Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölders bemötande...


mattiasihuda

Recommended Posts

Har alltid handlat hos pölder och alltid fått det jag beställt.

Är man till sättet gnällig och alltid vill klaga på någon så klaga på pölder det är

ju liksom inne här på forumet...

Forumet har blivit ganska dålig när det viktigaste har blivit att klaga på dittan och dattan.

Titta ni alla nya aktiva vad som skrevs och vem som skrev typ 2006.

Där finns mycket bra saker att hämta.

Många blr säkert sura på mitt inlägg men jag saknar de stora inom det här forumet

Minst 80% är troligen jättenöjda med sina köp hos denna leverantör, kanske 15 % är liknöjda och 4,9% missnöjda pga dålig service. Det är väl "OK" och kan "drabba" alla företag i tider av ökad omsättning pga yttre omständigheter under en kortare tidsperiod. Det stora problemet är att 0,1% eller åtminstone en kund blev lurad, misshandlad, utskälld och uthängd. Ingen frisk leverantör behandlar en enda kund så - någonsin. Det är INTE OK och det är därför man INTE skall handla där och skall offentliggöra detta.

 

Men det finns massor av snö så vi är glada ändå:)

Link to comment
Share on other sites

Har alltid handlat hos pölder och alltid fått det jag beställt.

Är man till sättet gnällig och alltid vill klaga på någon så klaga på pölder det är

ju liksom inne här på forumet...

Forumet har blivit ganska dålig när det viktigaste har blivit att klaga på dittan och dattan.

Titta ni alla nya aktiva vad som skrevs och vem som skrev typ 2006.

Där finns mycket bra saker att hämta.

Många blr säkert sura på mitt inlägg men jag saknar de stora inom det här forumet

Minst 80% är troligen jättenöjda med sina köp hos denna leverantör' date=' kanske 15 % är liknöjda och 4,9% missnöjda pga dålig service. Det är väl "OK" och kan "drabba" alla företag i tider av ökad omsättning pga yttre omständigheter under en kortare tidsperiod. Det stora problemet är att 0,1% eller åtminstone en kund blev lurad, misshandlad, utskälld och uthängd. Ingen frisk leverantör behandlar en enda kund så - någonsin. Det är INTE OK och det är därför man INTE skall handla där och skall offentliggöra detta.

 

Men det finns massor av snö så vi är glada ändå:)[/quote']

Vadå, är det sant? Har säljaren "hängt ut" och "misshandlat" en kund? Du får gärna länka till var man kan läsa mer om det.

 

f.ö. måste jag säga, när det gäller caset med skorna, att det tyvärr inte bara är att kräva ett par nya av årets modell. jag tycker det är lite halv-kass att hänga ut en handlare av bara den orsaken.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid handlat hos pölder och alltid fått det jag beställt.

Är man till sättet gnällig och alltid vill klaga på någon så klaga på pölder det är

ju liksom inne här på forumet...

Forumet har blivit ganska dålig när det viktigaste har blivit att klaga på dittan och dattan.

Titta ni alla nya aktiva vad som skrevs och vem som skrev typ 2006.

Där finns mycket bra saker att hämta.

Många blr säkert sura på mitt inlägg men jag saknar de stora inom det här forumet

Minst 80% är troligen jättenöjda med sina köp hos denna leverantör' date=' kanske 15 % är liknöjda och 4,9% missnöjda pga dålig service. Det är väl "OK" och kan "drabba" alla företag i tider av ökad omsättning pga yttre omständigheter under en kortare tidsperiod. Det stora problemet är att 0,1% eller åtminstone en kund blev lurad, misshandlad, utskälld och uthängd. Ingen frisk leverantör behandlar en enda kund så - någonsin. Det är INTE OK och det är därför man INTE skall handla där och skall offentliggöra detta.

 

Men det finns massor av snö så vi är glada ändå:)[/quote']

Vadå, är det sant? Har säljaren "hängt ut" och "misshandlat" en kund? Du får gärna länka till var man kan läsa mer om det.

Missat denna länk?

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=5217

 

OK då, inte fysiskt misshandlat om du tolkar de så men missbehandlat och psykiskt misshandlat. Sen är ju uthängningen på hemsidan borttagen sedan en tid, tror inte leverantören av staven var så nöjd med det inlägget.

Link to comment
Share on other sites

Vår vän Tony gör väl helt enkelt en "Mr Borker"..

Läs denna!

 

http://www.ehandel.se/Ett-annorlunda-saett-att-vinna-Googles-hjaerta,584.html

Intressant och tankeväckande, kanske är det så det ligger till och det tycks ju fungera väldigt bra inte minst här på skidforum.

 

Fast det ser lite underligt ut här nu:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=3769

Link to comment
Share on other sites

Vår vän Tony gör väl helt enkelt en "Mr Borker"..

Läs denna!

 

http://www.ehandel.se/Ett-annorlunda-saett-att-vinna-Googles-hjaerta' date='584.html[/quote']

Intressant och tankeväckande, kanske är det så det ligger till och det tycks ju fungera väldigt bra inte minst här på skidforum.

 

Fast det ser lite underligt ut här nu:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=3769

Väldigt polariserade omdömen. Helt svartvitt nästan. Och "Lisa1234" känns ju bara för desperat påhittat...

Link to comment
Share on other sites

Vår vän Tony gör väl helt enkelt en "Mr Borker"..

Läs denna!

 

http://www.ehandel.se/Ett-annorlunda-saett-att-vinna-Googles-hjaerta' date='584.html[/quote']

Intressant och tankeväckande, kanske är det så det ligger till och det tycks ju fungera väldigt bra inte minst här på skidforum.

 

Fast det ser lite underligt ut här nu:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=3769

Väldigt polariserade omdömen. Helt svartvitt nästan. Och "Lisa1234" känns ju bara för desperat påhittat...

Eftersom många omdömen tycks försvinna så citerar jag den här.

 

Lisa1234 ger 10 av 10 stjärnor och tycker:

"Den i särklass största. bästa och mest välsorterade längdspecialisten i landet. Stort kunnande, bra priser, ärlighet, bra uppdateringar på webb/logg och ett mål att ingenting är omöjligt gör att butiken uppnår alla mina mål med min skidåkning. Rekommenderar Pölder sport varmt!"

 

Låter väl som en helt "vanlig" kund:)

Link to comment
Share on other sites

Hatet är för stort! Han driver ett väldigt framgångsrikt företag och har lite speciell säljteknik. Dem som inte vill handla där kan väl strunta i det och dem som vill får göra det.

Men att klaga varje gång något blir fel och hänga ut självaste Pölder varje gång börjar kännas riktigt löjligt.

Det är ju inte så att varje gång man går och handlar på coop och det blir dubbla varor på kvittot eller att juicen har gått ut så man går direkt till datorn och hänger ut coop chefen. Eller om man handlar på Intersport i Ånge och upptäcker att man har köpt en mässing borste istället för nylon för att den var felmärkt. Då går ni förmodligen inte hit och gnäller direkt?!

Om det nu är så mycket tryck som Pölder skriver så gör han det nog bra ändå! Han är inte mer människan än oss och det är nog inte det lättaste att driva ett eget företag, särskilt inte en skidbutik då hela landet får snö! Pölder är unik och lite ny i sitt sätt och det är nog därför ni retar er så mycket på han, tror helt enkelt att han är lite intressantare än andra affärer!

Jag röstar för att vi lägger ner alla dessa jäv*a pölder diskussioner och slutar hata så mycket!!!

Det ger inte något, inte något alls

Link to comment
Share on other sites

Hatet är för stort! Han driver ett väldigt framgångsrikt företag och har lite speciell säljteknik. Dem som inte vill handla där kan väl strunta i det och dem som vill får göra det.

Men att klaga varje gång något blir fel och hänga ut självaste Pölder varje gång börjar kännas riktigt löjligt.

Det är ju inte så att varje gång man går och handlar på coop och det blir dubbla varor på kvittot eller att juicen har gått ut så man går direkt till datorn och hänger ut coop chefen. Eller om man handlar på Intersport i Ånge och upptäcker att man har köpt en mässing borste istället för nylon för att den var felmärkt. Då går ni förmodligen inte hit och gnäller direkt?!

Om det nu är så mycket tryck som Pölder skriver så gör han det nog bra ändå! Han är inte mer människan än oss och det är nog inte det lättaste att driva ett eget företag, särskilt inte en skidbutik då hela landet får snö! Pölder är unik och lite ny i sitt sätt och det är nog därför ni retar er så mycket på han, tror helt enkelt att han är lite intressantare än andra affärer!

Jag röstar för att vi lägger ner alla dessa jäv*a pölder diskussioner och slutar hata så mycket!!!

Det ger inte något, inte något alls

Håller med!

Link to comment
Share on other sites

Hatet är för stort! Han driver ett väldigt framgångsrikt företag och har lite speciell säljteknik. Dem som inte vill handla där kan väl strunta i det och dem som vill får göra det.

Men att klaga varje gång något blir fel och hänga ut självaste Pölder varje gång börjar kännas riktigt löjligt.

Det är ju inte så att varje gång man går och handlar på coop och det blir dubbla varor på kvittot eller att juicen har gått ut så man går direkt till datorn och hänger ut coop chefen. Eller om man handlar på Intersport i Ånge och upptäcker att man har köpt en mässing borste istället för nylon för att den var felmärkt. Då går ni förmodligen inte hit och gnäller direkt?!

Om det nu är så mycket tryck som Pölder skriver så gör han det nog bra ändå! Han är inte mer människan än oss och det är nog inte det lättaste att driva ett eget företag' date=' särskilt inte en skidbutik då hela landet får snö! Pölder är unik och lite ny i sitt sätt och det är nog därför ni retar er så mycket på han, tror helt enkelt att han är lite intressantare än andra affärer!

Jag röstar för att vi lägger ner alla dessa jäv*a pölder diskussioner och slutar hata så mycket!!!

Det ger inte något, inte något alls[/quote']

Håller med!

Jag håller inte med. Killen hade kunnat välja att driva sin sporthandel som franschise-tagare hos Intersport men nu valde han inte det utan satte istället sitt eget namn på skylten och då har han därmed satt sitt namn i pant för denna verksamhet. Han gillar uppenbarligen att sticka ut hakan och hamna i blåsväder och jag unnar honom det..

Link to comment
Share on other sites

jag tror att bakom alla de användarnamn som skriver negativt om pölder finns i själva verket en franshisetagare för intersport.

 

jag tror att bakom alla de användarnamn som skriver ngt i stil med "lägg ned" osv finns i själva verket pölder himself.

 

den bakom användarnamnet "carl a" är i sjävla verket inte carl a, utan bara en som tycker carl a är så himla bra att han valde detta nick

Link to comment
Share on other sites

Intressant och tankeväckande' date=' kanske är det så det ligger till och det tycks ju fungera väldigt bra inte minst här på skidforum.

 

Fast det ser lite underligt ut här nu:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=3769[/quote']

Väldigt polariserade omdömen. Helt svartvitt nästan. Och "Lisa1234" känns ju bara för desperat påhittat...

Eftersom många omdömen tycks försvinna så citerar jag den här.

 

Lisa1234 ger 10 av 10 stjärnor och tycker:

"Den i särklass största. bästa och mest välsorterade längdspecialisten i landet. Stort kunnande, bra priser, ärlighet, bra uppdateringar på webb/logg och ett mål att ingenting är omöjligt gör att butiken uppnår alla mina mål med min skidåkning. Rekommenderar Pölder sport varmt!"

 

Låter väl som en helt "vanlig" kund:)

den känns ju inte alls tillgjord :) "ett mål att ingenting är omöjligt gör att butiken uppnår alla mina mål med min skidåkning"

 

Vilken lirare han är, tar bort de kommentarer som speglar verkligheten och skriver egna förskönande kommentarer om sig själv... Pölder kom in i matchen och insw verkligheten ni håller inte måttet, har en känsla om att herr Ps dagar är räknade...

Link to comment
Share on other sites

jag har handlat en gång hos pölder. Det var nyligen och jag bestäälde atomicskidor. De kunde inte leverera för tillverkaren kunde inte få fram skidor med dugliga spann. De har ju kunnat sålt ändå men i mina ögon så agerade de till 100 % rätt. Det är nog inte alla handlare som har den kollen, eller hur? I övrigt vet jag inget om Pölder men som sagt han lär få käftsmällaren med sitt inte så ödmjuka agerande.
Link to comment
Share on other sites

Hatet är för stort! Han driver ett väldigt framgångsrikt företag och har lite speciell säljteknik. Dem som inte vill handla där kan väl strunta i det och dem som vill får göra det.

Men att klaga varje gång något blir fel och hänga ut självaste Pölder varje gång börjar kännas riktigt löjligt.

Det är ju inte så att varje gång man går och handlar på coop och det blir dubbla varor på kvittot eller att juicen har gått ut så man går direkt till datorn och hänger ut coop chefen. Eller om man handlar på Intersport i Ånge och upptäcker att man har köpt en mässing borste istället för nylon för att den var felmärkt. Då går ni förmodligen inte hit och gnäller direkt?!

Om det nu är så mycket tryck som Pölder skriver så gör han det nog bra ändå! Han är inte mer människan än oss och det är nog inte det lättaste att driva ett eget företag' date=' särskilt inte en skidbutik då hela landet får snö! Pölder är unik och lite ny i sitt sätt och det är nog därför ni retar er så mycket på han, tror helt enkelt att han är lite intressantare än andra affärer!

Jag röstar för att vi lägger ner alla dessa jäv*a pölder diskussioner och slutar hata så mycket!!!

Det ger inte något, inte något alls[/quote']

Håller med!

jag håller också med !

 

men man ska inte som företagare skälla ut en kund eller ringa upp denna o skälla ut kunden.....!!!

Link to comment
Share on other sites

Dålig stil att hänga ut en skidhandlare på ett forum så fort man får lite problem...

Det är allt tur vi har såna specialinriktade butiker.

 

Även den bäste kan göra fel någon gång!

 

Kämpa vidare Tony, vi är många som är glada för det du gör!

Håller också med läg ner häxjakten ställ er frågan gör ni så här varje gång ni är missnöjd hos någon handlare söker upp ett forum i produktens branch och spyr galla

 

Nä skärpning nu från alla

Link to comment
Share on other sites

Hallå! Nu kommer jag, tänk att jag inte har läst denna tråd tidigare. Jag har egentligen annat att göra som träna, åka skidor och jobba lite också, men denna diskussion var lite intressant :)

Pölder hängs ut ännu en gång, denna gång kanske lite väl elakt eftersom ursprungs-problemet enligt många inte hade hanterats dåligt från Pölder Sport. "Gammal" negativ kritik kommer upp igen och det rullar på.

Jag frågar mig: Vad är det egentligen Pölder kan göra för att vända denna massiva kritik? Jag vet faktiskt inte men jag funderar lite såhär.

 

Om Pölder SJÄLV, vet med sig att han har agerat fel/olämpligt mot någon/vid något tillfälle, kanske flera gånger kan det kanske hjälpa att:

Tala om offentligt vilka fel han har gjort

Lova att bättra sig på de punkterna

Be om ursäkt till de som har blivit drabbade och erkänna att de hade rätt

Fortsätta att sälja KANON-skidutrustning :)

Då skulle man kunna säga: Hacka inte mer på Pölder, han har bett om ursäkt och lovat att bättra sig nu.(Gäller ju bara när det, som nu, hackas onödigt hårt bara för att det är Pölder det handlar om)

 

Om Pölder SJÄLV, INTE kan se att han har gjort något fel, någon gång, mot någon alls. Ja då är det ju som det är, ord mot ord(eller inga ord). Ingen kan ju då säga till någon annan att "lägga ner" trådar som denna för att Pölder far illa. Han har ju som någon skrev, "sitt eget namn på skylten" och får man kritik för att "andra" tycker att man har agerat fel så kan man motbevisa, be om ursäkt eller låta bli helt.

 

Känner mig lite romantisk just nu, det är stjärnklart, -24 grader och klockan är 01:00 :)

Elden som är hatet själv, brinner ilsket röd

En man som fruktar lågor, vill släcka hatets glöd

Ett försök att släcka kräver dock sin man

Skillnad stor på tjärved eller vatten i en spann

Link to comment
Share on other sites

Att mattiasihuda ens kommer på att starta en tråd om detta är ju skandallöst. Att rible12

sedan väljer att elda på debatten är ju kanske däremot mer förståligt med tanke på relationen till pölder.

 

Har vi ett par tillfällen köpt skidsaker från pölder. Både tävlingsskidor till mig men även till mina barn. Att polder kan ta ut bra skidor är det inget snack om. På tävlingar brukar jag få låna ut mina 2:a och 3:e par till kompisar som inte lyckat få lika bra skidor som jag. Att det kan ta lite tid att få svar från honom ibland är någonting man får leva med.

 

Jag tror faktiskt att jag enbart för att mattiasihuda startade denna tråd, skall fira "andra advent" med att beställa ett par skate skidor från pölder himself. För en sak är säker, han kan plocka ut bra skidor. Betydligt bättre skidor än vad många av er skulle få möjligheten att hitta någon annan stans.

Link to comment
Share on other sites

Hallå! Nu kommer jag, tänk att jag inte har läst denna tråd tidigare. Jag har egentligen annat att göra som träna, åka skidor och jobba lite också, men denna diskussion var lite intressant :)

Pölder hängs ut ännu en gång, denna gång kanske lite väl elakt eftersom ursprungs-problemet enligt många inte hade hanterats dåligt från Pölder Sport. "Gammal" negativ kritik kommer upp igen och det rullar på.

Jag frågar mig: Vad är det egentligen Pölder kan göra för att vända denna massiva kritik? Jag vet faktiskt inte men jag funderar lite såhär.

 

Om Pölder SJÄLV, vet med sig att han har agerat fel/olämpligt mot någon/vid något tillfälle, kanske flera gånger kan det kanske hjälpa att:

Tala om offentligt vilka fel han har gjort

Lova att bättra sig på de punkterna

Be om ursäkt till de som har blivit drabbade och erkänna att de hade rätt

Fortsätta att sälja KANON-skidutrustning :)

Då skulle man kunna säga: Hacka inte mer på Pölder, han har bett om ursäkt och lovat att bättra sig nu.(Gäller ju bara när det, som nu, hackas onödigt hårt bara för att det är Pölder det handlar om)

 

Om Pölder SJÄLV, INTE kan se att han har gjort något fel, någon gång, mot någon alls. Ja då är det ju som det är, ord mot ord(eller inga ord). Ingen kan ju då säga till någon annan att "lägga ner" trådar som denna för att Pölder far illa. Han har ju som någon skrev, "sitt eget namn på skylten" och får man kritik för att "andra" tycker att man har agerat fel så kan man motbevisa, be om ursäkt eller låta bli helt.

 

Känner mig lite romantisk just nu, det är stjärnklart, -24 grader och klockan är 01:00 :)

Elden som är hatet själv, brinner ilsket röd

En man som fruktar lågor, vill släcka hatets glöd

Ett försök att släcka kräver dock sin man

Skillnad stor på tjärved eller vatten i en spann

Håller med...

Hur svårt kan det vara att be om ursäkt?

Link to comment
Share on other sites

För att gå tillbaka till ursprungsfrågan; hur skall man agera om man får ett par skor med olika storlek ? Normalt sett skall det inte hända, då expediten nästan alltid kollar att det är samma storlek på skorna.

Jag har dock varit med om en liknande situation, då jag köpte ett par fotbollsskor åt sonen på en rea. Det var lite kaotiskt och först när vi kom hem märkte vi att det blivit fel, två skor för samma fot. Jag gick tillbaka nästa dag och fick pengarna tillbaka, no problems.

 

Hade du inte kunna begärt pengarna tillbaka i stället och använt dem till ett skidskoköp i en annan affär, så hade du sluppit att "reta upp dig". Om man läser köpvillkoren på Pölders hemsida, så står det där att man har rätt att få ersättning för återleveransen, om det är en felaktig vara, vilket det otvetydigt var i detta fallet.

Tycker faktiskt att det var onödigt att försöka ta upp "ribletråden" igen, nu när den var slutavhandlad, denna fråga var av helt annat slag och borde kunna lösts på ett smidigt sätt dvs pengarna + återfrakt tillbaka.

 

ps. kanske fel plats för tråden under rullskidor...... för att vara lite petig.:/

Link to comment
Share on other sites

För att gå tillbaka till ursprungsfrågan; hur skall man agera om man får ett par skor med olika storlek ? Normalt sett skall det inte hända, då expediten nästan alltid kollar att det är samma storlek på skorna.

Jag har dock varit med om en liknande situation, då jag köpte ett par fotbollsskor åt sonen på en rea. Det var lite kaotiskt och först när vi kom hem märkte vi att det blivit fel, två skor för samma fot. Jag gick tillbaka nästa dag och fick pengarna tillbaka, no problems.

 

Hade du inte kunna begärt pengarna tillbaka i stället och använt dem till ett skidskoköp i en annan affär, så hade du sluppit att "reta upp dig". ...

men inte då, stod en man som var ägarn, skiter i vilket o säger att ni tar tillbaka dom o vill jag ha nån dyrare sko får jag lägga emellan

Jag tolkade "tar tillbaka dom" som att han blev erbjuden pengarna tillbaka och därmed är ärendet utagerat. Eller var det en fel tolkning?

Link to comment
Share on other sites

Men han har rätt till återfrakten också förutom erlagd summa, sen om han väljer att köra tillbaka dem med bil skall inte har någon betydelse, det måste bli returfrakten via posten el bussgods likaväl. Härnedan finns de regler som gäller på Tony Pölders Sport.

 

.Reklamationer/Garanti

 

Hittar du något fel på varorna du köpt ska du givetvis reklamera dessa. Kontakta oss hos Tony Pölder Sport för information om hur du ska göra. Fakturan/kvittot för de varor du köpt gäller som garanti, spara därför detta. Du kompenseras för returfrakten. Våra produkter omfattas av ett års garanti om ej annat anges. Garanti gäller ej för normalt slitage eller oaktsamt handhavande av produkterna.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...