Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alla dessa klockor.


almkvist

Recommended Posts

Hejsan

Jag har nu funderat ett tag på att köpa en pulsklocka men jag kan aldrig komma fram till vilken, men nu när julen närmar sig så tänkte jag att det är en bra ide att önska mig en pulsklocka=)

 

Dem saker jag är ute efter är:

 

.Visa puls

 

.Kunna föra in passet i datan och kolla lite men det behöver inte vara allt för avancerade funktioner.

 

.Gps skulle ju vara kul men jag vill inte gå över 3000kr och då vet jag inte hur bra gps man får.

 

.Lätt förståelig och lätt att använd. Både data program men även själva klockan under träningen.

 

Så jag vill ha nå mitt emellan antar jag;D Inte det värsta men samtidigt inte nå för billigt. Jag har en kontakt som säljer Polar klockor så har dem någon fin moddel?

 

Men ös med modeller som ni provat! Vad ni tror kan funka för mig? Tipsa Tipsa Tipsa=)

(Hoppas ni förstår mina krav)

MVH Almkivst

Link to comment
Share on other sites

Lätt! Garmin Forerunner 305. Bra GPS-mottagning och har sjunkit i pris när en del nya Garmin-modeller dykt upp. Klart prisvärd!

 

http://www.polder.se/1/sv/garmin-Garmin/garmin-forerunner-305-hr.php

Blir ännu billigare om man inte köper den av Pölder utan kollar prisjakt.nu eller pricerunner för att hitta lämpligt butik (t ex elgiganten har den för 1990 med frakt).

Link to comment
Share on other sites

Jag har en 305-a. Jag är nöjd med den. För mig är det lika intressant att vid skidåkning/rullskidåkning veta sträckor som puls. Lite för klumpig att ha på tävling. Idag skulle jag istället köpt en 405-a, men då är vi uppe i en annan prisklass - trots att funktionerna är ungefär desamma.

Jag håller inte med om att 305:an skulle vara klumpig. Den ser klumpig ut ja, men min upplevelse efter snart 2 års användande både på träning och tävling att man inte ens tänker på att den finns på armen.

 

Finns den för 1990 rekomenderar jag den varmt.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt, jag instämmer med ovanstående inlägg. Garmin Forerunner 305 är suverän. Den inbyggda GPS:en fungerar mycket bra, har aldrig tappat kontakt trots löprundor i ganska tät skog. Köp inte bara en pulsklocka när du kan få en pulsklocka med inbyggd GPS. Otroligt värdefullt tycker jag att i realtid kunna se vilken fart man håller per kilometer.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nu sitter jag isoffan med en sprillans ny 305=) Fick den i julklapp.

Har inte hunnit testa den ännu men menyerna och liknande är väldigt tydliga och enkla.

Hur är Training center som medföljer? Går det inte alls att jämföra mot Sporttracks.

Jag tycker trainingcenter är riktigt bra så länge man inte är intresserad av GPS-loggen. Pulskurvor med mera är enkelt och tydligt samt att det är lätt att få fram olika sammanställningar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...