Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Seedning?


zinky

Recommended Posts

Hej,

 

Planerar att åka Vasaloppet 2012, men är egentligen mest sugen på att åka skatvasan.

 

Så det jag undrar är om jag åker skatevasan 2011 kommer det seeda mig till Vasaloppet 2012?

 

Om det nu inte fungerar, skulle halv-vasan 2011 seeda mig till till Vasaloppet 2012?

 

Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Jo har för mig att att det står att alla lopp över 40km skall vara seedningsgrundande men hittar ingenting om skatevasan... Hur är det med 30km skaten som jag har förstått de ser de gärna att man seedar in sig via deras egna lopp(Läs lättare)
Link to comment
Share on other sites

Halvvasan är seedningsgrundande och kanske ett av de bästa lopen att köra inför vasan. Det står på vasaloppet.se vilka lopp som är seedningsgrundande. Kör hårt!

Har kollat runt lite och inte sett om själva vasaloppet är seedgrundat för nästkommande år. Borde det ju vara, men är det de?

Link to comment
Share on other sites

Halvvasan är seedningsgrundande och kanske ett av de bästa lopen att köra inför vasan. Det står på vasaloppet.se vilka lopp som är seedningsgrundande. Kör hårt!

Har kollat runt lite och inte sett om själva vasaloppet är seedgrundat för nästkommande år. Borde det ju vara' date=' men är det de?[/quote']

Det är det, det går efter en förutbestämd placeringsordning som du kan se i seedningstabellen (t ex plats 4400 för 5te osv).

Link to comment
Share on other sites

Halvvasan är seedningsgrundande och kanske ett av de bästa lopen att köra inför vasan. Det står på vasaloppet.se vilka lopp som är seedningsgrundande. Kör hårt!

Har kollat runt lite och inte sett om själva vasaloppet är seedgrundat för nästkommande år. Borde det ju vara' date=' men är det de?[/quote']

Det är det, det går efter en förutbestämd placeringsordning som du kan se i seedningstabellen (t ex plats 4400 för 5te osv).

Jaha okej tackar, nu när du säger det så förstår jag hur det är menar.

 

Trodde först det var antalet personer med startnummren i leden som stod där, att 150personer startade i elitfacket.

Link to comment
Share on other sites

Skejtvasan är seedningsgrundande, har en klubbkompis som seedade sig till årets VL genom skatevasan.

Finns det någon tabell för detta? Jag hittar inget på hemsidan. Eller är det hemligt, så att man måste kontakta Vasaloppet för att få veta sin seedning efter Skejtvasan?

 

[Ja nu är det ju lite passé, all seedning inför VL 2010 verkar vara borttagen från hemsidan. Men det kan vara intressant inför nästa år.]

Link to comment
Share on other sites

Skejtvasan är seedningsgrundande' date=' har en klubbkompis som seedade sig till årets VL genom skatevasan.[/quote']

Finns det någon tabell för detta? Jag hittar inget på hemsidan. Eller är det hemligt, så att man måste kontakta Vasaloppet för att få veta sin seedning efter Skejtvasan?

 

[Ja nu är det ju lite passé, all seedning inför VL 2010 verkar vara borttagen från hemsidan. Men det kan vara intressant inför nästa år.]

fråga du och lägg ut det här sen

Link to comment
Share on other sites

Jo, han åkte 45km skate. Vet inte om det finns nån officiell tabell eller om de seedar lite godtyckligt vid förfrågan. Eftersom loppet gick på fredagn och Vasan på söndagen så hade de i alla fall inte fått ihop någon officiellt tabell då.
Link to comment
Share on other sites

Jo, han åkte 45km skate. Vet inte om det finns nån officiell tabell eller om de seedar lite godtyckligt vid förfrågan. Eftersom loppet gick på fredagn och Vasan på söndagen så hade de i alla fall inte fått ihop någon officiellt tabell då.

Men det lär ju gälla även 2011 som alla loppen i Vasaloppsveckan gör.

Link to comment
Share on other sites

Loppen skall gå i klassiskstil vara min 40 km och masstart...tyvärr...

Det behöver inte vara masstart, körde ett seedningsgrundande lopp som var jaktstart. 10 åkare i taget, 1 min mellan.

 

Sen har jag hört att det måste vara minst 100 startande.

Link to comment
Share on other sites

Loppen skall gå i klassiskstil vara min 40 km och masstart...tyvärr...

Det behöver inte vara masstart' date=' körde ett seedningsgrundande lopp som var jaktstart. 10 åkare i taget, 1 min mellan.

 

Sen har jag hört att det måste vara minst 100 startande.[/quote']

Det måste var minns 100 för att den ska dyka upp i seedningstabellen men du kan fortfarande bli seedad på mindre lopp genom att skicka in resultaten själv.

Link to comment
Share on other sites

Jag blir icket klock på dessa seedningslopp, menar hur de bedömmer dessa och d som bestämmer är inte konsekventa...lite off topic. Halvvasan har jag numera erfarenhet av.Körde i år och trots grymma skidor åkte jag bakåt ett led :) men det kan ha berott på att jag ställde mig långt bak i ledet för att få lenare spår...tänkte inte på att det skulle bli propp efter några km.
Link to comment
Share on other sites

Var inne och kolla på VL hemsida om seedningtabellerna var klara för ÖS och VL, men ännu hade inget hänt. När brukar tabellerna vara klara för de olika loppen under vasaloppsveckan ?

Vad är det för lopp du saknar då? Är dom inte med redan i tabellerna? Iallafall alla förutom Skejtvasan

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...