Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidtunneln


jola61

Recommended Posts

Haha Träffade släkting till dig Vasa, Rune som jag först inte fatta att det var han och sen träffa jag på självaste MRT i omklädningsrummet när jag skulle åka hem! Kollade febrilt efter Björnen men han höll sig nog undan när Globen var i farten! De satt ut varningsskyltar i tunneln efter att de sett mig trycka på ett par varv!

 

Haha Ojojoj vilka kommentarer! Tekniken är lysande efter dessa dagar och efter STAKDUELLERNA med MAttias Svahn idag tror jag att jag kommer bli en tuff motståndare! Går både fort uppför och på flacken nu ;)

 

Synd bara att spåren va trasades sönder under dagen! De höll inte länge! MEn men, 2 underbara dagar och JÄKLAR va jag har lärt mig saker tekniskt! Praktiskt taget flyger uppför backarna nu ;)

 

VR55 funkade kanon! Hade nog kunnat gå ner på VR50!

Var ner till Karlstad på fredag-lördag, Globen. Klarälvsbanan nästan åkbar med vanliga skidor nu! Synd att vi inte kunde ses men jag lär väl höra ryktena om din framfart på måndag.

Gjorde förresten ett klipp nere i K-d. Fick tag på ett par Järvinen Carbon 57 som nu ska sicklas upp och testas.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply
Haha Träffade släkting till dig Vasa' date=' Rune som jag först inte fatta att det var han och sen träffa jag på självaste MRT i omklädningsrummet när jag skulle åka hem! Kollade febrilt efter Björnen men han höll sig nog undan när Globen var i farten! De satt ut varningsskyltar i tunneln efter att de sett mig trycka på ett par varv!

 

Haha Ojojoj vilka kommentarer! Tekniken är lysande efter dessa dagar och efter STAKDUELLERNA med MAttias Svahn idag tror jag att jag kommer bli en tuff motståndare! Går både fort uppför och på flacken nu ;)

 

Synd bara att spåren va trasades sönder under dagen! De höll inte länge! MEn men, 2 underbara dagar och JÄKLAR va jag har lärt mig saker tekniskt! Praktiskt taget flyger uppför backarna nu ;)

 

VR55 funkade kanon! Hade nog kunnat gå ner på VR50![/quote']

Var ner till Karlstad på fredag-lördag, Globen. Klarälvsbanan nästan åkbar med vanliga skidor nu! Synd att vi inte kunde ses men jag lär väl höra ryktena om din framfart på måndag.

Gjorde förresten ett klipp nere i K-d. Fick tag på ett par Järvinen Carbon 57 som nu ska sicklas upp och testas.

Aha de va som tusan! Spårar de klarälvsbanan!?!?!

Link to comment
Share on other sites

Haha Träffade släkting till dig Vasa' date=' Rune som jag först inte fatta att det var han och sen träffa jag på självaste MRT i omklädningsrummet när jag skulle åka hem! Kollade febrilt efter Björnen men han höll sig nog undan när Globen var i farten! De satt ut varningsskyltar i tunneln efter att de sett mig trycka på ett par varv!

 

Haha Ojojoj vilka kommentarer! Tekniken är lysande efter dessa dagar och efter STAKDUELLERNA med MAttias Svahn idag tror jag att jag kommer bli en tuff motståndare! Går både fort uppför och på flacken nu ;)

 

Synd bara att spåren va trasades sönder under dagen! De höll inte länge! MEn men, 2 underbara dagar och JÄKLAR va jag har lärt mig saker tekniskt! Praktiskt taget flyger uppför backarna nu ;)

 

VR55 funkade kanon! Hade nog kunnat gå ner på VR50![/quote']

Var ner till Karlstad på fredag-lördag, Globen. Klarälvsbanan nästan åkbar med vanliga skidor nu! Synd att vi inte kunde ses men jag lär väl höra ryktena om din framfart på måndag.

Gjorde förresten ett klipp nere i K-d. Fick tag på ett par Järvinen Carbon 57 som nu ska sicklas upp och testas.

Aha de va som tusan! Spårar de klarälvsbanan!?!?!

Nej jag tror inte de spårar den, snarare plogar. Men det var några cm snö så hade man haft några grusskidor med sig så hade det säkert gått att åka lite.

Link to comment
Share on other sites

Haha Ojojoj vilka kommentarer! Tekniken är lysande efter dessa dagar och efter STAKDUELLERNA med MAttias Svahn idag tror jag att jag kommer bli en tuff motståndare! Går både fort uppför och på flacken nu ;)

Var det du som kom farandes med Svahn i hälarna i går?

-Imponerande, Svahn fick verkligen bita i för att hänga med, fan vá det gick fort.

 

Med bra kondition och den tekniken så kommer du att få en bra placering i VL.

Link to comment
Share on other sites

Haha Ojojoj vilka kommentarer! Tekniken är lysande efter dessa dagar och efter STAKDUELLERNA med MAttias Svahn idag tror jag att jag kommer bli en tuff motståndare! Går både fort uppför och på flacken nu ;)

Var det du som kom farandes med Svahn i hälarna i går?

-Imponerande' date=' Svahn fick verkligen bita i för att hänga med, fan vá det gick fort.

 

Med bra kondition och den tekniken så kommer du att få en bra placering i VL.[/quote']

Haha japp de va jag det :D Ja de gäller nog att få upp konditionen nu så kommer de gå riktigt bra!

 

Såg dig inte i tunneln vad hade du för kläder ?! svart gult träningsställ ?

Link to comment
Share on other sites

Var det du som kom farandes med Svahn i hälarna i går?

-Imponerande' date=' Svahn fick verkligen bita i för att hänga med, fan vá det gick fort.

 

Med bra kondition och den tekniken så kommer du att få en bra placering i VL.[/quote']

Säg inte så... :(

De e lugnt Vasa du är fortfarande starkare på längre sträckor :P men på korta sträckor är jag vass men snart kommer uthålligheten ;)

Link to comment
Share on other sites

Svågern och jag stod och pratade om er och diskuterade ifall Svahn hade tagit sig ann en av elitåkarna i tunneln för att känna på formen. -Vasa skall se till och bli av med dig innan Mora, annars är han rökt!

 

Jag såg Svahn stå och undervisa i tunneln, men jag tänkte aldrig på att titta på vem han undervisade.

Link to comment
Share on other sites

Svågern och jag stod och pratade om er och diskuterade ifall Svahn hade tagit sig ann en av elitåkarna i tunneln för att känna på formen. -Vasa skall se till och bli av med dig innan Mora, annars är han rökt!

 

 

 

 

Jag såg Svahn stå och undervisa i tunneln, men jag tänkte aldrig på att titta på vem han undervisade.

Haha kul och höra :D Japp i spurten blir jag svårslagen om man har något krut över DVS!

 

OKay okay! Ne de va vårat lille gäng plus att vi hade lite privatlektioner också!

 

 

 

Lite kul efter ett sånt här läger faktiskt! Jag sitter och smyg kollar lite på Vasaloppet från 2010 och det är lite roligt när man ser att även eliten gör små teknikfel!

 

Speciellt uppmärksammade jag Anders Myrlands Stavisättning när han drar ifrån klungan innan första kontrollen på myrarna! Han håller stavarna som ett "tält" som Mr. svahn kallade det! Alltså mycket smalare än axelbrett... Så tappar man POWER ! Gjorde samma fel jag också innan jag rättade till!

 

han kanske har för långa stavar :D

Link to comment
Share on other sites

Svågern och jag stod och pratade om er och diskuterade ifall Svahn hade tagit sig ann en av elitåkarna i tunneln för att känna på formen. -Vasa skall se till och bli av med dig innan Mora, annars är han rökt!

Jo nog går det att rycka ifrån globen! ;)

Men det är brant utvecklingskurva ser det ut som så jag får nog börja träna maxfart om det ska gå vägen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Tänkte väcka liv i denna tråden igen. Ska till Karlstad på fredag på en intervju. Åker nog en sväng till tunneln efter detta. Någon här som ska dit? Eller blir det bara jag och landslagstjejerna ;)

ja nu ska ju jag inte dit på Fredag men, ska nog dit nästa vecka tror jag :) !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...