just denna..och alla framtida älginfluensor,harinfluensor,sorkinfluensor och gud vet vad..influensor..är kroppens EGET immunförsvar.Detta är INGET man blarrar omkring med som en fåntratt via att artificiellt inseminera allhanda utstående ämnen!

 

Vad gör alla influensaoffer OM..(NÄR)..svininfluensan kommer tillbaka i muterad form i framtiden?

 

 

Ni är inte kloka..man leker inte rysk roulette med virus!Klarar inte kroppens naturliga immunförsvar av viruset..det är DÅ man söker utstående hjälp..ALDRIG innan.

 

Kroppen fuckar man inte med hursomhelst..eller naturen.Den som väljer göra det är alltid förlorare till syvende å sist!

Link to comment
Share on other sites

Svininfluensan är det vanliga moderna tramset som blossar upp när väl minsta tillfälle till detsamma finnes..alltid drivet från journalister från skumma aftonblaskor.

 

Det är och förblir trams..tror NÅGON att denna kommer att besegra virusen.

En massvaccination har i förlängning exakt samma Affekt som överutskrivningen av Penicillin har haft.Virus muterar och vi är lämnade att vind för våg av överutnyttjandet.

 

Så här är det...dödligheten är bevisligen MINDRE i svininfluensa än vanlig ordinär årligt förekommande influensa.Detta är FAKTA..read it and wheap..eller inte som vanliga rationellt tänkande individer gör!

 

Det är självklart blåsdumt att vaccinera sig.Kroppens per defintion bästa försvar emot just denna..och alla framtida älginfluensor,harinfluensor,sorkinfluensor och gud vet vad..influensor..är kroppens EGET immunförsvar.Detta är INGET man blarrar omkring med som en fåntratt via att artificiellt inseminera allhanda utstående ämnen!

 

Vad gör alla influensaoffer OM..(NÄR)..svininfluensan kommer tillbaka i muterad form i framtiden?

 

 

Ni är inte kloka..man leker inte rysk roulette med virus!Klarar inte kroppens naturliga immunförsvar av viruset..det är DÅ man söker utstående hjälp..ALDRIG innan.

 

Kroppen fuckar man inte med hursomhelst..eller naturen.Den som väljer göra det är alltid förlorare till syvende å sist!

Har du någon källa på allt det där?

Link to comment
Share on other sites

Svininfluensan är det vanliga moderna tramset som blossar upp när väl minsta tillfälle till detsamma finnes..alltid drivet från journalister från skumma aftonblaskor.

 

Det är och förblir trams..tror NÅGON att denna kommer att besegra virusen.

En massvaccination har i förlängning exakt samma Affekt som överutskrivningen av Penicillin har haft.Virus muterar och vi är lämnade att vind för våg av överutnyttjandet.

 

Så här är det...dödligheten är bevisligen MINDRE i svininfluensa än vanlig ordinär årligt förekommande influensa.Detta är FAKTA..read it and wheap..eller inte som vanliga rationellt tänkande individer gör!

 

Det är självklart blåsdumt att vaccinera sig.Kroppens per defintion bästa försvar emot just denna..och alla framtida älginfluensor,harinfluensor,sorkinfluensor och gud vet vad..influensor..är kroppens EGET immunförsvar.Detta är INGET man blarrar omkring med som en fåntratt via att artificiellt inseminera allhanda utstående ämnen!

 

Vad gör alla influensaoffer OM..(NÄR)..svininfluensan kommer tillbaka i muterad form i framtiden?

 

 

Ni är inte kloka..man leker inte rysk roulette med virus!Klarar inte kroppens naturliga immunförsvar av viruset..det är DÅ man söker utstående hjälp..ALDRIG innan.

 

Kroppen fuckar man inte med hursomhelst..eller naturen.Den som väljer göra det är alltid förlorare till syvende å sist!

Troll?

Link to comment
Share on other sites

Det var inte ett helt lätt beslut men jag (vi=hela familjen) har valt att inte vaccinera oss.

 

Varför?

För att jag anser oss inte tillhöra riskgrupperna, för att vi mycket sällan är sjuka vilket torde betyda ett starkt immunförsvar vilket torde betyda att eventuell smitta hantars av kroppen.

 

Proportionerna svininfluensan tagit i media saknar motstycke och det hastigt framtagna vacccinent känns inte 100% säkert. Men visst fan var/är jag ambivalent......

 

Veckan innan höstlovet var barnens skola hårt drabbad. nästan 100 elever av 220 var hemma och 2 konstaterade fall av svininfluensa är vad jag hört. Mina barn har inte blivit sjuka ännu. Det var en bidragande orsak till att avstå erbjudandet från skolan att vaccinera barnen i förrgår. Efter vaccineringen har det åter blivit "massjukskrivningar" i biverkningarnas våg...............

Link to comment
Share on other sites

växjöskidaren är inte helt ute och cyklar här.

fler dör i den vanliga inlfuensan än i svinisen..men det är nästan uteslutande äldre och sjuka personer..svininfluensan drabbar även yngre och friska..det är en skillnad.

 

den absolut största skillnaden verkat ju ändå vara smittspridningen som är enorm och massvaccineringen handlar om samhällsekonomi snarare än att folk ska dö. Om en stor del av befolkningen blir sjuk en vecka så kan viktiga samhällsfunktioner stanna.

 

jag är också allmänt rätt skeptisk till vaccinationer och mecka med kroppen i onödan. hellre sjuk och eget immunförsvar..men trots allt kan den här varianten vara dödligt farlig för även friska och unga. så ungarna har fått en spruta, först hade vi tänkt att inte göra det men vi föll för grupptrycket kan man säga..droppen blev när en frisk man dog här i grannkommunen. för egen del vet jag inte ännu har fått klart bättre immunförsvar sedan jag bytte kost i våras så jag tror väl inget biter på mig nu men har inte bestämt mig ännu..

Link to comment
Share on other sites

Svininfluensan är det vanliga moderna tramset som blossar upp när väl minsta tillfälle till detsamma finnes..alltid drivet från journalister från skumma aftonblaskor.

 

Det är och förblir trams..tror NÅGON att denna kommer att besegra virusen.

En massvaccination har i förlängning exakt samma Affekt som överutskrivningen av Penicillin har haft.Virus muterar och vi är lämnade att vind för våg av överutnyttjandet.

 

Så här är det...dödligheten är bevisligen MINDRE i svininfluensa än vanlig ordinär årligt förekommande influensa.Detta är FAKTA..read it and wheap..eller inte som vanliga rationellt tänkande individer gör!

 

Det är självklart blåsdumt att vaccinera sig.Kroppens per defintion bästa försvar emot just denna..och alla framtida älginfluensor,harinfluensor,sorkinfluensor och gud vet vad..influensor..är kroppens EGET immunförsvar.Detta är INGET man blarrar omkring med som en fåntratt via att artificiellt inseminera allhanda utstående ämnen!

 

Vad gör alla influensaoffer OM..(NÄR)..svininfluensan kommer tillbaka i muterad form i framtiden?

 

 

Ni är inte kloka..man leker inte rysk roulette med virus!Klarar inte kroppens naturliga immunförsvar av viruset..det är DÅ man söker utstående hjälp..ALDRIG innan.

 

Kroppen fuckar man inte med hursomhelst..eller naturen.Den som väljer göra det är alltid förlorare till syvende å sist!

Vad kräver du av våra OS-medaljkandidater? Om de får svininfluensen första OS-dagen är det väl svårt även för dig att kräva medalj, men om de tar vaccinet innan för att gardera sig är de "alltid förlorare till syvende å sist".

Link to comment
Share on other sites

Så här är det Everest..vare sig du vill eller ej.

 

Jag har aldrig sagt eller krävt medalj av sjuk åkare på någon OS distans..någonsin..eller VM..eller DM.

 

Fördumma inte dig själv med fördummande inlägg!Jag har haft respekt för vad du sagt..up til now.

 

Ditt sista inlägg är ju bara Lidbomskst trams..det inser du säkert själv när du lugnat ned dig och återfått dina sinnes fulla bruk.

 

För lågstadielever dock..bara för klargörandet skull,i sig självt..otroligt..skulle Kalla bli sjuk i Svininfluensa ELLER Mooseinfulensa eller canadian goose influensa i nära samhörighet till hennes LIVS chans att ta individuell OS medalj på individuell sträcka i OS sammanhang..så är min min enda kommentar..shit happens.Varken mer eller mindre,Everest..för fan..du kan bättre än detta..du e bättre än detta.

 

Skärpning!

Link to comment
Share on other sites

Så här är det Everest..vare sig du vill eller ej.

 

Jag har aldrig sagt eller krävt medalj av sjuk åkare på någon OS distans..någonsin..eller VM..eller DM.

 

Fördumma inte dig själv med fördummande inlägg!Jag har haft respekt för vad du sagt..up til now.

 

Ditt sista inlägg är ju bara Lidbomskst trams..det inser du säkert själv när du lugnat ned dig och återfått dina sinnes fulla bruk.

 

För lågstadielever dock..bara för klargörandet skull,i sig självt..otroligt..skulle Kalla bli sjuk i Svininfluensa ELLER Mooseinfulensa eller canadian goose influensa i nära samhörighet till hennes LIVS chans att ta individuell OS medalj på individuell sträcka i OS sammanhang..så är min min enda kommentar..shit happens.Varken mer eller mindre,Everest..för fan..du kan bättre än detta..du e bättre än detta.

 

Skärpning!

Tolkar detta som om du inte tycker de skall vaccinera sig. Och OK risken att bli sjuk just då är ju ganska liten, det medges. Men du lämnar ändå lite utrymme för att åkare kan påverkas av faktorer som kanske varken vi eller kanske ens de själva vet om.

 

Men om vi återgår till ursprungsfrågan så lutar det åt ett nej för mig själv fast jag inte bestämt mig, har inte ens chansen på flera veckor ännu. Tycker dock att både influensans farlighet och riskerna med vaccinering är kraftigt överdrivna inte minst i "aftonblaskorna". Dock är det mkt intressant som förvarning till OM det skulle komma en betydligt farligare influensa och kanske också ett farligare och än mer svårtillgängligt vaccin.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan bara prata för mig själv,och har ingen avsikt att säga åt någon annan what to do.Åt var och en hans/hennes egen galenskap..:-)

 

För egen del ger jag som brukligt är från mitt håll ett stort brett finger åt dagens genomkommersialiserade sjukvård..ett eget företag med pillervinstintresse.Jag tror inte på dem..längre..och det var längesedan jag slutade tro på de köpta legoknektarna i vita rockar.

 

Det finns reportage och reportage igen om den sjuka pilleröverutskrivining som sker dagligen ifrån dessa.Det är de som bär ansvaret för att en av historiens finaste upptäckter..penicilliniet..snart är verkningslöst.

 

Varför?

 

För at tjäna pengar..för att undandra sig sitt ansvar.Skriv ut piller,antibiotika..och din rygg är fri som läkare!Så har det varit,så är det.Läkare är individer..lika ryggradslösa som någon annan till slut.De har missbrukat pillret sista 60 åren..och nu skall vi alla betala..för betala får alla på grund av sånt SKIT..förr eller senare..otvetydigt!

 

Läkare..köpta professionella..har INGET förtroende kvar.Det som hoppar från deras läppar är bara en förhoppning om mera mammon.

 

Så är det.

Link to comment
Share on other sites

Den absolut bästa åtgärden från RENT folkhälsohänseende är alldeles självklart att inte vaccinera en enda levandes själ!

 

Vilka motiv tror Ni finnes bakom denna veritabla MASSvaccinatintion..egentligen?

 

Det är EKONOMISKA motiv..inte folkhälsomässiga hänsyn.

 

Det har till och med sagts i debatt efter annan,för de som velat lyssna!

 

Problemet idag är att folk inte lyssnar..och bildar sig en egen uppfattning.Det är den kollektiva dumheten som till slut kommer ta kål på oss alla..aldrig individens..så för GUDS skull..skaffa Er en EGEN åsikt någon jävla gång i Era liv!

 

Kommer Svininfluensan tillbaka nästa år..för att inte tala om alla år efter det..så har de som redan genomgått sjukdomsbilden fått ett naturligt immunförsvar som INGET vaccin någonsin kan komma att reproducera!

 

Ibland tror jag att folk tror att de kan vaccinera sig emot döden!

Tankegången gällande dagens Svinvaccin rotar i de tankebanorna.

Ni gör det bara värre i en förlängning...så klart Ni gör.Och Ni kommer at dö en dag..antagligen lite i förtid på grund av alla vaccin och piller Ni trillar i Er under Er livstid därför att någon annan sagt åt Er att göra det.

 

INGEN medicin skall tas utan att det behövs.ALLA s,k mediciner är som bäst ett ANDRAhandsalternativ!

 

Tänk efter för fan!

 

Är Ni alla totalblåsta?

Link to comment
Share on other sites

Kanske dags att förklara vad vaccinet har för effekt.

Med ett stick i armen, och ev hängig dagen efter så har du skapat samma immunitet som om du skulle ha varit sjuk i influensan. tyvär har vaccinet kommit försent för att hindra mycket av smittspridningen men tanken med det ÄR bra.

 

Mediabilden av både vaccinets biverkningar och influensans farlighet får man väl ta med en nypa salt, precis som med det mesta som kan skapa en rubrik.

Jag och resten i min familj ska/har tagit vaccinet, jag skulle aldrig våga chansa eftersom min ena dotter hamnade i respirator av ett virus som nyfödd. Av denna anledning så blir jag även lite arg på dom som inte försöker hjälpa till att hindra smittspridningen genom att vaccinera sig, men allt är individens val och jag dömmer ingen.

Link to comment
Share on other sites

Kanske dags att förklara vad vaccinet har för effekt.

Med ett stick i armen, och ev hängig dagen efter så har du skapat samma immunitet som om du skulle ha varit sjuk i influensan. tyvär har vaccinet kommit försent för att hindra mycket av smittspridningen men tanken med det ÄR bra.

 

Mediabilden av både vaccinets biverkningar och influensans farlighet får man väl ta med en nypa salt, precis som med det mesta som kan skapa en rubrik.

Jag och resten i min familj ska/har tagit vaccinet, jag skulle aldrig våga chansa eftersom min ena dotter hamnade i respirator av ett virus som nyfödd. Av denna anledning så blir jag även lite arg på dom som inte försöker hjälpa till att hindra smittspridningen genom att vaccinera sig, men allt är individens val och jag dömmer ingen.

Instämmer.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska vaccinera mig men inget vaccin tillgängligt ännu. Bara riskgrupper plus skolor som vaccinerats här.

 

Det är sällan som influensor ger rekommendation att alla ska vaccinera sig så jag litade på de som har lite mer bakgrund än jag.

Jag tänker på mässlingen, smittkopor etc. som begränsats med hjälp av vaccin etc.

Det kostar mig inget att ställa upp på rekommendationen helt enkelt (får sprutan på jobbet).

Link to comment
Share on other sites

Den absolut bästa åtgärden från RENT folkhälsohänseende är alldeles självklart att inte vaccinera en enda levandes själ!

 

Vilka motiv tror Ni finnes bakom denna veritabla MASSvaccinatintion..egentligen?

 

Det är EKONOMISKA motiv..inte folkhälsomässiga hänsyn.

 

Det har till och med sagts i debatt efter annan,för de som velat lyssna!

 

Problemet idag är att folk inte lyssnar..och bildar sig en egen uppfattning.Det är den kollektiva dumheten som till slut kommer ta kål på oss alla..aldrig individens..så för GUDS skull..skaffa Er en EGEN åsikt någon jävla gång i Era liv!

 

Kommer Svininfluensan tillbaka nästa år..för att inte tala om alla år efter det..så har de som redan genomgått sjukdomsbilden fått ett naturligt immunförsvar som INGET vaccin någonsin kan komma att reproducera!

 

Ibland tror jag att folk tror att de kan vaccinera sig emot döden!

Tankegången gällande dagens Svinvaccin rotar i de tankebanorna.

Ni gör det bara värre i en förlängning...så klart Ni gör.Och Ni kommer at dö en dag..antagligen lite i förtid på grund av alla vaccin och piller Ni trillar i Er under Er livstid därför att någon annan sagt åt Er att göra det.

 

INGEN medicin skall tas utan att det behövs.ALLA s,k mediciner är som bäst ett ANDRAhandsalternativ!

 

Tänk efter för fan!

 

Är Ni alla totalblåsta?

Du får ha villken åsikt du vill, men själv anser jag att den är korkad.

Problemet är att folk LYSSNAR för mycket på rykten och vad Aftonbladet skriver. Expertisen däremot har svårare att komma ut med information

Kan denna vaccins-kampanj rädda mångas liv, många levnadsår och bespara familjetrgadier är det värt vartende öre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...