Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sydsvenska rullskidcupen 2010


Skåningen

Recommended Posts

Söndagen den 12 sept är det dags för deltävling 1 i sydsvenska rullskidcupen. Det är i år totalt 5 deltävlingar. Cupen som tidigare år hette Skånes rullskidcup har nu expanderat lite och har deltävlingar både i Halland, Blekinge och Skåne. I fjol var det ca 100 olika personer som deltog i cupen. Hoppas många kör i år igen.

Inbjudan till cupen finns på länken nedan. Där finns också alla tävlingsinbjudningarna.

 

http://shop.textalk.se/se/shopwindow.php?id=17005&shopwindow=2889715

Link to comment
Share on other sites

Söndagen den 12 sept är det dags för deltävling 1 i sydsvenska rullskidcupen. Det är i år totalt 5 deltävlingar. Cupen som tidigare år hette Skånes rullskidcup har nu expanderat lite och har deltävlingar både i Halland, Blekinge och Skåne. I fjol var det ca 100 olika personer som deltog i cupen. Hoppas många kör i år igen.

Inbjudan till cupen finns på länken nedan. Där finns också alla tävlingsinbjudningarna.

 

http://shop.textalk.se/se/shopwindow.php?id=17005&shopwindow=2889715

Kommer nog till Hallands Rullski trots allt. Vill ju ha revansch!

Link to comment
Share on other sites

Söndagen den 12 sept är det dags för deltävling 1 i sydsvenska rullskidcupen. Det är i år totalt 5 deltävlingar. Cupen som tidigare år hette Skånes rullskidcup har nu expanderat lite och har deltävlingar både i Halland' date=' Blekinge och Skåne. I fjol var det ca 100 olika personer som deltog i cupen. Hoppas många kör i år igen.

Inbjudan till cupen finns på länken nedan. Där finns också alla tävlingsinbjudningarna.

 

http://shop.textalk.se/se/shopwindow.php?id=17005&shopwindow=2889715[/quote']

Kommer nog till Hallands Rullski trots allt. Vill ju ha revansch!

Det kommer du utan tvekanfå emot mig iallafall. Har inte tränat sen Alliansloppet, är forfarnade sjuk. Hostar rätt mycket nu. Men jag kommer till Hallands Rullski iallfall. Även om jag kanske inte har tränat på 2 veckor då.

Men får väl slå dig i Rollsbo istället :)

Link to comment
Share on other sites

Söndagen den 12 sept är det dags för deltävling 1 i sydsvenska rullskidcupen. Det är i år totalt 5 deltävlingar. Cupen som tidigare år hette Skånes rullskidcup har nu expanderat lite och har deltävlingar både i Halland' date=' Blekinge och Skåne. I fjol var det ca 100 olika personer som deltog i cupen. Hoppas många kör i år igen.

Inbjudan till cupen finns på länken nedan. Där finns också alla tävlingsinbjudningarna.

 

http://shop.textalk.se/se/shopwindow.php?id=17005&shopwindow=2889715[/quote']

Kommer nog till Hallands Rullski trots allt. Vill ju ha revansch!

Det kommer du utan tvekanfå emot mig iallafall. Har inte tränat sen Alliansloppet, är forfarnade sjuk. Hostar rätt mycket nu. Men jag kommer till Hallands Rullski iallfall. Även om jag kanske inte har tränat på 2 veckor då.

Men får väl slå dig i Rollsbo istället :)

Trist med sjukdom. Jo bara mina stavar håller denna gång så tänkte jag även kämpa mot den nya yngre uppstickaren. Försöker få till en följebil om något ändå skulle hända. Hur kuperat är loppet, ungefär som Alliansloppet? Det ser att vara en hyfsad stigning efter knapp mil vid Gyltige och sedan många mindre backar?

 

Hittade ju faktiskt en banprofil nu på din funbeat sida och förra årets lopp:)

Link to comment
Share on other sites

Kommer nog till Hallands Rullski trots allt. Vill ju ha revansch!

Det kommer du utan tvekanfå emot mig iallafall. Har inte tränat sen Alliansloppet' date=' är forfarnade sjuk. Hostar rätt mycket nu. Men jag kommer till Hallands Rullski iallfall. Även om jag kanske inte har tränat på 2 veckor då.

Men får väl slå dig i Rollsbo istället :)[/quote']

Trist med sjukdom. Jo bara mina stavar håller denna gång så tänkte jag även kämpa mot den nya yngre uppstickaren. Försöker få till en följebil om något ändå skulle hända. Hur kuperat är loppet, ungefär som Alliansloppet? Det ser att vara en hyfsad stigning efter knapp mil vid Gyltige och sedan många mindre backar?

 

Hittade ju faktiskt en banprofil nu på din funbeat sida och förra årets lopp:)

Kul att du kommer Everest, de kommer bli hårdkörning hela vägen :)

Link to comment
Share on other sites

Men herr Huselius själv deltog inte i Ronneby - sjuk eller upptagen på annat håll ?

Han var helt enkelt i Östersund i 3 dagar på Skidkonvent med stora delar av Sveriges ledarkår och förtroende valda.

Nice!! Det kommer vi säkert att få nytta utav i de södra delarna av landet.

I och för sig var du saknad igår, men dina klubbkamrater är alltid lika trevliga.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Mycket bra bildserie från tävlingen, men var är alla bilar. Det verkar så gott som bilfritt, hur har ni hittat en så bra bana för rullskidåkning ?

Man får jobba och leta för att få ihop en bra bana.

Sen är alla bilder tagna på en cykelbana, och där bör det itne vara så många bilar. Stor del av loppet går på cykelbanor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...