Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ny tävling 20 km klassiskt i Brålanda 18/12


Everest

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Fy fan! Det har ju kommit en del snö här så idag var det riktigt tungt att åka. körde 3 x 3 km intervaller. Varje varv tog kring 10 min. annars brukar jag ligga runt 8min 30 sek.! Sen är nog formen kanske kass också.

 

När ni tränar fart? brukar ni köra någon typ av "testtävling" emellanåt? typ 10 eller 15 km på tid?

Link to comment
Share on other sites

Grattis Vasa! Känner mig redan slagen men men =( Är bara att träna vidare och se hur långt man räcker =)

 

SJukt att du lyckades spränga dig in bland åkare som åkt under 5 timmar! Detta bådar riktigt gött för dig !!!

Väldigt va du va ödmjuk nu då;) Känner du dig besegrad alla redan?;)

Link to comment
Share on other sites

Grattis Vasa! Känner mig redan slagen men men =( Är bara att träna vidare och se hur långt man räcker =)

 

SJukt att du lyckades spränga dig in bland åkare som åkt under 5 timmar! Detta bådar riktigt gött för dig !!!

Väldigt va du va ödmjuk nu då;) Känner du dig besegrad alla redan?;)

Ja med min bristande motivation jag har för tillfället känns de svårt :P Men den kommer tillbaka! Dax att rycka sig i kragen och komma igen ;)

 

Men Herr Vasa verkar ha kört fruktansvärt bra så han blir nog svårslagen vad man än gör! Men det är ju fler "gubbar" med i leken :D

Link to comment
Share on other sites

Ja igår var det inget värre krut i armarna. Men efter två tuffa veckor med mer än 30 timmars träning får jag hoppas det blir bättre senare i vinter.

 

Måste säga att du imponerade med din starka stakning.

Häng med på några seedningslopp så skall du fixa minst 2:a led.

Seedade själv upp mig till tvåan i mitt första seedningslopp.

Men sedan har jag stannat upp i utvecklingen.

Om det vänder i vinter får vi se' date=' har iallafall tränat mer i år någonsin tidigare.

Om då är i Säffle/Åmål området hör av dig så kan ta en tur ihop,

i jul/nyår är även brorsan hemma från Falun.[/quote']

Jaså det var du som var henka67. :)

Var det du eller han andra som låg och drog? Klarade inte skilja er åt under loppet, såg bara mörkblåa/svarta dräkter. Tror i varje fall inte att det var någon fara med er stakning.

Jag blev väldigt orolig bitvis på slutet när stavarna ibland "försvann" och det nästan stoppade upp att ni skulle komma ikapp igen.

 

Får se då om det med skidåkning, var brukar ni köra?

Har dragit på nästan varje rullskidtävling i höst, så jag hade bestämt mig för att inte dra en meter i onödan. Så det var Staffan som gjorde det stora drag jobbet innan jag gick om strax för elljusspåret på sista varvet.

 

Kör oftast i Åmål eller Säffle.

Link to comment
Share on other sites

Grattis Vasa! Känner mig redan slagen men men =( Är bara att träna vidare och se hur långt man räcker =)

 

SJukt att du lyckades spränga dig in bland åkare som åkt under 5 timmar! Detta bådar riktigt gött för dig !!!

Väldigt va du va ödmjuk nu då;) Känner du dig besegrad alla redan?;)

Ja med min bristande motivation jag har för tillfället känns de svårt :P Men den kommer tillbaka! Dax att rycka sig i kragen och komma igen ;)

 

Men Herr Vasa verkar ha kört fruktansvärt bra så han blir nog svårslagen vad man än gör! Men det är ju fler "gubbar" med i leken :D

Kul att du är tillbaka på forumet, Globen! Du kan ju satsa på att slå mig men då måste du åka ÖS på måndagen ;) Tod en tur på Hovfjället idag, -15 och blåsigt så det blev inte så långt.

Link to comment
Share on other sites

Men Herr Vasa verkar ha kört fruktansvärt bra så han blir nog svårslagen vad man än gör! Men det är ju fler "gubbar" med i leken :D

Jag har ju inte haft en chans att "vinna" när vi gjorde stakryck på Klarälvsbanan så får du bara upp uthålligheten finns det nog en del tid att kapa på VL om du hänger i nu till mars!

Link to comment
Share on other sites

Hehe nejdu Björn blir inge ÖS spår för mig i år! De blir fullt fokus på Vasan! Va rätt jobbigt i huvudet och åka 2 gånger! Jag tycker du ska åka Vasan i stället! Eller båda ?

 

Hehe jo ska fixa uthålligheten! Vet dock inte riktigt hur ! Men de e väl bara att nöta långa pass antar jag! Och kanske lugna pass och avsluta med 1 mils långa ryck! De va ju de som du gjorde sist på klarälvsbanan! Fast vi kört 7 mil så mäkta du med att hålla fullt fräs 1 mil det är imponerande! Kanske ska försöka skala bort mina muskler som jag antar är för energikrävande :D Eller så är det helt enkelt konditionen som måste upp!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...