Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billingens långlopp 2012


starview

Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply
Ja, det var trots allt ett riktigt bra lopp. Jag trodde att det skulle bli värsta trafikstockningarna men det flöt på riktigt bra. Egentligen bara första varvet som jag var lite bromsad, sedan kunde jag hålla min fart. Nu väntar jag på resultat listan med spänning, tror jag har gjort mitt livs lopp. Någon som vet vad Moberg vann på? 1,40?
Link to comment
Share on other sites

Ja, det var trots allt ett riktigt bra lopp. Jag trodde att det skulle bli värsta trafikstockningarna men det flöt på riktigt bra. Egentligen bara första varvet som jag var lite bromsad, sedan kunde jag hålla min fart. Nu väntar jag på resultat listan med spänning, tror jag har gjort mitt livs lopp. Någon som vet vad Moberg vann på? 1,40?

Jo kanonfina spår och inte farligt med trängsel. Det kund ju lagt ut en slinga på sjön också iof så varvet blivit lite längre. Tror snarare Moberg körde på ca 1:51/52 han höll ca 10 min per varv. Själv bröt jag efter 6 varv som tog ca 1:12. Helt orkeslös och ont i ryggen . Bara att bryta ihop och komma igen och åka hem till Rullatorn och Ritbordet.

Link to comment
Share on other sites

Ja' date=' det var trots allt ett riktigt bra lopp. Jag trodde att det skulle bli värsta trafikstockningarna men det flöt på riktigt bra. Egentligen bara första varvet som jag var lite bromsad, sedan kunde jag hålla min fart. Nu väntar jag på resultat listan med spänning, tror jag har gjort mitt livs lopp. Någon som vet vad Moberg vann på? 1,40?[/quote']

Jo kanonfina spår och inte farligt med trängsel. Det kunde ju lagt ut en slinga på sjön också iof så varvet blivit lite längre. Tror snarare Moberg körde på ca 1:51/52 han höll ca 10 min per varv. Själv bröt jag efter 6 varv som tog ca 1:12. Helt orkeslös och ont i ryggen . Bara att bryta ihop och komma igen och åka hem till Rullatorn och Ritbordet.

1:52 är nog troligt då. Kanske seedningen blir 1:55 för led 1 + 10 minuter per led ungefär.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt nöjd med loppet och min insats.

Folk skötte sig hyffsat med att hålla höger och spåren höll förvånansvärt väl.

2:22 är jag jäkligt nöjd med, det räcker minst till led 4 i vasan!

Jag åkte på 2.23 och om det räcker till led 4 är jag riktigt glad. Startar i led 7 annars.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt nöjd med loppet själv, ett fall framåt och formen är stigande... Efter en seg inledning släppte det på varv 3 ordentligt och kom in på 2:08... Får se vad man kan göra på rallarloppet imorgon! är någon med mig`?

Med och med...åka ska jag men lär bara se dig när du varvar mig Rible :)

Link to comment
Share on other sites

Riktigt nöjd med loppet själv' date=' ett fall framåt och formen är stigande... Efter en seg inledning släppte det på varv 3 ordentligt och kom in på 2:08... Får se vad man kan göra på rallarloppet imorgon! är någon med mig`?[/quote']

Bra kört Rible! Du såg stark ut!

Jo jag "växte" in i loppet, hade vi fortsatt 2-3 varv till så hade det blivit mera :) Nytt försök imorgon! vad körde du in på Sunlake?

Link to comment
Share on other sites

Riktigt nöjd med loppet själv' date=' ett fall framåt och formen är stigande... Efter en seg inledning släppte det på varv 3 ordentligt och kom in på 2:08... Får se vad man kan göra på rallarloppet imorgon! är någon med mig`?[/quote']

Bra kört Rible! Du såg stark ut!

Jo jag "växte" in i loppet, hade vi fortsatt 2-3 varv till så hade det blivit mera :) Nytt försök imorgon! vad körde du in på Sunlake?

2.36 är riktigt nöjd! Andra vintern med skidåkning för min del.

Jag låg nog bara före dig en enda gång tror jag. Från rondellen i Borgunda in till stan ;) Såg ut som det va du iaf.

Link to comment
Share on other sites

Bra kört Rible! Du såg stark ut!

Jo jag "växte" in i loppet' date=' hade vi fortsatt 2-3 varv till så hade det blivit mera :) Nytt försök imorgon! vad körde du in på Sunlake?[/quote']

2.36 är riktigt nöjd! Andra vintern med skidåkning för min del.

Jag låg nog bara före dig en enda gång tror jag. Från rondellen i Borgunda in till stan ;) Såg ut som det va du iaf.

Kul! Då händer det grejer! Hoppas inte jag var otrevlig i spåret, stönade en del när ja skulle förbi folk :) vit volov v50 så vart det jag :)

Link to comment
Share on other sites

Hur funkar det med seedning efter loppet? Måste man meddela vasaloppet om sin sluttid? Lr sker det automatiskt?

Det sköts automatiskt.

Har du anmält ditt vasa id när du anmälde dig till loppet så kommer det skötas automatiskt annars så får du skicka in det själv.

 

Här kan du läsa mera om det

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/loppen/seedning/vasaloppet/

Link to comment
Share on other sites

Jo jag "växte" in i loppet' date=' hade vi fortsatt 2-3 varv till så hade det blivit mera :) Nytt försök imorgon! vad körde du in på Sunlake?[/quote']

2.36 är riktigt nöjd! Andra vintern med skidåkning för min del.

Jag låg nog bara före dig en enda gång tror jag. Från rondellen i Borgunda in till stan ;) Såg ut som det va du iaf.

Kul! Då händer det grejer! Hoppas inte jag var otrevlig i spåret, stönade en del när ja skulle förbi folk :) vit volov v50 så vart det jag :)

Japp då va det du. Jag hade en mörkgrå Saab kombi. Jo det känns som det går framåt. Är väl i samma fas som du va 09/10 om man ser på dina tider i inläggen.

Man måste ju få stöna när det börjar bli jobbigt ;) Tyckte att folk höll undan till höger riktigt bra.

Lycka till i Jönköping!

Link to comment
Share on other sites

Hur funkar det med seedning efter loppet? Måste man meddela vasaloppet om sin sluttid? Lr sker det automatiskt?

Det sköts automatiskt.

Har du anmält ditt vasa id när du anmälde dig till loppet så kommer det skötas automatiskt annars så får du skicka in det själv.

 

Här kan du läsa mera om det

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/loppen/seedning/vasaloppet/

Tack det har jag inte gjort så jag får skicka in det på egen hand.

Link to comment
Share on other sites

Det sköts automatiskt.

Har du anmält ditt vasa id när du anmälde dig till loppet så kommer det skötas automatiskt annars så får du skicka in det själv.

 

Här kan du läsa mera om det

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/loppen/seedning/vasaloppet/

Tack det har jag inte gjort så jag får skicka in det på egen hand.

Avakta lite. Jag har aldrig anmält mitt vasa-id men det har alltid fungerat ändå. Efter ett tag så har dom bytt startled på en. Nu är det nog ännu mera automatiskt då resultatet ligger i svenska skidförbundets databas.

Link to comment
Share on other sites

Har du anmält ditt vasa id när du anmälde dig till loppet så kommer det skötas automatiskt annars så får du skicka in det själv.

 

Här kan du läsa mera om det

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/loppen/seedning/vasaloppet/

Tack det har jag inte gjort så jag får skicka in det på egen hand.

Avakta lite. Jag har aldrig anmält mitt vasa-id men det har alltid fungerat ändå. Efter ett tag så har dom bytt startled på en. Nu är det nog ännu mera automatiskt då resultatet ligger i svenska skidförbundets databas.

Tack tack!

Link to comment
Share on other sites

Det brukar ju vara mycket prat om innan vad det är tänkt att vallas med och vad som kommer att funka bra, vore intressant nu så här efter loppet höra vad ni vald att lägga på under och hur ni tyckte det funka denna kalla dag.

 

Själv så vallade glid med endast swix LF6 och fäste med blå extra toppat med ett lager Rode super blå och hade riktigt kanon fäste samt ett bra glid på skidorna vilkets märktes i backarna.

Så vad körde du påå och hur tyckte du detta funkade?

Link to comment
Share on other sites

Fäste: Skigo xc grön som grund. Invärmd. Sen Rode blå super täckt med ett lager grön skigo.

Bra fäste hela loppet och ingen frysning.

 

Glid: Skigo grafitgrund. Swix lf 6 invärmd 2 ggr. Lätt tryck med RC rak 1 mm rill. Lite hårdare tryck bak på skidorna. Enligt mig, jättebra glid hela loppet!

 

Nu väntar jag med spänning på seedningtabellen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...