Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hellener i SVT med Redbull


Willie

Recommended Posts

Öppna ögonen och inse att vi lever i ett samhälle där pengarna styr:)

Jo' date=' det är ju verkligen ett jätte bra argument.

 

Av samma anledning;

 

-äter vi, utan att veta om det, hästar till middag

-har fem apotek/köpcentrum utan att något säljer medicin

-åker runt med (väntar på) tåg som är tillverkade för länder där det inte finns snö

-ger sjuka vård enligt ett poänsystem istället för efter behov

-har vi 50 olika leverantörer av el att välja på samtidgt som priset ökat med några tusen procent.

 

 

 

osv osv[/quote']

Hahaa sant det.

2012 --> hästar finns inte

2013 --> hästar finns i allt

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply
Börjar bli lite löjligt med dessa flaskor - Daniel Tynell får stå med två stycken här, kolla 1m15sek in i detta klippet:

http://www.svtplay.se/klipp/1070254/tynell-tvaa-prickat-in-brutal-form

 

Ser inte så naturligt ut precis :)

För några år sedan rullade det runt bilar i sthlm med en stor RedBull burk monterad på taket, en sådan kanske dom skulle kunna ta och ställa ner Hellner i och göra hål i sidorna som han sticka ut armarna genom, ungefär lika naturligt :)

Link to comment
Share on other sites

Marknadsföringen måste ju iaf fungera med tanke på hur ni reagerar!

haha...ja' date=' verkligen ;)[/quote']

:) Ja, nog syns reklamen allt. Sedan är det ju en annan femma om den "fungerar" i meningen att jag börjar köpa Red Bulls produkter bara för att åkare håller upp det framför kameran. Inte gjort det ännu i alla fall...

Link to comment
Share on other sites

Marknadsföringen måste ju iaf fungera med tanke på hur ni reagerar!

Den fungerar när den er relevant - det betyder något när man ser Fischer i mitten, höger och vänster på prispallen. Men Red Bull? Har aldrig köpt en sån i hela mitt liv och kommer nog aldrig göra det. Säkert inget fel på drycken i sig, men i mitt huvud blir det fel.

 

Det är skillnad på ett Red Bull-märke på tröjan och en flaska för mig - det blir som att Tynell står med en laptop under armen för att IBM sponsrar Vasaloppet. Ett IBM-märke på tröjan går bra däremot. Min mening bara ;-)

Link to comment
Share on other sites

Kan ingen förklara för mig vad som är så farligt med Redbull och vad dom står för?

Det mesta finns ju i början av tråden, när det gäller själva produkten, men jag tror det handlar minst lika mycket om sättet man gör det på.

 

Folk reagerar väl lite på att det är ett lite för uppenbart försök till manipulation.

 

Att det sitter lite loggor på mössor och viftas med den typ av sportredskap som faktiskt används köper man väl. Men det här blir ju lite väl fånigt.

Link to comment
Share on other sites

Då är det ju lika illa med all annan reklam som dom visar upp på bild...så som skidor, stavar och glasögon...

Hur vet vi att det verkligen är det märket på skidorna som dom visar upp...kanske är ommålade skidor som dom åkt på...

Det finns ju en skala mellan att som coca-cola på 50 eller 60talet klippa in sin logga i vanlig spelfilm och att stå och hålla i ett par skidor. Jag tycker flamsandet med flaskan går lite längre (för långt) än dom traditionella sponsor-jippona och detta inte är till gagn varken för den aktive, som tvingas förnedra sig, eller för mig som tittar. Och frågan är om det ens gagnar redbull. Ica rullar redan nu något som är i närheten av en parodi på detta.

Link to comment
Share on other sites

Flamsandet? Han håller en vattenflaska...

Jasså, jag trodde han ägnade väldigt stor uppmärksamhet åt att på ett fullständigt onatruligt sätt placera en "produkt"..

 

Konstigt att han aldrig dricker av vattnet, när den verkar vara så oumbärlig att man inte kan vara utan den i en 15sek lång interjuv. :)

Link to comment
Share on other sites

Känns ju lite dumt att dricka något när han ska bli intervjuad...och varför ska han bära på skidor och stavar när han åkt klart...det känns ju oxå dumt eller hur? Särskilt som stavarna brukar vara väldigt långa... ;)

 

Att du tycker att Redbull är en dålig produkt säger jag inget om och det får stå för dig...men att döma någon du inte känner utifrån det känns fel...

Link to comment
Share on other sites

Då är det ju lika illa med all annan reklam som dom visar upp på bild...så som skidor' date=' stavar och glasögon...

Hur vet vi att det verkligen är det märket på skidorna som dom visar upp...kanske är ommålade skidor som dom åkt på...[/quote']

Det finns ju en skala mellan att som coca-cola på 50 eller 60talet klippa in sin logga i vanlig spelfilm och att stå och hålla i ett par skidor. Jag tycker flamsandet med flaskan går lite längre (för långt) än dom traditionella sponsor-jippona och detta inte är till gagn varken för den aktive, som tvingas förnedra sig, eller för mig som tittar. Och frågan är om det ens gagnar redbull. Ica rullar redan nu något som är i närheten av en parodi på detta.

Vad åkte Gunde på för märke?

Link to comment
Share on other sites

Då är det ju lika illa med all annan reklam som dom visar upp på bild...så som skidor' date=' stavar och glasögon...

Hur vet vi att det verkligen är det märket på skidorna som dom visar upp...kanske är ommålade skidor som dom åkt på...[/quote']

Det finns ju en skala mellan att som coca-cola på 50 eller 60talet klippa in sin logga i vanlig spelfilm och att stå och hålla i ett par skidor. Jag tycker flamsandet med flaskan går lite längre (för långt) än dom traditionella sponsor-jippona och detta inte är till gagn varken för den aktive, som tvingas förnedra sig, eller för mig som tittar. Och frågan är om det ens gagnar redbull. Ica rullar redan nu något som är i närheten av en parodi på detta.

Vad åkte Gunde på för märke?

Han brukade väl i alla fall håll upp ett par skidor som det stod "kneissel" på, om jag inte minns fel.

 

Tror dom la ner verksamheten ett tag, men har för mig att det skulle lanseras igen.

 

Förhållandevis stort när det begav sig.

 

Vad tänkte du att gunde hade med det här att göra?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...