Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

12 Timmars


blixten

Recommended Posts

EVEREST VÅR HJÄLTE

26 mil på 12 timmar med rullskidor helt ensam är galet bra. Och med 21.6 km/h i snitt.

Såg att du höllt bra tempo hela vägen' date=' såg inte att du hade några svakor direkt.

 

Själv har jag ruskigt ont i kroppen idag, och då var jag bara en del av ett lag. Men nöjd med mitt duktiga lag som kämpade på hela dagen i ett jämt tempo.[/quote']

Tack, men idag är jag en slagen hjälte, stel i låren och med blåsor under fotsulorna så är det lite svårt att gå, skulle behöva en rullator:). Men jag är väldigt nöjd med tiden eller snarare längden.

Grattis till otrolig prestation, var ute i söndag i drygt en timme på mina Eagle och hade klart lägre medelhastighet än vad du har under 12 timmar....

Link to comment
Share on other sites

Nja det är inget för mig som inte kan springa alls numera och är ännu mer rädd för djupa vatten. Men VL på asfalt på knappa 19 km/h låter inte så imponerande. Han kanske kör på Everest:)

 

Men kan bli Vänern runt trots allt' date=' du kan få guida mig genom Karlstad![/quote']

...och nu har han gått i mål, på 19 tim 46 min.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7336523.ab

Det var ju en före detta cyklist så det kanske förklarar rullatortempot på rullskidorna. ;)

 

Ja, du får väl starta en tråd när det blir aktuellt så kanske du dessutom får assistans och kanske sällskap på fler ställen.

Jag vet inte om jag skulle hitta genom Karlstad på rullskidor men det finns ju flera på detta forum som bor i Karlstad och är duktigare på den punkten.

Är 3,58 så otroligt dåligt egentligen? Såg ut som han körde med 2or (svarta hjul) dessutom.

 

Då är ju 2,39 på LL sämre även om det var sista deltävlingen...

3,58 är rätt bra, blir över 22 i snitt ensam även om det är lite mer nedför än uppför. Jag refererade till den planerade tiden på 4,40 som i så fall hade inneburit under 19 i snitt. Men hur kan du se att det var tvåor han körde med, i så fall är tiden väldigt bra. Tar för givet att det var ettor.

Link to comment
Share on other sites

3,58 är rätt bra, blir över 22 i snitt ensam även om det är lite mer nedför än uppför. Jag refererade till den planerade tiden på 4,40 som i så fall hade inneburit under 19 i snitt. Men hur kan du se att det var tvåor han körde med, i så fall är tiden väldigt bra. Tar för givet att det var ettor.

Baserar det bara på vad jag såg i Sportspegeln och där var hjulen svarta. 1or är väl orange/gula? Såg dock inte vilka rullskidor han hade.

Link to comment
Share on other sites

3' date='58 är rätt bra, blir över 22 i snitt ensam även om det är lite mer nedför än uppför. Jag refererade till den planerade tiden på 4,40 som i så fall hade inneburit under 19 i snitt. Men hur kan du se att det var tvåor han körde med, i så fall är tiden väldigt bra. Tar för givet att det var ettor.[/quote']

Baserar det bara på vad jag såg i Sportspegeln och där var hjulen svarta. 1or är väl orange/gula? Såg dock inte vilka rullskidor han hade.

gummiettor ser precis likadana ut som 2:or,3:or eller 4:or

Link to comment
Share on other sites

gummiettor ser precis likadana ut som 2:or' date='3:or eller 4:or[/quote']

Ok, jag trodde att 1or alltid var orange/gul men har ju ingen särskild koll på detta. Det var säkert gummiettor han körde på då.

1:or är som sagt alltid svarta och av gummi och var det som vi kallade tävlingsskidor innan hösten 2008 då PU-hjul blev tillåtet att tävla på i Sverige. Det var då dom gula/orange/blå kom in på marknaden.

Link to comment
Share on other sites

En helt sanslös prestation du gjort Everest. GRATTIS!

Vilken plac har du normalt på Vasaloppet?

Tack! Som bäst 4,59. Sista åren normalt 5,15/5,20 ibland mer. Placering oftast 650 till 900. Hade varit intressant att se om jag hade placerat mig bättre på 12h eller dubbla VL. Men förmodligen hade det inte skiljt så mkt, då hade det nog krävts 24-48h eller 4-8 *VL i sträck.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...