Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidtunneln


jola61

Recommended Posts

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply
Jag skulle inte chansa med VR 50. Vi (=jag och frugan) kör med en gammal röd Swixburk som jag tror motsvarar 55:an.

Ska du äntligen börja åka skidor på riktigt? ;)

Det får bli en sväng dit imorgon. :)

globe86 och Andreas87 ska visst också dit...

 

Andreas, annars får du sno lite valla av någon ouppmärksam medåkare. ;)

Link to comment
Share on other sites

Har ni den lilla röda så ordnar sig allt :D Annars kanske det börjar bli dags för er småpojkar att börja skejta. Då behöver ni inte fundera på vr hit eller dit ;)

Det blir väl minst 8,5 mil för er, eller.......

Det blir allt ett par varv med skatisarna också. :)

 

Om jag inte kommer ihåg helt fel har Everest kört 9 mil i tunneln på en dag!? :)

Link to comment
Share on other sites

jaha då får de bli 10 mil för oss då ;) Skämt åsido! Min kropp är inte va den borde va så de blir nog mest luugn A1 åkning för min del ! Om jag inte känner mig piggare i morrn ! Ses i morgon! Kommer in och rycker ut dig från tunneln för lite mat Vasa! Håll utkik strax före tolv! Men vem vet kanske susar jag förbi dig i nedförsbackarna vid 11 snåret !!!
Link to comment
Share on other sites

ja herregud va vingligt det var! Iaf för mig :D . Men bra att MMG kom och visade oss lite teknikträning!

Man är så uppe i det här med stakning så man glömmer ju bort det viktigaste... Balans, och diagonal ! Nu ska det bli riktigt mycket balansträning framöver!Skidorna får jag också se över, för dom är alldeles för hårda... Kanske funkar dom som klisterskidor? :P .

 

Tack MMG!

Link to comment
Share on other sites

Tack själva!Hoppas ni fick till ett bra pass efter min hårda balanstortyr!!;-) Blev ju ett kort, intensivt, moddigt, vingligt och himla roligt pass!riktigt trevligt att kunna hjälpa er lite grabbar!=)Förstår ju att ni helst bara vill staka!!Att få till diagonalåkning är ju inget man lär sig över (en natt)ett pass....Inte det bästa spåren i dag,nästan alltid svårt att få till bra skidor/ bra fäste då!
Link to comment
Share on other sites

Tack själva!Hoppas ni fick till ett bra pass efter min hårda balanstortyr!!;-) Blev ju ett kort, intensivt, moddigt, vingligt och himla roligt pass!riktigt trevligt att kunna hjälpa er lite grabbar!=)Förstår ju att ni helst bara vill staka!!Att få till diagonalåkning är ju inget man lär sig över (en natt)ett pass....Inte det bästa spåren i dag,nästan alltid svårt att få till bra skidor/ bra fäste då!

Ja det var tacksamt med teknik- och träningstipsen! :)

 

Tror inte det är riktigt lika illa som det låter på Andreas och globen, det finns värre exemplar än oss... :)

Link to comment
Share on other sites

Har fortfarande ont i ljumskarna efter detta diagonaläventyr...

 

Sedan kan jag tipsa de som besöker tunneln att prova rullskidbanan.

Då får man träna en hel del rundtramp vilket kanske blir lätt att man (jag) fuskar med annars.

Men ta gärna trögskidorna...

Varför trögskidor?

Man skall väl kunna köra från högsta backen och ner på snabba hjul också eller hur?

 

Men jag håller med rolig rullskidbana som Ski Team Skåne skall åka på nästa helg

Link to comment
Share on other sites

Varför trögskidor?

Man skall väl kunna köra från högsta backen och ner på snabba hjul också eller hur?

 

Men jag håller med rolig rullskidbana som Ski Team Skåne skall åka på nästa helg

Lövigt, blött och skolungdomar på promenad så var det inte helt fel att ta det lite lugnt från toppen. :)

Sedan kom de med borstmaskin och då blir det ju bättre grepp i svängarna...

Link to comment
Share on other sites

Har fortfarande ont i ljumskarna efter detta diagonaläventyr...

 

Sedan kan jag tipsa de som besöker tunneln att prova rullskidbanan.

Då får man träna en hel del rundtramp vilket kanske blir lätt att man (jag) fuskar med annars.

Men ta gärna trögskidorna...

Varför trögskidor?

Man skall väl kunna köra från högsta backen och ner på snabba hjul också eller hur?

 

Men jag håller med rolig rullskidbana som Ski Team Skåne skall åka på nästa helg

Instämmer, kommer bli en bättre helg!

Link to comment
Share on other sites

Instämmer' date=' kommer bli en bättre helg![/quote']

Får väl rekommendera alla brudar att åka dit den helgen eftersom du utlovat att köra runt i bar överkropp! :cool:

Please doo! Värmlands damer har jag hört mycket gott om :)

Du börjar låta desperat nu....Du tar väl allt snart, skall jag verkligen låta min fru bo i samma hus som dig i Torsby nästa helg....

Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut det här, kan kanske bli en splittring nu i Team Skåne, om de ska börja slåss om tjejerna på lägret istället för att träna! :)

Tänkte faktiskt inte att det gick så vilt till i skidkretsar...

 

Team Skidforum har ju tillgång till ett gäng massagebrudar som globen ordnat så vi klarar oss...

 

Seriösa delen:

Tänkte på det att ni får väl som avslutning på lägret följa med oss proffs när vi kör Klarälvsbanan på söndag eftermiddag (2 oktober)!

 

Är ju perfekt eftersom vi startar inte så långt från tunneln och kör söderut så det blir ju samma väg som ni annars skulle köra hem, så får ni väl slåss om vilka som får och inte får åka...

Link to comment
Share on other sites

Får väl rekommendera alla brudar att åka dit den helgen eftersom du utlovat att köra runt i bar överkropp! :cool:

Please doo! Värmlands damer har jag hört mycket gott om :)

Du börjar låta desperat nu....Du tar väl allt snart' date=' skall jag verkligen låta min fru bo i samma hus som dig i Torsby nästa helg....[/quote']

Haha!! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...