Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

12 Timmars


blixten

Recommended Posts

Synd att de inte kan ha en "vanlig" tävling också på en så bra plats att åka rullskidor.

Finns ju andra motorbanor som det går tävlnigar på' date=' Knutstorp har jag tävlat på i 2 år nu, otroligt bra rullskidarena[/quote']

Finns många motorbanor Sverige som inte används så mkt som skulle kunna användas mer. Tycker det är väldigt bra att 12/24h arrangeras på en motorbana, som ju som sagt är idealisk för rullskidåkning. Möjligen skulle det också gå att genomföra på en bana som Rollsborundan eller liknande men knappast på en landsvägsbana. En gissning från min sida är också att det oftast kostar en del att hyra banor och då måste man ordna ett ett långt lopp för att kunna ta ut högre startavgifter. Vill man ha mer kupering än på de flesta tävlingsbanor så finns ju även fordonstillverkarnas provbanor som oftast har riktigt rejäla backar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

EVEREST VÅR HJÄLTE

26 mil på 12 timmar med rullskidor helt ensam är galet bra. Och med 21.6 km/h i snitt.

Såg att du höllt bra tempo hela vägen, såg inte att du hade några svakor direkt.

 

Själv har jag ruskigt ont i kroppen idag, och då var jag bara en del av ett lag. Men nöjd med mitt duktiga lag som kämpade på hela dagen i ett jämt tempo.

Link to comment
Share on other sites

EVEREST VÅR HJÄLTE

26 mil på 12 timmar med rullskidor helt ensam är galet bra. Och med 21.6 km/h i snitt.

Såg att du höllt bra tempo hela vägen, såg inte att du hade några svakor direkt.

 

Själv har jag ruskigt ont i kroppen idag, och då var jag bara en del av ett lag. Men nöjd med mitt duktiga lag som kämpade på hela dagen i ett jämt tempo.

Tack, men idag är jag en slagen hjälte, stel i låren och med blåsor under fotsulorna så är det lite svårt att gå, skulle behöva en rullator:). Men jag är väldigt nöjd med tiden eller snarare längden.

Link to comment
Share on other sites

EVEREST VÅR HJÄLTE

26 mil på 12 timmar med rullskidor helt ensam är galet bra. Och med 21.6 km/h i snitt.

Såg att du höllt bra tempo hela vägen' date=' såg inte att du hade några svakor direkt.

 

Själv har jag ruskigt ont i kroppen idag, och då var jag bara en del av ett lag. Men nöjd med mitt duktiga lag som kämpade på hela dagen i ett jämt tempo.[/quote']

Tack, men idag är jag en slagen hjälte, stel i låren och med blåsor under fotsulorna så är det lite svårt att gå, skulle behöva en rullator:). Men jag är väldigt nöjd med tiden eller snarare längden.

Rullatorer och rullisar är ju ganska närbesläktade. ;)

 

En grym/galen insats som sagt!

 

Hur högt upp i pulsskalan måste du ligga för att hålla den farten?

Om du jämför med när du kör Vasaloppet.

 

Och hur såg farten ut under hela förloppet, t.ex de första fyra timmarna jämfört med de sista fyra?

Link to comment
Share on other sites

EVEREST VÅR HJÄLTE

26 mil på 12 timmar med rullskidor helt ensam är galet bra. Och med 21.6 km/h i snitt.

Såg att du höllt bra tempo hela vägen' date=' såg inte att du hade några svakor direkt.

 

Själv har jag ruskigt ont i kroppen idag, och då var jag bara en del av ett lag. Men nöjd med mitt duktiga lag som kämpade på hela dagen i ett jämt tempo.[/quote']

Tack, men idag är jag en slagen hjälte, stel i låren och med blåsor under fotsulorna så är det lite svårt att gå, skulle behöva en rullator:). Men jag är väldigt nöjd med tiden eller snarare längden.

OTROLIGT IMPONERANDE!

Link to comment
Share on other sites

Bara att bocka o buga för för dig everest, helt makalös te att åka rullskidor är du, jag tror alla som deltog igår tycker det samma.

 

Jag vill tacka mina lagkamrater till ett bra utfört arbete och till andra platsen i rullskidor lag, bra kört av alla i TGB.

Jag hoppas på körning nästa år igen, för som det lät på arrangören så blir det kanske bara ett år till.

Kul tävling trots ett skapligt skyfall på morgonen och en blöt förmiddag men resten av dagen var det lagom temp och uppehåll.

 

Jag kan åxå medela att kroppen är inte glad på mig heller....

Link to comment
Share on other sites

EVEREST VÅR HJÄLTE

26 mil på 12 timmar med rullskidor helt ensam är galet bra. Och med 21.6 km/h i snitt.

Såg att du höllt bra tempo hela vägen' date=' såg inte att du hade några svakor direkt.

 

Själv har jag ruskigt ont i kroppen idag, och då var jag bara en del av ett lag. Men nöjd med mitt duktiga lag som kämpade på hela dagen i ett jämt tempo.[/quote']

Tack, men idag är jag en slagen hjälte, stel i låren och med blåsor under fotsulorna så är det lite svårt att gå, skulle behöva en rullator:). Men jag är väldigt nöjd med tiden eller snarare längden.

Rullatorer och rullisar är ju ganska närbesläktade. ;)

 

En grym/galen insats som sagt!

 

Hur högt upp i pulsskalan måste du ligga för att hålla den farten?

Om du jämför med när du kör Vasaloppet.

 

Och hur såg farten ut under hela förloppet, t.ex de första fyra timmarna jämfört med de sista fyra?

Har ett I-landsproblem här. Passet går inte att ladda ner till varken Sporttracks, Garmin Connect eller Funbeat, från 310XT. Kanske blev det för många mellantider eftersom jag av misstag fick mellantider (Autolap) både från starten 90 m innan målet/varvningen och från målet/varningen, så det blev 282 mellantider. Jag får väl manuellt lägga in det i Excel om jag vill analysera loppet bättre. Medelpulsen blev i alla fall skumt låg - 141 mot 144 förra året då jag körde 123 varv. På VL brukar jag ligga på 158-160 och Vätternrundan 2009 på 8,41 så var medelpulsen 146.

 

Enl arrangörens resultatlista så var medelhastigheten följande:

Efter 3h 23,5

6h 22,7 (medelhastighet timme 4-6 21,9)

9h 22,1 (20,9)

12h 21,6 (20,1)

Enligt min klocka var medelhastigheten 21,2.

 

Så hastigheten sjönk hela tiden men det skall den ju göra, sen är det ju frågan om vad som är helt optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var nog en bra och "lagom" strategi. Jag tror det blir svårt att ta igen om man håller för lågt tempo i början.

 

Här har du nästa projekt efter Vänern runt:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7331182.ab

Nja det är inget för mig som inte kan springa alls numera och är ännu mer rädd för djupa vatten. Men VL på asfalt på knappa 19 km/h låter inte så imponerande. Han kanske kör på Everest:)

 

Men kan bli Vänern runt trots allt, du kan få guida mig genom Karlstad!

Link to comment
Share on other sites

Nja det är inget för mig som inte kan springa alls numera och är ännu mer rädd för djupa vatten. Men VL på asfalt på knappa 19 km/h låter inte så imponerande. Han kanske kör på Everest:)

 

Men kan bli Vänern runt trots allt, du kan få guida mig genom Karlstad!

...och nu har han gått i mål, på 19 tim 46 min.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7336523.ab

Det var ju en före detta cyklist så det kanske förklarar rullatortempot på rullskidorna. ;)

 

Ja, du får väl starta en tråd när det blir aktuellt så kanske du dessutom får assistans och kanske sällskap på fler ställen.

Jag vet inte om jag skulle hitta genom Karlstad på rullskidor men det finns ju flera på detta forum som bor i Karlstad och är duktigare på den punkten.

Link to comment
Share on other sites

Nja det är inget för mig som inte kan springa alls numera och är ännu mer rädd för djupa vatten. Men VL på asfalt på knappa 19 km/h låter inte så imponerande. Han kanske kör på Everest:)

 

Men kan bli Vänern runt trots allt' date=' du kan få guida mig genom Karlstad![/quote']

...och nu har han gått i mål, på 19 tim 46 min.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7336523.ab

Det var ju en före detta cyklist så det kanske förklarar rullatortempot på rullskidorna. ;)

 

Ja, du får väl starta en tråd när det blir aktuellt så kanske du dessutom får assistans och kanske sällskap på fler ställen.

Jag vet inte om jag skulle hitta genom Karlstad på rullskidor men det finns ju flera på detta forum som bor i Karlstad och är duktigare på den punkten.

Är 3,58 så otroligt dåligt egentligen? Såg ut som han körde med 2or (svarta hjul) dessutom.

 

Då är ju 2,39 på LL sämre även om det var sista deltävlingen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...